Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cisco WS-C3750G-48TS-S bad stack member

Pagina: 1
Acties:

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Beste Tweakers,

In een remote production plant (ander land) wordt gebruikt gemaakt van 2 Cisco WS-C3750G-48TS-S Layer 3 Switchen die het core netwerk verzorgen. Dit is enige tijd geleden opgezet en de persoon met deze netwerk kennis heeft inmiddels het bedrijf verlaten.

Gisteren heb ik via ons monitoring systeem meldingen gekregen dat er problemen zijn met de power supply van Switch1 in de stack. (de master) De stroom wordt momenteel geregeld door de RPS die hierop aangesloten is dus alles werkt momenteel nog. Ik kan niet terugvinden of dit "erg" is dat een switch een bepaalde tijd gevoed wordt door een RPS? (heb hier geen ervaring mee)

Nu ligt er wel een spare switch op deze locatie die op dezelfde firmware versie staat als de 2 stackmembers. Heb zitten opzoeken hoe deze spare switch te wisselen met de master switch. Op papier lijkt het kinderspel. Indien ik de master switch uit de stack verwijder, wordt de 2e stack member automatisch verkozen tot master. In theorie moet ik dus alleen het volgende laten doen:

1. Verwijderen "faulty" switch uit stack (RPS stroom afkoppelen en uit rack halen)
2. 2e switch wordt nu automatisch verkozen tot master
3. Toevoegen spare switch aan stack
4. Reboot stack

Lees veel verschillende meningen over stap 4. Sommigen zeggen dat dit niet nodig is, maar beter safe dan sorry.

Nu een bemerking die ik mij stel. Wat is nu het grote voordeel om gebruik te maken van de stack-technologie voor 2 members?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zijn die powersupply's niet hot-swappable ?
Dan is het veel simpeler om een PS uit je spare te trekken en alleen de defecte PS te wisselen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Nee de PSU van deze switch is niet hot-swappable, daarvoor moet je de 3750x versie hebben. De TS heeft de juiste stappen al gevonden, echter zou ik stap 4 niet uitvoeren. Het doel van de stack technologie is er juist voor om te zorgen dat het network niet down gaat op het moment dat 1 van de switchen in de stack down gaat (er van uit gaande dat alle devices die aangesloten zitten op deze stack ook een link naar beide switchen hebben). Een reboot van de stack is normaal gesproken dus niet nodig. Wel is het belangrijk om te verifieren dat alle linken weer actief zijn nadat de switch verwisseld is.

Edit: Ik heb de orginele TS nog eens nagelezen en vraag me af er wel een probleem met de switch zelf is. Ik zou eerst willen uitsluiten dat de RPS goed werkt. De RPS doet eigenlijk niets meer dan een redundante voeding aanbieden aan een device met maar 1 PSU. De RPS heeft dus 2 inkomende voedingen en 1 uitgaande voeding.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 14:49 ]

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:36:
Nee de PSU van deze switch is niet hot-swappable, daarvoor moet je de 3750x versie hebben. De TS heeft de juiste stappen al gevonden, echter zou ik stap 4 niet uitvoeren. Het doel van de stack technologie is er juist voor om te zorgen dat het network niet down gaat op het moment dat 1 van de switchen in de stack down gaat (er van uit gaande dat alle devices die aangesloten zitten op deze stack ook een link naar beide switchen hebben). Een reboot van de stack is normaal gesproken dus niet nodig. Wel is het belangrijk om te verifieren dat alle linken weer actief zijn nadat de switch verwisseld is.

Edit: Ik heb de orginele TS nog eens nagelezen en vraag me af er wel een probleem met de switch zelf is. Ik zou eerst willen uitsluiten dat de RPS goed werkt. De RPS doet eigenlijk niets meer dan een redundante voeding aanbieden aan een device met maar 1 PSU. De RPS heeft dus 2 inkomende voedingen en 1 uitgaande voeding.
Wel, dat is het hem net. Niet alle devices die aangesloten zitten op deze stack hebben een link naar beide switchen.

Ik ga ervan uit dat de power supply van de master switch wel degelijk defect is. De SNMP info die ik krijg vertelt mij ook dit. Ik zie dit ook als ik op de switch zelf aanlog:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2w5njgo.png

Verwijderd

Ik denk dat hij wel twee power supplies heeft. Eentje die op 230V werkt, en eentje die via 12 Volt DC gevoed wordt. En deze laatste is niet goed meer.

Uit de technical documentation:

Customers can provide power to a switch by using either the internal power supply or the Cisco RPS 2300. The
connectors are located at the back of the switch.

https://www.cisco.com/c/e...data_sheet_c78-531031.pdf

Pagina 12, onderaan.

Ik denk dat het de PSU (die van 230V op switch 1) defect is.

Kan je die niet uit de spare switch slopen, en erin zetten? Meestal zijn het wel losse units

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dat gaat niet lukken. RPS aansluiting zit aan de voeding. Het is een onderdeel van de voeding van die switch. TS moet echt de hele switch vervangen en die andere RMA sturen.

Verwijderd

Zit die niet met connectortjes op de print vast? Meestal is het modulair (lees: makkelijk in elkaar te zetten) opgebouwd, maar ik heb nooit een Cisco switch uit elkaar gehaald.

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 03:52
Haik01: leuk een voeding eruit slopen, maar als het doosje RMA kan, zou ik het blindelings RMA sturen...

@TS: Let je op, dat de uplink redundant uitgevoerd moet zijn, of op een andere switch dan de master moet zitten? Best vervelend als de master(en uplink) losgekoppeld wordt, je nergens meer bij kan.

Ik heb geen ervaring met Cisco switches maar mogelijk dat ssh(telnet is je redding in dit geval) het ook niet meer doet nadat een andere switch master is geworden, en zorg ervoor dat je een volledige config backup heb.

In theorie kan je een master zo uit de stack trekken, maar ik heb stacks gezien die keurig even 2 minuutjes gingen slapen, en vervolgens weer begon te werken.(weliswaar andere fabrikant)
Pagina: 1