Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin16
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-09-2020
Mijn vraag
Hoe krijg ik m'n laptop weer werkend zonder gegevensverlies?

Na het installeren van software voor een USB naar vga adapter moest ik de laptop opnieuw opstarten, tegelijkertijd werd ook Windows geüpdate. Na het eerste opstartscherm van acer blijk alleen linksboven een balkje knipperen, verder doet de laptop niks.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de accu er een tijd uit te houden en opnieuw te plaatsen, dit had geen effect.

Nu ben ik zelf een leek op het gebied van computers, dus hoop ik dat iemand kan helpen. Vrienden praten al over Windows opnieuw installeren maar geven er zelf geen duidelijke info bij hoe. Daarnaast is het voor mij cruciaal dat bestanden bewaard blijven. Heb drukke weken achter de rug voor school en diverse andere projecten, en net die weken geen back-up gemaakt. (Domme fout, maar in vijf jaar tijd geen problemen gehad met de laptop).

Kan iemand hier me misschien helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:42
Als ik jou was zou ik de HDD er uit (laten) halen, deze even aansluiten op een ander systeem (heb je mooie kabeltjes voor) om de bestanden veilig te stellen. Daarna kan je de HDD er weer inzetten en Windows opnieuw installeren. Hoe je dat doet is afhankelijk van merk/type, maar vaak heb je een knop die je tijdens het opstarten in moet drukken om een recovery op te starten. Anders even googlen naar merk en type om te achterhalen hoe je de recovery opstart.

Desktop | Server | Laptop