Ik vraag me af of het nog zinvol is een 4TB HDD te partitioneren. Is er nog snelheidswinst als ik het wel doe?
Kan iemand mij eventuele voordelen vertellen?
Kan iemand mij eventuele voordelen vertellen?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Gadgets FTW!
[ Voor 99% gewijzigd door ray0755 op 11-03-2016 00:19 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
"Short stroken" heette dat toch? Ik denk juist het omgekeerde, in essentie is er niks veranderd aan een HD de laatste decennia; short stroken door een kleine partitie aan de buitenrand te maken lijkt me nog steeds een klein beetje performance winst op te leveren in bepaalde situaties.Ursamajor schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:15:
Het voordeel van partitioneren was dat de kop niet van bijvoorbeeld de binnenkant helemaal naar de buitenkant hoefde. Hierdoor werd ook de toegangstijd tot de sectoren versneld.
Maar aangezien de datadichtheid tegenwoordig zo hoog is en er qua techniek ook al veel is veranderd, betwijfel ik nog het nut.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq