Toon posts:

Welke (2dehands) processor op een Abit BX6 voor mijn pa?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa wil zijn Pentium 200 eens upgraden. Nou heb ik thuis nog een BX6 liggen en wat andere zooi, maar er ontbreekt nog een processor om het zooitje compleet te maken.

Nou vraag ik me af welke processor de beste keus is. Hij moet voornamelijk stabiel zijn, maar mag wel overclockt worden, maar niet teveel.

Hij wil er voornamelijk Word, Fotobewerken en wat spelletjes mee gaan doen.

Ik zat zelf te denken aan een C466@525 of een PII-350 of 400 en die dan op 112Mhz laten lopen. Welke is de beste keus van die twee? En wat moet zoiets ongeveer tweedehands kosten?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je kan volgens mij ook aan een PIII 450 of 500 denken ... (weet het niet heel zeker maar moet kunnen) en anders zou ik gaan voor de PII 350 of 400 had zelf ook een celly en heb toch m'n oude vertrouwde 350 er weer ingestopt beviel me een stuk beter.. :)

PS... ben nog opzoek naar een serverboardje... als je die P1 200 nou kwijt moet :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Scheelt een Celeron en PII/III nou echt zo veel? Hoe komt dat dan? Ik heb zelf nog nooit een Celeron gehad, vandaar.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik heb nog een p2 350 boxed liggen.

voor 125 piek mag je hem hebben

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik zou voor een aantal redenen niet voor de celeron gaan:

1)Als je overweegt een oude celeron (mendochino core) te nemen, deze heeft geen SSE instructies die het werken met media/kantoor applicaties gunstig beïnvloeden

2) De P3 heeft meer cache wat op zijn buert ook weer gunstig is voor kantoor applicaties.

De PIII(500-800) lijkt mij de beste processor, als je toch niet veel geld wil uitbesteden dan zou de celeron2 misshcien wat zijn, die zijn ook nog goed over te clocken, houd er wel rekeneing mee dat deze niet tippen aan een P3

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, zou zo'n P350 normaal gesproken nou sneller zijn dan bijv. een C466?

Verwijderd

Op overclockers.com staan mensen die een cel2 533a@800 hebben op een bx6 das natuurlijk ook niet gek...

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
celly2 kan niet tippen aan de p3? niet als ze op dezelfde snelheid lopen, maar als je kijkt wat je voor dezelfde prijs krijgt..

celly2 566 naar gegarandeerd 850
300 piek

welke p3 krijg je daarvoor? een p3 500 kost nog altijd min. 400 piek, en hoever klok je hem gegarandeerd over? 600 ofzo?

ik denk dat een celly2 op 850 toch wel wat harder gaat voor de meeste toepassingen dan een p3 600.

en de celly is driekwart van de prijs van een p3

Verwijderd

Ik heb nog een Cel 300A (boxed) liggen. Loopt gegarandeerd op 450 MHz. Nevenvoordeel: past direct op je MoBo (slot1).
T.e.a.b. (omgeving Rijnmondgebied)
Pagina: 1