Laptop valt nu en dan weg uit netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hallo Tweakers,

Ik heb een gigabyte i5 brix en een HP Spectre X2 laptop. Deze laatste valt nu en dan weg uit het netwerk.
De gigabyte is verbonden met ethernet, de spectre via WiFi.
Brix OS: windows 7, Spectre: windows 8.
Waar kan dit aan liggen?

Input is welkom.

Groet,

JK.

[ Voor 7% gewijzigd door Javo_killer op 09-03-2016 19:18 . Reden: update ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
netwerkdrivers updaten?
overigens geef je wel een heel summiere topicstart. maakt het voor ons moeilijk om je goed te kunnen helpen

[ Voor 70% gewijzigd door eL_Jay op 09-03-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:23
Dit kan aan je netwerk liggen of aan je laptop. Meer informatie zou wel fijn zijn. Zijn er al dingen die zelf heb geprobeerd?

Is het stuurprogramma van de wifi driver up to date in de laptop?
Router al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Zoals inderdaad wat eerder is vermeld misschien handig voor meer informatie.

Heb je geen andere apparataten die dit probleem heeft? Dan zou je eerst eens naar de laptop kunnen kijken.
Driver Booster kun je downloaden, daar download je in een keer alle drivers mee. Erg handig en verschillende keren geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
Ik heb geprobeerd:
De switch tussen de desktop en de router uit te halen, geen succes.
Op de admin pagina van de router zie ik wel dat de Spectre verbonden is.
Router reset: geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Wat voor Wifi Kaartje zit er in je Spectre? en welk besturingssysteem en welke versie gebruik je?

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Stap 1 is kijken wat is de oorzaak :

A ) is het een driver issue of B ) is het een ontvangst issue.

Om B uit te sluiten zou je is moeten nadenken of je dit probleem ook op andere locaties hebt gehad.
Zo ja -> grote kans driver
zo nee -> grote kans dat je huidige accesspoint veel signaalverlies heeft.

en daarna kan je verder troubleshooten.

Nu moet ik als kantekening plaatsen : Als je windows 10 hebt kan het ook gewoon nog aan windows 10 liggen. Sinds vista heb ik niet meer zoon brak OS gezien van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Aionicus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:48:

Nu moet ik als kantekening plaatsen : Als je windows 10 hebt kan het ook gewoon nog aan windows 10 liggen. Sinds vista heb ik niet meer zoon brak OS gezien van microsoft.
Daarom vroeg ik aan OP welk OS en versie 'ie op z'n spectre draait, ik heb bij verschillende personen gezien dat zij WIFI uitval ervaren i.c.m. Win 10, in ieder geval bij een aantal van hen ging het om Intel 6xxx kaartjes.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Rubén89 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:51:
[...]

Daarom vroeg ik aan OP welk OS en versie 'ie op z'n spectre draait, ik heb bij verschillende personen gezien dat zij WIFI uitval ervaren i.c.m. Win 10, in ieder geval bij een aantal van hen ging het om Intel 6xxx kaartjes.
Inderdaad , goed dat je dat vroeg :)

De laatste keer dat ik zulke leuke rare foutmeldingen tegenkwam was toen ik nog windows XP moest uitrollen met ISDN kaarten (isa) waar geen drivers voor beschikbaar waren :P.

Windows 10 heeft zulke rare trekjes , van veels te hoog schijfgebruik tot allemaal snuffeldiensten in de achtergrond en natuurlijk al die drivers die nimmer willen werken zoals het hoort.

Ben benieuwd naar topic starter zijn reactie! :) dan gaan we dit probleempje ff tackelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:08
Dhcp lease time?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Zou 'ie aan 't eind van de lease time niet gewoon om 'n renewal moeten vragen.

En als 't een dhcp probleem is, zou de wired PC van OP er dan niet ook last van moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
Hi all,

Signaalverlies zou heel goed kunnen als bijdragende factor, wanneer de laptop naar de kamer gaat alwaar het AP staat treedt het probleem minder vaak op. Ik heb een USB naar ethernet adapter gekocht om de laptop op de switch in de doelkamer aan te sluiten, hopen dat dit een verschil gaat maken.
OS van de laptop is win 8.1, doelcomputer is windows 7 pro. Ik heb op basis van andere fora ookal de adapterinstellingen aangepast naar enkel IPV4 met andere NETbios instellingen, ook hierdoor lijkt het probleem weer wat minder vaak op te treden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
De vertraging tussen browseactie en map openen is sinds de ethernet-USB oplossing vrijwel helemaal weg. Ik vermoed toch dat het aan het zwakke WiFi signaal lag. Indien het naderhand opnieuw problemen oplevert zal ik het weer posten. Dank voor jullie input tot zover, much appreciated.

JK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Javo_killer schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:09:
Hi all,

Signaalverlies zou heel goed kunnen als bijdragende factor, wanneer de laptop naar de kamer gaat alwaar het AP staat treedt het probleem minder vaak op. Ik heb een USB naar ethernet adapter gekocht om de laptop op de switch in de doelkamer aan te sluiten, hopen dat dit een verschil gaat maken.
Een switch is een apparaat wat bedrade verbindingen samenbrengt. Doet niets met WiFi. Ook niet als je er een USB adapter in prikt 8)7

Allicht handig om een tekening te maken van alle netwerkonderdelen die je hebt en exacte typenrs, want ofwel gebruik je hier verkeerde namen of je bent heel raar bezig...
OS van de laptop is win 8.1, doelcomputer is windows 7 pro. Ik heb op basis van andere fora ookal de adapterinstellingen aangepast naar enkel IPV4 met andere NETbios instellingen, ook hierdoor lijkt het probleem weer wat minder vaak op te treden...
De genoemde instellingen hebben niets met het signaal zelf te maken.

Geef nou eens gewoon de basics aan:

- welke router/AP gebruik je? Exacte modelnr graag!
- wat zijn daar de radio instellingen van (2.4GHz only of ook 5GHz, welke kanalen, welk kanaalbreedte en welke beveiliging)?
- wat voor WiFi adapter gebruik je momenteel op de laptop (exacte type graag!)
- welke andere WiFi-apparaten zijn er in huis? (laptops, tablets, smartphones etc, graag exacte types)
- treden er op de andere apparaten ook problemen op?
- hoe ziet je huis eruit (eenkamerappartement, eengezinswoning, iets anders...)
- waar zijn muren en vloeren van gemaakt
- op welke tijdstippen treedt het probleem op? (als je denkt 'willekeurig', neem toch even de moeite om de eerstvolgende vijf keer te noteren dat je dit kunt beantwoorden)
- waar treedt het probleem op? (als je denkt 'overal', neem toch even de moeite om de eerstvolgende vijf keer te noteren).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
Hi all,

De USB naar ethernet adapter heeft het probleem blijvend opgelost,
Dank voor alle input.

Groet

JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Javo_killer schreef op zondag 13 maart 2016 @ 09:09:
Ik heb een USB naar ethernet adapter gekocht om de laptop op de switch in de doelkamer aan te sluiten, hopen dat dit een verschil gaat maken.
Javo_killer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:53:
De USB naar ethernet adapter heeft het probleem blijvend opgelost,
Begrijp ik het nu goed dat je je laptop bedraad hebt aangesloten aan je netwerk?
Dan is eigenlijk het probleem niet opgelost, dan heb je rond het probleem gewerkt.
Eventueel kan je je draadloos netwerk controleren met bijvoorbeeld wifi analyzer (als app op je smartphone bij). Kan je kijken in welke kamers er wel/geen wifi-signaal is, welk kanaal het best te gebruiken is ivm een wifi netwerk van de buren etc.

Maar bedraad heeft, toch voor mij, de voorkeur.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javo_killer
Hai Arator,

Het is inderdaad net hoe je het bekijkt. Voor mij was het probleem dat ik de bestanderen niet goed kon benaderen vanaf de desktop, nu kan dat wel, dus prima. Dank voor je input, ga dit nog even nalopen met de WifI analyzer!

JK.
Pagina: 1