Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703467

Topicstarter
Goede avond.

Heeft iemand verstand van GPS systemen.

Ik zoek eentje waar je actuele verkeersinfo en file ontwijking op verkrijgt (met route herberekening) .

Ik zie hier dat Garmin Nüvi 2599LMT-D (Europa) dit heeft, maar zijn er nog andere modellen/merken die dit gratis aanbieden (zonder connectie met gsm netwerk te moeten maken). Heeft iemand ervaring met Garmin Nuvi?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 16:15

FeaR

In GoT we trust

GPS valt onder Wearables, Navigatie en Overige welke weer onder Overige valt. Aangezien het hier om een aankoopadvies gaat verhuis ik dit topic even naar Mobile Aankoopadviesforum.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:38
Ik gebruik hiervoor altijd flitsmeister. Werkt fantastisch in de randstad en is gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet om heel vervelend te zijn maar Garmin heeft gewoon in de kleine letters staan dat deze "gratis service" eigenlijk op elk moment opgezegd kan worden en/of niet meer kan worden aangeboden:
Lifetime Traffic Terms & Conditions

Lifetime traffic extends for the useful life of your Garmin traffic receiver or as long as Garmin receives traffic data from its traffic supplier, whichever is shorter. A traffic receiver’s “useful life” means the period during which the receiver (a) has the required technical capabilities to utilize current traffic data service and (b) is capable of operating as intended without major repairs. Traffic content not available in all areas.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit voor meerdere merken/modellen geldt; uiteindelijk maakt elk device zelfstandig connectie met iets als een TMC-provider of anderszins wat gratis in de lucht hangt.

Het lijkt mij persoonlijk zinvol om eerst een te bedenken:
- hoe vaak gebruik ik mijn navigatie nu?
- hoeveel % van de tijd rij ik op onbekend terrein?
- hoeveel % van de tijd moet ik buiten mijn eigen land rijden?
- heb ik zelf enig richtingsgevoel om een mega-file zelf te ontwijken?
- wat kost een alternatief, zoals een budget smartphone en/of een in-dash navi?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 703467

Topicstarter
Bedankt voor de tip... Ik heb totaal geen richtingsgevoel om een mega file te ontwijken. Ik vind het gewoon prullen om met mijn huidige gps ook mijn smartphone te connecteren... Daarom dat ik wil investeren in zoiets... Vandaar ook die vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:02
Kijk eens naar de Mio apparaatjes, daar zijn er bij met TMC ingebouwd (gratis verkeersinformatie via radio netwerk), en levenslang gratis kaart updates. Mijn ouders hebben er een en zijn er erg tevreden over. Ze hebben overigens de truck versie aangezien ze die ook met de caravan achter de auto kunnen gebruiken zonder in kleine straatjes terecht te komen waar de combinatie niet past.
Pagina: 1