Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

racefiets/ fixed gear for korte afstand.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Loo9100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-09 23:36
hallo,

ik mijn fiets is helaas gestolen, dus ik zat na te denken om een fixed gear of een racefiets te halen. Is dat slim om te doen, want ik ga geen grote afstanden ermee fietsen. Wat is jullie ervaring of advies hierop?

Alle reacties

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09
Slim? Het zal waarschijnlijk voordeliger zijn om een fatsoenlijke tweedehandse stadsfiets te kopen dan een "fixie" omdat die nogal in trek zijn tegenwoordig. Aan de andere kant, voor korte afstanden kan het zonder problemen en als je er het extra geld voor over hebt dan gewoon doen.

• Loo9100
ik ga ook niet voor een hele duur. ik ga dan voor paar honderd tweedehandsje halen. Ik ben wel benieuwd heb zelf geen ervaring hiermee gehad.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:46
http://www.bikester.nl/379512.html
Ik heb zelf deze fixie/singlespeed gekocht vorig jaar, en moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt, in tegendeel! Ik fiets meer dan ooit, en ook het 'gemis' van versnellingen heb ik niet. Het is wel erg fijn dat de fiets zo licht is, en wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan.

• Loo9100
maar zit je dan niet helemaal naar voren gebuigen?

Verwijderd

Wellicht kan een fixie voor kleine afstanden prima, lekker "onderhoudsvrij" aftrap barrel.
Maak hem dan wel zelf trouwens want als je er ééntje koopt als zodanig betaal je momenteel 9 van die 10 keer een "hipster-premium" voor een fiets waar effectief gewoon minder op zit...

Ik kan me persoonlijk verder niet voorstellen dat het op lange afstanden wenselijk is, maar er zijn er genoeg die er bij zweren. Smaak en twisten. :)
Loo9100 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:20:
Ligt er natuurlijk aan van wat voor fiets je een fixie versie wil...
Je kan in feite van elk model fiets wel de versnellingen demonteren.
Bij die in de link zit je uiteraard naar voren, maar dat zit je op elke race/sport fiets.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 17:33 ]

• BaSsDruM
Loo9100 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:20:
Ja, maar als je dat niet wilt moet je niet voor een fixed gear/racefiets gaan kijken lijkt me.

• BaSsDruM
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:23:
Wellicht kan een fixie voor kleine afstanden prima, lekker "onderhoudsvrij" aftrap barrel.
Maak hem dan wel zelf trouwens want als je er ééntje koopt als zodanig betaal je momenteel 9 van die 10 keer een "hipster-premium" voor een fiets waar effectief gewoon minder op zit...
Klopt, 9 v/d 10 hebben een stalen frame, waardoor ze alsnog een kilo of 14 wegen. Leuk, maar dan hoef je voor het gewicht al geen fixie te kopen... Ook qua onderdelen is het meeste meuk; het ziet er leuk uit maar is binnen een paar maanden naar de kl*te. Even afkloppen, maar die Fixie Inc. dingen zijn kwalitatief best prima. Waren eerst ook een stuk duurder, tot ze over werden genomen een tijdje terug door Bikester. Ontwikkeling staat sinds die tijd stil, maar dat vind ik bij een fixie een niet zo'n groot issue.

• Loo9100
Nog fiets merk voorkeuren of iets dergelijk?
Pagina: 1