Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 15:58
Mijn vraag
Waar moet ik opletten met het hosten van mijn website?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben bezig met een restful api te schrijven in Java voor de crud acties. Daarnaast bestaat de front end uit HTML, CSS en AngularJS

Het is voor mij de eerste keer dat ik een website zo opbouw en ook de eerste keer dat ik hem serieus wil gaan hosten. Daarnaast is het niet de bedoeling er echt aan te verdienen maar puur ook kennis uitbreiden en hobby project.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een webhoster gemaild maar die vertelde mij dat ik niks kan instalerren op hun pakket. Dus mijn vraag is waar moet ik dan op gaan letten in mijn geval? Ik kan niet zo heel goed vinden wat er bij komt kijken.

Dus als iemand me kan helpen zou dat top zijn! daarnaast als jullie meer informatie willen hebben roepen jullie maar.

Edit:

Ik wil in eerste instantie een blog maken waar mensen comments kunnen posten en waar ik zelf blogs kan toevoegen en later wil ik uitbreiden naar met een forum gedeelte en dat mensen blogs kunnen toevoegen endergelijke.

Kan ik misschien niet beter wordpress gaan gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door kingre op 09-03-2016 16:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:11
Ik weet niet hoe het zit bij Hostnet maar daar ben ik klant. Zeer goede service, richt zich eigenlijk ook op ''ondernemend Nederland''. Bedrijven stellen nogal hoge eisen en dat merk je wel. Nog nooit echt problemen of iets dergelijks gehad.

Ik zou je adviseren om Wordpress te gebruiken, ik heb het zelf ook eens gebruikt en zolang je alle updates uitvoert is er niks aan de hand. Wel heb ik al een aantal keren gehad dat een website is gehackt (door een plugin die dan net te laat is geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
Dankje voor je antwoord!

Kan ik met wordpress ook gewoon me eigen HTML, CSS en Js gebruiken?

Want dan ga ik zeker wordpress overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:33

Osxy

Holy crap on a cracker

Dit zijn zaken die je eenvoudig op de wordpress wiki zelf kan vinden.

Short answer, ja het kan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 747135

Mocht je geen limiet op je budget hebben, kan je altijd zelfstandig een website hosten door gebruik te maken van Windows Server 2012 (R2) (IIS-rol). Je zet dan gewoonweg je "website" erin maar je gaat wel een externe DNS (NameServer) moeten betalen voor je website te hosten in hun DNS-server (prijs hangt af welke top leveldomain je neemt, eg .be .info .horse bestaat ook)

DNS zet gewoon jouw public IP, waar je website is, in hun database. Een DNS zet gewoon die IP om in jouw website. Dus als er iemand querry'd naar jouw website, dan zal de DNS server zeggen dat jouw website te vinden is op "dit" IP adres.

Letterlijk gebeurt er dit in de browser: http://209.100.0.1:80 (dit is bv http). De DNS zet dit adres om naar http://www.jouwwebsite.info

www.jouwwebsite.horse gaat bv per maand iets van €15 kosten of minder, aangezien niemand ".horse" gebruikt.

Ik weet nu wel niet als je een gebruikte versie van Windows Server kan gebruiken als IIS, maar ik veronderstel van wel.

Op WIndows server kan je natuurlijk ook DNS installeren maar je zal geen goedkeuring hebben om Host-A records toe te voegen voor je eigen website te hosten als DNS, gratis.

Nu, dit is wel een grote muur met tekst maar kan dit wel beter uitleggen stap per stap mocht je dit willen proberen.

Cheers

Just FYI: je hebt geen echte server nodig om server te kunnen gebruiken. Je kan perfect Windows Server op een desktop runnen. DNS/IIS neemt niks van RAM in. Dan moet je server/desktop wel 24/7 aanstaan aangezien je jouw eige web-server bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 747135 op 10-03-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 751405

Alsik jou was zou ik voor een kleine VPS gaan, dan kan je testen en doen wat jemaar wilt. Een shared host zou natuurlijk minder kosten, maar hier hangen meestal wel limitaties aan vast

Ikzelf zit bij PhaseHosting en ben hier zeer tevreden over. Je kan ze altijd eens contacteren met jou vragen, mij hebben ze ook al vaak kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 21:13

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Afhankelijk van hoe veel bezoekers, welke doelgroep en hoe snel je website moet wezen kan je je hosting gaan kiezen. Wil je gewoon een Budget hosting en zo weinig mogelijk betalen dan kan je bijvoorbeeld een VPS nemen zoals OVH VPS SSD: https://www.ovh.nl/vps/vps-ssd.xml

Voor dat iedereen gelijk hosting partije gaat roepen die het vast allemaal kunnen zou ik eerst na gaan wat je nodig hebt, shared hosting valt meestal al af vanwege dat je JAVA nodig hebt. Verder kan je gewoon je html / css / js op de server hosten hier heb je totaal geen Wordpress voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Kijk inderdaad eerst eens naar je budget, wat wil je voor deze "hobby" uitgeven. Er is natuurlijk van alles mogelijk maar hangen daar ook prijskaartjes aan. Misschien ben je met een eenvoudige VPS al klaar om je site te hosten zoals je nu schetst, maar heb je doorgaans ook weer Linux kennis nodig. Daar Windows Server op laten zetten kost makkelijk weer € 10,- extra per maand...

Probleem is gewoon Java wat veel resources vreet waardoor je algauw op een VPS (met voldoende ram!) of dedicated server uitkomt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07 00:09
Er zijn al hele goede adviezen gegeven, maar ik zou het heel erg afraden om te gaan voor een eigen VPS server. Er zijn zat aanbieders die prachtige managed oplossingen hebben voor helemaal niet veel geld (*kuch* schaamteloze zelfpromotie *kuch*), maar dan weet je wel dat je server altijd up-to-date is, dat caching aanwezig is en goed is ingesteld, dat er een helpdesk is waar je naartoe kan bij problemen of vragen...

Er komt zo veel meer kijken bij het onderhouden van je eigen VPS, en je zal echt de eerste niet zijn waar wij uiteindelijk voor veel geld toch weer de hele server mogen komen herstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

pepio schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:28:
Er zijn al hele goede adviezen gegeven, maar ik zou het heel erg afraden om te gaan voor een eigen VPS server. Er zijn zat aanbieders die prachtige managed oplossingen hebben voor helemaal niet veel geld (*kuch* schaamteloze zelfpromotie *kuch*), maar dan weet je wel dat je server altijd up-to-date is, dat caching aanwezig is en goed is ingesteld, dat er een helpdesk is waar je naartoe kan bij problemen of vragen...

Er komt zo veel meer kijken bij het onderhouden van je eigen VPS, en je zal echt de eerste niet zijn waar wij uiteindelijk voor veel geld toch weer de hele server mogen komen herstellen :P
Als je bedrijf er van afhangt is dat misschien geen slecht advies als je zelf weinig of geen verstand hebt van serverbeheer. Voor een Linux omgeving dan, met een Windows server is dat al weer wat eenvoudiger vanwege de automatische updates en het "klikkerdieklik" aspect.

Maar aangezien TS onderstaande stelt:
Het is voor mij de eerste keer dat ik een website zo opbouw en ook de eerste keer dat ik hem serieus wil gaan hosten. Daarnaast is het niet de bedoeling er echt aan te verdienen maar puur ook kennis uitbreiden en hobby project.
En we niet weten wat de eisen en wensen zijn kan ook een non managed VPS misschien al voldoen afhankelijk van de aanwezige kennis.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
Ik zal nog even reageren wat het uit eindelijk geworden is. Gezien het een hobby projectje is en ik nooit echt met linux gewerkt heb. Had ik besloten om een JAVA api te laten vallen en gewoon lekker met wordpress aan de slag te gaan. Daarbij dus ook voor een hoster gekozen waar dat makkelijk kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meten is weten. Gezien de vraag, is het waarschijnlijk zelfs mogelijk om de site thuis te hosten op een 4Mbit upload (zoals instap-abonnement van Ziggo). Heb je volledige controle over de webserver zowel het OS als de inrichting van de http-stack en het front-end.

Daar leer je, waarschijnlijk, veel meer van dan een 95% kant & klare omgeving ergens te huren en daarna alleen zelf wat code te rammelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1