Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chromebook +/- 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• Flashed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor het maken en bewerken van standaard Office (Google Drive) bestanden. Ook zullen er diverse mail accounts op worden beheert. Gamen wordt niet gedaan. Wel moeten de bestanden goed offline beschikbaar zijn. Ik lees dat dit tegenwoordig goed mogelijk is met een Chromebook

Wat is je budget?
Het budget ligt rond 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt voornamelijk gebruikt tijdens het treinreizen (+/- 3uur per dag) en op diverse locaties waar niet altijd een stopcontact beschikbaar is. Een goede batterij is dus een must.
Formaat wat ik zoek is tussen de 11 en 13 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een chromebook heeft de voorkeur door de goede verhalen die ik lees op internet.
De laptop moet snel opstarten, pdf documenten kunnen openen en lezen, bijlages goed kunnen versturen en kunnen werken met veel tabjes die open staan in chrome.

Nu is mijn vraag wat is de beste keuze en waar ga ik het verschil in merken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer 29554G03aii€ 329,-€ 329,-
1Dell Chromebook 13 7310-6696€ 514,20€ 514,20
1Toshiba CB30-B-104€ 324,99€ 324,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.168,19

Of adviseren jullie en totaal ander model en deze bijvoorbeeld te bestellen via ChromeIT.
Zoals bijvoorbeeld de Toshiba CB35-C3350, met I3 processor.

De laptop moet zeker 3- 4 jaar mee kunnen gaan. Het budget kan worden bijgesteld naar 750 euro als de chromebook zich echt ondersheid van de andere modellen.

Ik hoop dat jullie kunnen mij een goed advies kunnen geven.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zelf goede ervaringen met Dell maar 0 ervaring met een Chromebook.
Dell geeft nu 30% korting op de nieuwste Chromebooks, let op zakelijk dus genoemde prijzen zijn ex. B.T.W.

http://www.dell.com/nl/be...k=dellSearch&isredir=true

FP artikel: nieuws: Dell presenteert 13"-Chromebook met koolstofvezelbehuizing

NRG

• Flashed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Is er niemand die hier een verstandig advies over kan geven? De reviews heb ik uiteraard gelezen. Alleen twijfel ik tussen de Dell of de import van Toshiba.

Graag jullie advies.

Verwijderd

hallo,

ik heb zelf een chromebook en ik ben er vrij zeker van dat dit het model van acer is dat je hierboven hebt staan. Als het gaat om welke je nodig hebt moet je er niet te ingewikkeld over denken aangezien een chromebook net iets anders werkt als een normale laptop. Ik zie dat je jezelf redelijk hebt laten informeren op het internet dus je weet dat je naast de browser verder niets hebt eigenlijk (word, excel, spotify enzovoort is ook als web app te downloaden . Dit wil zeggen dat je niets echt kan downloaden waardoor je laptop geen programma's hoeft te laden en hij lekker snel blijft.

Het grote voordeel is dus van een chromebook dat je absoluut geen dure nodig hebt om lekker uit de weg te kunnen. Geloof me als ik zeg dat je nog niet eens meer als 2gb ram nodig hebt om je dagelijkse taken uit te voeren als een beetje word, internet, en videos streamen. Het enige waar je wel rekening mee moet houden waar ik wat te laat mee kwam is dat wanneer je in word tekst gaat verwerken dit niet helemaal makkelijk over te zetten is naar een normaal windows word document en dat dit formaat op een chromebook ook net iets kleiner is.

Naast dat super fijne laptop en zeker voor een student aan te raden. Heb er niets als fijne ervaringen mee en ik heb mijn chromebook nu een jaar en hij is nog geen haartje langzamer geworden :)

Hoop dat je hier wat aan hebt en mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag!

Verwijderd

kleine verbetering, ik heb de Acer Chromebook CB5-311-T6PN zoals hieronder gelinkt. Ideaal ding en heeft 2 usb aansluitingen, een 3.5 mm koptelefoon aansluiting en een HDMI uit aansluiting :)
pricewatch: Acer Chromebook CB5-311-T6PN

• Pekka91166
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 10:29
Ik zou idd kiezen voor de Dell 13" of evt voor de Toshiba 2016-versie met Broadwell processor. Dus de core i3, i5 of 3205/3215u cpu's.
Zeker niet kiezen voor de N-28/29xx cpu's, die zijn heel veel trager.

Daarnaast hebben beiden een full-HD scherm, wat echt heel, heel veel beter is qua resolutie dan een 1366x768 pixels. Dan moet je veel te veel scrollen, zowel bij browsen als bij word/ tekstverwerking, spreadsheet gebruik etc.

Ik heb nu een Acer 15'4 Chromebook met celeron 3205u, 4gb en de m.2 SSD al geüpgraded met een 256gb versie. Dit omdat ik nog twijfel om er Win10 op te draaien, en dan was de standaard 32gb voor de Acer CB 571 van mij wat te klein!
Ja, lees je goed, volledige Win10 pro gewoon geïnstalleerd op m'n Chromebook. Zodra de echte dual-boot BIOS er is voor Win e/o ChromeOS, dan flash ik m meteen weer.

Als ik t over zou doen zou ik de Dell 13" met i3 nemen, grotere SSD erin en die heeft t enorme voordeel dat ie , bij mijn weten als enige, 2 geheugensloten heeft en op te waarderen is naar 16gb... ;)

Daarnaast heeft de Dell, in tegenstelling tot de Toshiba versie, een Matt scherm wat veel prettiger werkt, ondanks dat de Toshiba een heeeeel mooi scherm heeft.

Alles op de Dell dus, afgetopt met by far de beste accuduur!
Pagina: 1