Waarom is de HP Elitebook 8440P i5-2,5Ghz: 4GB maar €175?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkernl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09-2022
Hallo :),

De HP Elitebook 8440P staat te koop voor maar €175. Dit lijkt mij te mooi om waar te zijn.. is dat ook zo? En als het niet te mooi is om waar te zijn, hoe lang gaat dit model dan nog mee als ik er voor mijn studie Autocad als zwaarste programma mee wil draaien? Hieronder zijn de specificaties van de 8440P.

Alvast bedankt voor de reactie!

Processor Intel Core i5 Processortype i5-540M
Snelheid Processor 2.53 Ghz
Werkgeheugen 4GB DDR3
Scherm Afmeting 14,1''
HD Widescreen
Videokaart Intel HD Graphics
Harde Schijf 250GB HDD
Draadloos Netwerk WiFi A/B/G/N 300 Mbps TURBO!

USB Poorten 3 x USB 2.0 Webcam JA Aansluitingen Microfoon ingang, Lijningang, Lijnuitgang, Lan, Vga, HDMI(Displayport),Card Reader, Bluetooth, E-sata Optische Drive DVD-RW Besturingsysteem Windows 7 Pro 64 Bit Compatible Met Windows 10 JA Garantie 3 Maanden

Beste antwoord (via Stekkernl op 09-03-2016 22:03)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je aan die prijsrange vast zit zijn die laptop wel een goede keus ja. Ik zou wel je budget nog iets verhogen en er een SSD in doen. Als je er een beugeltje bij koopt kun je HDD behouden door deze in plaats van de DVD speler te plaatsen. Dan gebruik je de Win 7 Pro key om Win 10 Pro schoon op de SSD te installeren en je hebt een razendsnelle stevige laptop!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Nee, dit zijn gangbare prijzen voor degelijke laptops. Ze zijn inmiddels al bijna 6 jaar oud en dus niet bepaald high end meer. Prima voor standaard office werk maar niet veel meer dan dat. Afhankelijk van wat je met AutoCAD wilt heb je echt een veel sterkere laptop nodig met een dedicated GPU. Als je in de richting van de EliteBook serie zoekt, kijk dan eens naar een 8570W of diens opvolger de ZBook 15. Een stuk duurder, maar wel geschikt én gecertificeerd voor AutoCAD. Ook Dell en Lenovo hebben zulk soort laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkernl
Bedankt voor je snelle reactie! Dan neem ik het feit dat dit model geen Autocad maar als verlies. De €175 is wel de prijsklasse waar ik aan vast zit, dus tenzij je het afraad denk ik dat het de 8440P wordt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Als je aan die prijsrange vast zit zijn die laptop wel een goede keus ja. Ik zou wel je budget nog iets verhogen en er een SSD in doen. Als je er een beugeltje bij koopt kun je HDD behouden door deze in plaats van de DVD speler te plaatsen. Dan gebruik je de Win 7 Pro key om Win 10 Pro schoon op de SSD te installeren en je hebt een razendsnelle stevige laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-05 09:03
Heb ook een 8440P gehad. Voelde echt aan als een blok degelijkheid. Redelijk lomp, maar erg stevig. Gooi er naar verloop van tijd nog 4GB extra er bij in én een SSD..heb je er een prima laptop aan.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Autocad draait overal op zo'n beetje. Als directX 11 gewoon werkt dan staat hardware versnelling aan, en gaat 2d tekenen prima. Voor zwaarder 3d werk wordt die intel gpu idd een probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkernl
De SSD op de plek van de DVD speler lijkt me wel interessant. Kan je een goede site/model aanraden voor de SSD en de beugel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-Kiwi
Bij bijvoorbeeld HDD Caddy hebben ze passende houders waar je eenvoudig je DVD speler vervangt voor een plekje voor een SSD. In mijn 8440P zat ook een caddy met SSD geplaatst, ideaal.

Qua SSD zelf, dient het in ieder geval een SATA 2,5" te zijn. Omdat je hem naast je gewone harde schijf gebruikt, hoeft hij niet enorm groot te zijn. Typisch zet je hier Windows en je programma's (AutoCad) op, dus 128GB of 256GB is prima. Prijstechnisch gezien is 256GB erg goed te doen nu.

Zoals je in de Pricewatch kan zien, begin je dan bij prijzen rond de €40 voor 128GB. Met merken als Sandisk, Samsung en Kingston zit je bijna altijd wel goed (Samsung 840 en 850 Evo-serie is al tijden erg populair).

[ Voor 3% gewijzigd door X-Kiwi op 09-03-2016 22:28 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Bijna bovenaan in populariteit pricewatch: Crucial BX200 240GB en qua snelheden voldoende voor deze laptop.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
GerardVanAfoort schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:33:
Bijna bovenaan in populariteit pricewatch: Crucial BX200 240GB en qua snelheden voldoende voor deze laptop.
Ik had specifiek die vermeden omdat die (volgens mij) gerapporteerd waren voor 'Bait and Switch', maar goed - die verhalen lees je ook bij Kingston e.d. Zelf heb ik ervaring met OCZ, Kingston, Crucial, Corsair, Sandisk en Samsung SSD's. En enkel de OCZ was geen aanrader, de rest doet gewoon wat ze horen te doen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkernl
Enorm bedankt hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gebruik alweer een hele tijd een 2540p, kleine broertje van de 8440p, met dezelfde processor en 6GB geheugen en een SSD. Ding draait Windows 10 als een zonnetje. Qua performance gaat deze laptop dus nog wel even mee. Je moet je wel afvragen hoe de staat van de accu is na 6 jaar bedrijf.

Heb ook nog een 8540W, zelfde bouwjaar, nog een stuk lomper/steviger. Draait ook nog als een tierelier. De tijden dat je een laptop na 2-3 jaar moet vervangen omdat de snelheid eruit is ligt al jaren achter ons, gelukkig.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

redfoxert schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:00:
De tijden dat je een laptop na 2-3 jaar moet vervangen omdat de snelheid eruit is ligt al jaren achter ons, gelukkig.
Mwhah, houd er wel rekening mee dat dit een laptopreeks is uit ondertussen alweer 2010 met als basis een trage dualcore. Het ligt natuurlijk nogal aan het doeleinde, maar ik verwacht niet dat de TS zijn of haar complete studie door komt op enkel deze laptop.

Sowieso; de resolutie is met 1366x768 of 1600x900 om te janken, zeker als Autocad vrij intensief gebruikt gaat worden tijdens de studie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:14
D4NG3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:12:
[...]

Mwhah, houd er wel rekening mee dat dit een laptopreeks is uit ondertussen alweer 2010 met als basis een trage dualcore. Het ligt natuurlijk nogal aan het doeleinde, maar ik verwacht niet dat de TS zijn of haar complete studie door komt op enkel deze laptop.

Sowieso; de resolutie is met 1366x768 of 1600x900 om te janken, zeker als Autocad vrij intensief gebruikt gaat worden tijdens de studie.
Je betaalt dan ook slechts 175;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

Wouter lucassen schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:34:
[...]

Je betaalt dan ook slechts 175;)
Helemaal correct, maar daar reageerde ik dan ook niet op. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1