Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Heb een maand of 2 geleden ( omdat ik niet toe ben aan compleet nieuwe systeem ) een AMD A10 6800K Black Edition gekocht en gemonteerd. Koelpasta die ik ervoor heb gebruikt is van Spire ( High Performance ).

Het is dus ongeveer 2 maand later en ik verneem dat mijn CPU temperatuur tegen 60 a 65 gaat tijdens gamen. Toen pasta er net op zat was het hooguit 55 graden.

Kan het zijn dat pasta slecht is?

Heb in verleden nooit problemen gehad met koelpasta dat die slecht is. Deze heb ik voor het eerst dus vandaar mijn vraag.

Daarnaast heb ik vraag over waterkoeling. Omdat het geen top pc is, zou volgende waterkoeling voldoende zijn?

http://tweakers.net/price...water-30-performance.html

Indien er verdere specs van pc nodig zijn hoor ik het graag :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Waterkoeling haalt er een paar graden vanaf. Maar die temperatuur is absoluut geen probleem. Welke CPU koeler heb je nu?

Dit is wel een aanrader qua koelpasta: http://tweakers.net/price...hermal-compound-(4g).html

Maar verwacht geen wonderen, scheelt hooguit 1-3graden. Het juist opbrengen (niet te weinig, maar zeker niet te veel, een rijstkorrel/erwt is voldoende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

65 graden is niet heel spectaculair te noemen eigenlijk. Ik zou me niet zo heel druk maken dat het nu een paar graden hoger ligt. De tempsensoren van AMD zitten er ook nog wel eens naast, dus die waardes zou ik sowieso met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Bedankt voor snelle reacties :)

Ik heb momenteel standard koeler op zitten die erbij zat.

En dat het niet zo een spectaculair temperatuur is weet ik, maar dat het binnen hooguit 2 maand met ongeveer 5 tot 10 graden omhoog gaat vond ik beetje raar. Vandaar dat ik vroeg hoe het zat met koelpasta.

En dat waterkoeling niet veel scheelt qua temperatuur wist ik wel. Maar dacht ziet wat mooier uit hehe :P

Daarnaast wou ik achter 1 en voor 2 koelers in hebben die ook op Thermaltake waterkoeling passen.

http://tweakers.net/price...ng-12-led-blue-120mm.html

En achter waar die koeler gaat kan ook radiateur van waterkoeling.

[ Voor 24% gewijzigd door SnowBigQ op 09-03-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
SnowBigQ schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:50:
Bedankt voor snelle reacties :)

Ik heb momenteel standard koeler op zitten die erbij zat.

En dat het niet zo een spectaculair temperatuur is weet ik, maar dat het binnen hooguit 2 maand met ongeveer 5 tot 10 graden omhoog gaat vond ik beetje raar. Vandaar dat ik vroeg hoe het zat met koelpasta.

En dat waterkoeling niet veel scheelt qua temperatuur wist ik wel. Maar dacht ziet wat mooier uit hehe :P

Daarnaast wou ik achter 1 en voor 2 koelers in hebben die ook op Thermaltake waterkoeling passen.

http://tweakers.net/price...ng-12-led-blue-120mm.html

En achter waar die koeler gaat kan ook radiateur van waterkoeling.
Met de standaard koeler is dat prima lijkt me! Sommige koelpasta's worden na verloop van tijd wat minder, sommige hebben een flink aantal uur inwerktijd nodig (>100-200uur, zoals artic silver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Spire pasta heb ik zelf ook. Die tube is inmiddels al helemaal opgedroogd, het is rotspul als je het vergelijkt met andere pastas.
Het kan ook wezen dat je pc wat stof aan heeft getrokken. Een keer uitblazen met de compressor is geen slecht idee.
Maar ik vind het ook wel eigenaardig, die oploop in temperatuur. Koelpasta is niet duur tegenwoordig en stock heatsinks zijn makkelijk te vervangen. Dus ik zou je dat ook wel aanraden als je cpu nog warmer wordt.

Amd sensoren zitten er vaak wel naast. Maar een vuistregel is wel dat je ze onder de 65 graden wilt houden.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Toch gisteren nieuwe koelpasta besteld, die vandaag gelijk toen die binnen was ververst.

Het is deze geworden zo als geadviseerd :) pricewatch: Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)

Daarnaast ga ik toch voor waterkoeling en deze werd mij geadviseerd ivm uitbreiding mogelijkheden : pricewatch: Raijintek Triton Core AIO Water Cooling Solution

Maar ik ga zelf voor 360mm met 3 koelers zodat het op lager toerental kan.

Bedankt voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

In plaats van zon AIO waterkoeling set, kun je beter gaan voor een koelblok. De prestaties zijn beter voor hun prijs, ze zijn goedkoper, maken minder lawaai (want er zit geen pomp in) en ze gaan minder snel kapot/kunnen niet lekken.

Die waterkoeling setjes zijn alleen goed voor het showen van je systeem en dan vind ik een groot koelblok persoonlijk mooier :p

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
Hehe dat is hem juist :)

Wil graag rustig beginnen met bouwen van een leuke kast met verlichting etc.
Pagina: 1