Gegroet,
De zoveelste laptop van een vriend van mij heeft het begeven. In plaats van wéér een laptop aan te schaffen heeft hij mij gevraagd om een leuke desktop samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Schoolwerk: Word, Excel, Powerpoint, Dreamweaver, Visual Studio.
YouTube/Netflix @ 1080p.
Beetje muziek luisteren via hoofdtelefoon.
Meer niet, het is erg simpel.
De dingen die je met een laptop ook zou doen, maar dan in de vorm van een desktop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs ligt op €500 inclusief verzending. Assembleren doe ik zelf/ga ik hem leren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Basiscomponenten
- Monitor
- WiFi ontvanger
- Muis
- Toetsenbord
Een Windowslicentie is niet nodig. Deze is al in bezit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een vlotte Office ervaring en soepel video's kunnen kijken.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Suggesties voor andere componenten die een betere prestatie of prijs/prestatie leveren.
Dingen die ik over het hoofd zie en/of vergeet en/of beter had kunnen doen benoemen.
Tot nu toe ben ik op dit lijstje gekomen, gebaseerd op de BBG van januari:
De SSD is nog een punt van discussie. Hij had namelijk "veel" muziek, foto's en films op zijn laptop staan, maar nu kan "veel" van alles zijn. Hij weet niet hoeveel GB hij in gebruik had. Als het blijkt dat dat meer dan 200GB is dan wordt de SSD toch geofferd voor een pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB.
Echter, nu was mijn oog ook gevallen op een Barebone, alleen weet ik niet echt wat ik daar van moet verwachten. Zou bijvoorbeeld een pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYH een goede oplossing zijn? Komen daar nog extra aankopen bij kijken, behalve een monitor? Zo'n klein kastje + monitor lijkt mij namelijk wel makkelijk.
Een Barebone is ook een optie. Ik ben tot het volgende lijstje gekomen:
Alvast dank
De zoveelste laptop van een vriend van mij heeft het begeven. In plaats van wéér een laptop aan te schaffen heeft hij mij gevraagd om een leuke desktop samen te stellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Schoolwerk: Word, Excel, Powerpoint, Dreamweaver, Visual Studio.
YouTube/Netflix @ 1080p.
Beetje muziek luisteren via hoofdtelefoon.
Meer niet, het is erg simpel.
De dingen die je met een laptop ook zou doen, maar dan in de vorm van een desktop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs ligt op €500 inclusief verzending. Assembleren doe ik zelf/ga ik hem leren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Basiscomponenten
- Monitor
- WiFi ontvanger
- Muis
- Toetsenbord
Een Windowslicentie is niet nodig. Deze is al in bezit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een vlotte Office ervaring en soepel video's kunnen kijken.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Suggesties voor andere componenten die een betere prestatie of prijs/prestatie leveren.
Dingen die ik over het hoofd zie en/of vergeet en/of beter had kunnen doen benoemen.
Tot nu toe ben ik op dit lijstje gekomen, gebaseerd op de BBG van januari:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter | € 35,44 | € 35,44 |
| 1 | BenQ GW2265HM Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Logitech MK220 Wireless Combo | € 18,76 | € 18,76 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 32,55 | € 32,55 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 61,95 | € 61,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 443,50 | |
De SSD is nog een punt van discussie. Hij had namelijk "veel" muziek, foto's en films op zijn laptop staan, maar nu kan "veel" van alles zijn. Hij weet niet hoeveel GB hij in gebruik had. Als het blijkt dat dat meer dan 200GB is dan wordt de SSD toch geofferd voor een pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB.
Echter, nu was mijn oog ook gevallen op een Barebone, alleen weet ik niet echt wat ik daar van moet verwachten. Zou bijvoorbeeld een pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYH een goede oplossing zijn? Komen daar nog extra aankopen bij kijken, behalve een monitor? Zo'n klein kastje + monitor lijkt mij namelijk wel makkelijk.
Een Barebone is ook een optie. Ik ben tot het volgende lijstje gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel NUC NUC5CPYH | € 134,- | € 134,- |
| 1 | BenQ GW2265HM Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Logitech MK220 Wireless Combo | € 18,76 | € 18,76 |
| 1 | Crucial CT102464BF160B | € 28,34 | € 28,34 |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 250GB | € 97,07 | € 97,07 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 387,17 | |
Alvast dank
[ Voor 17% gewijzigd door TheTinusNL op 10-03-2016 18:46 . Reden: Update 2.0 ]
Informaticus of vakkundig Googler?