Toon posts:

Advies nodig wat betreft wifi sterkte/snelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe komt het dat mijn WiFi zo instabiel is? En wat kan ik er aan doen om tot een stabiel WiFi signaal te komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment gebruiken wij de standaard modem en router van ziggo (2 in 1) van het merk cisco(ongeveer een jaar oud).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mogelijk te lichte router voor ons gebruik.
Mogelijke problemen met frequentie ?

Onze situatie:
De router staat centraal in het huis op de beneden verdieping. We hebben een wifi versterker geprobeerd maar aangezien het signaal van de router al instabiel was, was de versterker dat ook.
Verder hebben we geen stoorzenders in het huis zoals dikke betonnem muren of dergelijke.

Internet bekabeld: ps4, interactieve televisie horizon box (? Weet ik niet zeker? )

Internet WiFi: 4 mobiels, 1 sonos box, 3 laptops, 1 TV en 1 tablet.

Voordat ik gelijk aan de dure routers ga zou ik graag meer informatie willen over hoe het mogelijk anders is op te lossen.

Er komt aankomende week ook een monteur langs om naar de spullen te kijken maar aangezien die al een keer is geweest heb ik hier weinig vertrouwen in.

Hoor graag van jullie, alle info is hartelijk welkom

Snelheid en sterkte ( 6m van de router vandaan)
http://nl.tinypic.com/r/33u69o0/9

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-03-2016 17:36)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:48:
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe!

Ik ben nog redelijk nieuw op het forum (was altijd een lurker) maar ik vind de hulp en expertise echt top!

Om op jullie opmerkingen te reageren:

-De monteur is langs geweest en zag dat de Horizon box inderdaad als AP stond aangesloten, volgens de monteur kon dit ervoor zorgen voor interventie. Verder kon hij geen verstoringen vinden, hij zag alleen dat de signaalsterkte erg laag is, -55 dBm in de woonkamer en -81 dBm in de slaapkamer. De monteur had dus geen echte concrete oplossingen voor mij, wel moet ik zeggen dat de Wi-Fi iets stabieler is nadat de AP van de Horizon is uitgeschakeld.

-Mijn horizon box is niet met internetkabel aangesloten omdat er geen internet kabel ligt in de woonkamer
Ja, dan schiet dat helemaal niet op nee. Klinkt als een categorie twee hierboven.

Maar goed, helft van het probleem is duidelijk: -81dBm is simpelweg onbruikbaar. Je hebt boven een AP nodig. -55dBm is daarentegen prima. Overigens, met -81dBm is je signaal zo zwak dat inderdaad de paar beacons van een ongebruikte AP verschil kunnen maken, maar dat is 99% gevolg van te zwak signaal.

Op basis van alleen de signaalwaardes zou ik verwachten dat je in de woonkamer prima dekking hebt maar in de slaapkamer zo goed als niet. Klopt dat ook met jouw situatie?

Zo ja is duidelijk wat je probleem is: je hebt een tweede AP nodig, waarschijnlijk boven. Dat wordt draad trekken door loze leiding (of andere creatieve oplossing) danwel (te)veel geld uitgeven voor onbevredigende alternatieven (PLC... :r ).

Zo nee heb je in de woonkamer waarschijnlijk last van interferentie van andere netwerken (want wederom, -55dBm is prima qua signaalsterkte). In dat geval moet je een overstap nar 5GHz overwegen. Mogelijk heb je daar een andere AP voor nodig. Zoals gezegd, je hebt er al eentje staan in de woonkamer die 5GHz aankan. Een kabel regelen naar woonkamer zou dus goedkoopste en beste oplossing zijn.
@dion_b: De horizon box is toen geinstalleerd door de monteur, kan ik op een of andere manier checken dat die goed staat geinstalleerd zoals jij beschrijft?
Als hij draadloos verbonden is/was met je router dan staat DHCP op de LAN sowieso uit, en als hij helemaal niet verbonden is maakt het sowieso geen biet uit :z

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-10 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:18:
Op dit moment gebruiken wij de standaard modem en router van ziggo (2 in 1) van het merk cisco(ongeveer een jaar oud).
De Cisco's zijn niet je-van-het vergeleken met de Ubees en Technicolors. Welke precies?
Snelheid en sterkte ( 6m van de router vandaan)
http://nl.tinypic.com/r/33u69o0/9
Er is iets goed mis als je -78 dBm overhoudt op 6m. Wat zit er allemaal tussen? Is de signaalsterkte even beroerd op andere apparaten?

Wat heb je verder al gevonden aan mogelijke oplossingen? Je probleem is (helaas) niet bijster origineel.

<<% insert standaard informatieve post van dion_b %>>

[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 09-03-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:30:
[...]

De Cisco's zijn niet je-van-het vergeleken met de Ubees en Technicolors. Welke precies?

[...]

Er is iets goed mis als je -78 dBm overhoudt op 6m. Wat zit er allemaal tussen? Is de signaalsterkte even beroerd op andere apparaten?

Wat heb je verder al gevonden aan mogelijke oplossingen? Je probleem is (helaas) niet bijster origineel.

<<% insert standaard informatieve post van dion_b %>>
Bedankt voor je reactie.

Het is de cisco epc 3928.

Verder bevind de router zich in de meterkast, wat er tussen zit is een muur en een trap, meer niet.

Gek genoeg heeft de wifi met deze router wel beter gepresteerd, het is eigenlijk begonnen toen de horizon box werd geinstalleerd door ziggo. Toen hebben ze ook de hoofd aansluiting vervangen voor een betere.

Ik heb al een hoop geprobeerd qua mogelijke oplossingen zoals de modem op een andere frequency gezet en de manier van beveiligen aangepast zodat het stabieler zou worden, helaas hielp niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WiFi vanuit de meterkast is zelden een goed idee...

Mogelijke oplossing heb je al in huis: die Horizon-box heeft WiFi aan boord. Of dat vergelijkbaar is met de EPC3928 (G7400) of aanzienlijk beter (G7401) hangt af van het type, maar in beide gevallen staat het op een locatie waar je daadwerkelijk WiFi wilt hebben.

Kortom, sluit die box (voorzover dat niet al gebeurd is) bedraad aan op je modem en gebruik de WiFi AP dat erin zit. Mogelijk nog steeds niet genoeg om je hele huis te dekken, maar geheid beter dan alleen een middelmatig AP in de meterkast.

Verder is de vraag of je vooral last hebt van demping of van interferentie van andere apparaten (evt bij buren). Daar schrijf je niets over. Als je interferentie vermoedt, zorg dat je met 5GHz verbindt en niet 2.4GHz.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Anders voor een sterkere WiFi kun je ook nog het ziggo accespoint overwegen, die is 59 euro. Als het niet beter word kun je hem binnen 30 dagen retournere en krijg je je geld terug. Er zit ook gelijk 15 meter kabel bij dus kun je hem indien nodig ook op een betere plek neer zetten

Omdat je het ook hebt over dat de problemen zijn begonnen sinds de horizon box, nog 2 opmerkingen:
1 is het bedraad wel in orde (zo ja dan heeft het niets met het vervangen aansluit punt te maken)

2 Mogelijk staat je Hozizon WiFi AP al aan zonder dat je het weet, en stoor je hiermee jezelf (als ze beide op het zelfde kanaal zitten kan dat de presaties flink beinvloeden). Kijk anders even of je nog andere WiFi netwerken ziet, behalve je ziggo cisco die je nu gebruikt en hoe sterk deze zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VVV-007 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:04:
Anders voor een sterkere WiFi kun je ook nog het ziggo accespoint overwegen, die is 59 euro. Als het niet beter word kun je hem binnen 30 dagen retournere en krijg je je geld terug. Er zit ook gelijk 15 meter kabel bij dus kun je hem indien nodig ook op een betere plek neer zetten
Het is een prima deal voor een prima apparaat, maar het lijkt me handiger eerst te kijken wat er mogelijk is met de situatie zoals het nu staat - en om eenduidig te achterhalen wat er aan de hand is.
Omdat je het ook hebt over dat de problemen zijn begonnen sinds de horizon box, nog 2 opmerkingen:
1 is het bedraad wel in orde (zo ja dan heeft het niets met het vervangen aansluit punt te maken)
Idd. Als je het aansluit *moet* je op die box het binnenhuisnetwerk instellen ("internet via modem" kiezen), anders ga je DHCP-conflicten krijgen.
2 Mogelijk staat je Hozizon WiFi AP al aan zonder dat je het weet, en stoor je hiermee jezelf (als ze beide op het zelfde kanaal zitten kan dat de presaties flink beinvloeden). Kijk anders even of je nog andere WiFi netwerken ziet, behalve je ziggo cisco die je nu gebruikt en hoe sterk deze zijn.
Wordt vaak geroepen maar geloof ik niet zo. Een WiFi-netwerk wat niet gebruikt wordt zendt alleen eens per zoveel tijd een beacon uit. Dat ziet er in InSSIDer indrukwekkend uit, maar veroorzaakt zo goed als geen utilization van de airtime, dus zo goed als geen impact op andere netwerken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-10 16:30
dion_b schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:17:

Wordt vaak geroepen maar geloof ik niet zo. Een WiFi-netwerk wat niet gebruikt wordt zendt alleen eens per zoveel tijd een beacon uit. Dat ziet er in InSSIDer indrukwekkend uit, maar veroorzaakt zo goed als geen utilization van de airtime, dus zo goed als geen impact op andere netwerken.
Aan jouw kennis mbt wifi en netwerken zal ik nooit durven twijfelen dion, maar.. hij schrijft echter wel dat het begon nadat die Horizon werd geplaatst. Wellicht kan hij toch even checken door deze horizonbox even uit te zetten (stekker uit het stopcontact)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gadgeteer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:02:
[...]

Aan jouw kennis mbt wifi en netwerken zal ik nooit durven twijfelen dion, maar.. hij schrijft echter wel dat het begon nadat die Horizon werd geplaatst. Wellicht kan hij toch even checken door deze horizonbox even uit te zetten (stekker uit het stopcontact)
Hoho, ik zeg nadrukkelijk niet dat dat apparaat er niets mee te maken kan hebben, ik twijfel alleen (redelijk onderbouwd :P ) dat dat komt door WiFi interferentie tussen de router en de Horizon AP.

Wat nog meer kan:
- DHCP conflict als Horizon box bedraad of draadloos verbonden is met router.
- Horizon box is draadloos met router verbonden, andere apparaten met Horizon verbonden (ding functioneert als repeater, wat altijd crap is)
- plaatsen van de Horizon box en z'n WiFi heeft ertoe geleid dat een of meer van de (drukke) netwerken van de buren via auto channel select gehopt is naar een channel waar het WiFi-netwerk van de router zit.
- alsnog puur toeval ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Ik ben nog redelijk nieuw op het forum (was altijd een lurker) maar ik vind de hulp en expertise echt top!

-De monteur is langs geweest en zag dat de Horizon box inderdaad als AP stond aangesloten, volgens de monteur kon dit ervoor zorgen voor interventie. Verder kon hij geen verstoringen vinden, hij zag alleen dat de signaalsterkte erg laag is, -55 dBm in de woonkamer en -81 dBm in de slaapkamer. De monteur had dus geen echte concrete oplossingen voor mij, wel moet ik zeggen dat de Wi-Fi iets stabieler is nadat de AP van de Horizon is uitgeschakeld.

-Mijn horizon box is niet met internetkabel aangesloten omdat er geen internet kabel ligt in de woonkamer

@dion_b: De horizon box is toen geinstalleerd door de monteur, kan ik op een of andere manier checken dat die goed staat geinstalleerd zoals jij beschrijft?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:48:

Ja, dan schiet dat helemaal niet op nee. Klinkt als een categorie twee hierboven.

Maar goed, helft van het probleem is duidelijk: -81dBm is simpelweg onbruikbaar. Je hebt boven een AP nodig. -55dBm is daarentegen prima. Overigens, met -81dBm is je signaal zo zwak dat inderdaad de paar beacons van een ongebruikte AP verschil kunnen maken, maar dat is 99% gevolg van te zwak signaal.

Op basis van alleen de signaalwaardes zou ik verwachten dat je in de woonkamer prima dekking hebt maar in de slaapkamer zo goed als niet. Klopt dat ook met jouw situatie?

Zo ja is duidelijk wat je probleem is: je hebt een tweede AP nodig, waarschijnlijk boven. Dat wordt draad trekken door loze leiding (of andere creatieve oplossing) danwel (te)veel geld uitgeven voor onbevredigende alternatieven (PLC... :r ).

Zo nee heb je in de woonkamer waarschijnlijk last van interferentie van andere netwerken (want wederom, -55dBm is prima qua signaalsterkte). In dat geval moet je een overstap nar 5GHz overwegen. Mogelijk heb je daar een andere AP voor nodig. Zoals gezegd, je hebt er al eentje staan in de woonkamer die 5GHz aankan. Een kabel regelen naar woonkamer zou dus goedkoopste en beste oplossing zijn.
Als hij draadloos verbonden is/was met je router dan staat DHCP op de LAN sowieso uit, en als hij helemaal niet verbonden is maakt het sowieso geen biet uit :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
Kabel naar de hozizon en die als accespoint instellen is inderdaad de goedkoopste oplossing. Mocht je die kabel echter niet zien zitten, dan zou je het ziggo extra AP kunnen overwegen. Uit mijn eigen ervaring kan het AP heel veel schelen voor je draadloze bereik, zeker al gezien je cisco niet de beste wifi lijkt te hebben. Als je geluk hebt kun je het AP dus gewoon vlak bij je huidige modem plaatsen en is die zo veel beter dat je van de problemen af bent. (Heb bijvoorbeeld zelf een AP boven in de meterkast gehangen, centraal in huis, waardoor we ondanks alle betonnen muren (nieuwbouw huis) prima dekking hebben op de begane grond en 1e etage, dat hoefde ik met mijn modem niet te proberen (ook cisco).. Mocht het niet goed genoeg werken, er wordt 15 meter kabel bij geleverd, dus kun je proberen om een goede plek te zoeken waar je hem kunt plaatsen (en iedereen thuis het ook eens kan zijn over die plaats + eventuele kabel er naartoe) Mocht het echt allemaal niets helpen, kan hij gewoon retour.

Mocht de netwerk kabel een groot probleem zijn, dan kun je ook power line adapters (PLC) overwegen, daarbij heb je geen extra gedoe met een kabel, echter hoe goed dit werkt is sterk afhankelijk van de electrische bekabeling in huis en evt. storing van andere apparaten. (ziggo heeft ook een set hiervoor trouwens) Ik ben het dan ook volledig met Dion eens, als het even kan, gewoon netwerk kabel gebruiken.

Nogmaals, bedraad is het allemaal wel in orde toch en stabiel? (heb namelijk zelf last gehad dat ik de spitter moest vervangen nadat de Horizon was geplaatst omdat de modem zijn connectie verloor(instabiel was) nadat de horizon was geplaats.... (bleek dat de standaard geleverde opbouw splitter van zigo die bij de horizon box zat, niet goed werkte en voor storing zorgde, vandaar de vraag..... al zou de monteur daar ook naar moeten kijken, maar je weet het soms niet ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VVV-007 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:59:
Kabel naar de hozizon en die als accespoint instellen is inderdaad de goedkoopste oplossing. Mocht je die kabel echter niet zien zitten, dan zou je het ziggo extra AP kunnen overwegen. Uit mijn eigen ervaring kan het AP heel veel schelen voor je draadloze bereik, zeker al gezien je cisco niet de beste wifi lijkt te hebben. Als je geluk hebt kun je het AP dus gewoon vlak bij je huidige modem plaatsen en is die zo veel beter dat je van de problemen af bent. (Heb bijvoorbeeld zelf een AP boven in de meterkast gehangen, centraal in huis, waardoor we ondanks alle betonnen muren (nieuwbouw huis) prima dekking hebben op de begane grond en 1e etage, dat hoefde ik met mijn modem niet te proberen (ook cisco).. Mocht het niet goed genoeg werken, er wordt 15 meter kabel bij geleverd, dus kun je proberen om een goede plek te zoeken waar je hem kunt plaatsen (en iedereen thuis het ook eens kan zijn over die plaats + eventuele kabel er naartoe) Mocht het echt allemaal niets helpen, kan hij gewoon retour.
Die AP moet ook bedraad aangesloten worden. Lijkt mij een goede keuze om te proberen als blijkt dat de Horizon box niet alles dekt als AP. De Ziggo AP naast de modem hangen heeft weinig zin - 30dB verschil tussen woonkamer en slaapkamer blijft 30dB verschil, ongeacht hoe goed de AP ook is. Ik zou niet meer dan 6dB verschil verwachten en dan zit je nog boven op -75dbm te prutsen, wat nog niet goed genoeg is.
Mocht de netwerk kabel een groot probleem zijn, dan kun je ook power line adapters (PLC) overwegen, daarbij heb je geen extra gedoe met een kabel, echter hoe goed dit werkt is sterk afhankelijk van de electrische bekabeling in huis en evt. storing van andere apparaten. (ziggo heeft ook een set hiervoor trouwens) Ik ben het dan ook volledig met Dion eens, als het even kan, gewoon netwerk kabel gebruiken.
PLC is erg duur voor wat je krijgt, en alleen de "1200Mbps" en hogere MiMo-sets hebben een redelijk tot goede kans op acceptabel werken, en die zijn echt duur (EUR 80 minimaal voor set van twee). En zelfs zo'n MiMo set kan door een simpel set kerstverlichting om zeep geholpen worden, kan ik uit ervaring melden.
Nogmaals, bedraad is het allemaal wel in orde toch en stabiel? (heb namelijk zelf last gehad dat ik de spitter moest vervangen nadat de Horizon was geplaatst omdat de modem zijn connectie verloor(instabiel was) nadat de horizon was geplaats.... (bleek dat de standaard geleverde opbouw splitter van zigo die bij de horizon box zat, niet goed werkte en voor storing zorgde, vandaar de vraag..... al zou de monteur daar ook naar moeten kijken, maar je weet het soms niet ;) )
Is idd eerste check om te doen. Als het bedraad niet op orde is kan het draadloos nooit goed werken. Dat gezegd, die -81dBm heeft niets met bedrade netwerk te maken. Al is dat 100%, met -81dBm ga je geen goede ervaring hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVV-007
Powerline/PLC werking is vooral erg afhankelijk van hoe het elektriciteits-netwerk is. Ik haal zelf prima resultaten met een simple TP link set die ik vooral gebruik voor WiFi in de tuin in de zomer, en om een printer (bedraad) aan te sluiten (wifi komt niet tot de zolder en de lan kabels waren al in gebruik en had nog een powerline adapter liggen. nooit geen problemen mee zelf, maar ik heb ook wel eens anders mee gemaakt. Daarom adviseer ik ook altijd om netwerk kabels te leggen als het kan, maar ik ken ook genoeg situaties waarbij dat niet kan/mag/mensen dat Echt niet zien zitten. Dan kan powerline een goede oplossing zijn. Een TP link setje is niet zo gek kwa prijs (pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit TL-WP...) bijvoorbeeld. voor 62 euro, waarmee ik meerdere vrienden naar tevredenheid heb geholen. Je bent echter wel meer gelimiteerd kwa snelheid dan met netwerk kabels (max 100 mbps voor dit setje), maar voor de meeste gebruiker is het wel voldoende. Let er bij powerline adapters wel op dat je deze altijd in een 'vast' stopcontact moet steken voor het beste resultaat Verlengsnoeren en dergelijke zorgen voor veel storing, zelfs als er geen overspannings beveiligingen inzitten kan het nog veel problemen veroorzaken.

Uiteraard moet het losse AP ook bedraad aangesloten worden op het modem (mijn excuses als dat niet duidelijk was). Je kan deze echter wel plaatsen op elke plek waardoor je niet perse vast zit aan een netwerk kabel naar de woonkamer (voor de horizon box). Ik ken genoeg gevallen waar een kabel in de hal nog acceptabel was, maar in de woon kamer was een kabel een echte no go....Hoe goed het AP vanuit de meterkast gaat werken hang af van te veel factoren om een goede uitspraak over te doen (oa. de indeling van het huis) Zoals Dion_B al aangeeft zit er nu een groot verschil in signaal sterkte tussen woonkamer en slaapkamer. Hoeveel een AP verschil maakt hierin durf ik niet te zeggen, echter heb ik wel eens een paar van die ziggo cisco modem routers gezien die kwa draadloos bereik echt sneu waren en waar een los AP er naast een wereld van verschil maakte (heb zelf geen DB metingen gedaan, maar het ging van een instabiele verbinding tot zelfs helemaal geen AP zichtbaar, naar een stabiele verbinding waarmee prima was te internetten zelfs op plaatsen waar voorheen de cisco niet eens zichtbaar was in de netwerk lijst.

Nogmaals, als het even kan ga voor netwerk kabels, minste kans op storingen en volle snelheid, maar als dat dus niet kan/lukt kun je PCL overwegen. Persoonlijk heb ik het liefst een kabel, als dat niet lukt/kan, power line en pas als dat ook niet werkt, een WiFi repeater oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon antenne eraf schroeven en een Chinese booster van1 - 5 watt ertussen met een wat grotere antenne.

bijvoorbeeld,

Sunhan 802.11n/b/g 2.5 W WIFI Signaal Booster 2.4 GHz

Comfast wifi signaal booster 2.4 ghz .

EDUP EP-AB003 2.4Ghz 5W Wifi Signal Booster.

ben je voor 50 euro klaar en kunt internetten tot 40 mtr rondom huis :-)

ik heb al eens een verbinding gemaakt met een van deze over 2 km met op beide punten -35dbi .(tp link parabool antenne)

straling moet je wel voor lief nemen, en deze wattage,s mogen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:36:
gewoon antenne eraf schroeven en een Chinese booster van1 - 5 watt ertussen met een wat grotere antenne.

bijvoorbeeld,

Sunhan 802.11n/b/g 2.5 W WIFI Signaal Booster 2.4 GHz

Comfast wifi signaal booster 2.4 ghz .

EDUP EP-AB003 2.4Ghz 5W Wifi Signal Booster.

ben je voor 50 euro klaar en kunt internetten tot 40 mtr rondom huis :-)

ik heb al eens een verbinding gemaakt met een van deze over 2 km met op beide punten -35dbi .(tp link parabool antenne)

straling moet je wel voor lief nemen, en deze wattage,s mogen niet.
Wut?

1) Illegale zaken zijn op dit forum niet toegestaan.
2) Je hebt er binnenhuis geen bal aan :o

Mbt dat laatste: koop een megafoon (die versterker). Ga beneden in de meterkast staan. Stuur een vriend zonder megafoon naar zolder. Probeer een gesprek te voeren. Hij hoort jou prima, maar jij hoort niets wat hij zegt.

Idem met WiFi. Een versterker aan een kant van de verbinding schreeuwt hard zat, maar met consumentenapparaten binnenhuis is de beperkende factor sowieso bijna altijd de ontvangstgevoeligheid bij de AP, aangezien andere apparaten doorgaans al minder hard kunnen zenden dan de AP, nog zonder enige versterker. Harder zenden van kant van AP verandert daar niets aan. Het is alleen in de bewoonde wereld asociaal en - terecht- niet wettelijk toegestaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:36
"WiFi vanuit de meterkast is zelden een goed idee..."

Dat lijkt mij de beste tip om mee te beginnen.
Meterkasten zitten vol met metalen pijpen, kabels, meters, buizen enzovoort
Verplaats die router eens een meter of twee.
Je zult zien dat dat een enorm verschil kan maken voor de wifi-kwaliteit in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:32:
[...]

[...]

Dat is inderdaad het geval, in de woonkamer heb ik een prima dekking en in de slaapkamer vrijwel geen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en advies, ik ben een stuk wijzer geworden. Ik heb besloten om toch met kabels te gaan werken en boven een goede AP te installeren. Ik verwacht hiermee het probleem op te lossen, ik zal jullie op de hoogte houden.

Fijne zondag avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:21:
[...]

Wut?

1) Illegale zaken zijn op dit forum niet toegestaan.
2) Je hebt er binnenhuis geen bal aan :o

Mbt dat laatste: koop een megafoon (die versterker). Ga beneden in de meterkast staan. Stuur een vriend zonder megafoon naar zolder. Probeer een gesprek te voeren. Hij hoort jou prima, maar jij hoort niets wat hij zegt.

Idem met WiFi. Een versterker aan een kant van de verbinding schreeuwt hard zat, maar met consumentenapparaten binnenhuis is de beperkende factor sowieso bijna altijd de ontvangstgevoeligheid bij de AP, aangezien andere apparaten doorgaans al minder hard kunnen zenden dan de AP, nog zonder enige versterker. Harder zenden van kant van AP verandert daar niets aan. Het is alleen in de bewoonde wereld asociaal en - terecht- niet wettelijk toegestaan.
jij roept wat je gehoord hebt (en van geen kant klopt), ik schrijf wat werkt.

en ga niet de moraal O-) ridder uithangen. grote netwerken met een licentie gebruiken ook meer dan 1- 5 watt ,dat is netjes he ..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:13:
[...]

jij roept wat je gehoord hebt (en van geen kant klopt), ik schrijf wat werkt.
Heb zat ervaring met verschil tussen 200mW en 1W in de 5GHz-band (kanalen <100 mogen max 200mW, kanalen >=100 1W). Kan evengoed uit ervaring melden dat downloadsnelheid mooi 20% hoger ligt met 1W, maar dat als je client geen TPM ondersteunt de afstand/demping waarop je verbinding verliest exact gelijk blijft want client limited.
en ga niet de moraal O-) ridder uithangen. grote netwerken met een licentie gebruiken ook meer dan 1- 5 watt ,dat is netjes he ..
Het algemeen beleid #criminaliteit

Los daarvan, je bent een mens en leeft in een maatschappij. Je gooit je vuile luiers (hopelijk...) ook niet bij je buren in de tuin.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat het nog zin heeft om uit te leggen dat het gaat om werkelijk zendvermogen dus beïnvloedbaar omlaag.. en je zo toch een prima dekking , zonder luiers te gooien naar je buren een goed signaal kunt realiseren.

we zullen dan maar zwijgen over de ap en routers die een te hoog vermogen hebben en in price watch worden aangeboden,(gebruik hiervan mag niet maar zal ook niet worden gestraft) verkoop en bezit is niet strafbaar.

mocht je netjes verder willen discussiëren, stuur dan pb. omdat je steeds dingen insinueert ,zoals asociaal e.d lijkt me dat verstandiger.

mijn kinderen zijn al zo,n 25 jaar uit de luiers ... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2016 21:01 ]

Pagina: 1