HD 3D en UHD films afspelen via een simpele laptop op de TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342009

Topicstarter
Hierbij een domme vraag van een Digibeet.

Kun je via een zeer eenvoudige laptop die zelf geen HD heeft en een simpele grafische en geluidskaart met HDMI aansluiting gedownloade films en muziek afspelen via je laptop op je TV met HD UHD 3D en CD kwaliteit?.

Alvast Dank!

Yvonne

Beste antwoord (via Anoniem: 342009 op 09-03-2016 12:27)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat jouw laptop niet eens de capaciteiten heeft om 4K H265 te decoderen. Even zo grote kans dat een eenvoudige laptop net aan een HDMI1.4 heeft en dus 24fps kan afspelen maar mogelijk zal je toch een HDMI2.0 moeten hebben voor meer dan 24fps op 4K.

Ik denk dat je e.e.a. op je buik kan schrijven op basis van de basale vraagstelling ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Als je nu eens wat specificaties geeft dan kunnen we een beter antwoord geven. Anders blijft het toch maar bij generalisaties.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Grote kans dat jouw laptop niet eens de capaciteiten heeft om 4K H265 te decoderen. Even zo grote kans dat een eenvoudige laptop net aan een HDMI1.4 heeft en dus 24fps kan afspelen maar mogelijk zal je toch een HDMI2.0 moeten hebben voor meer dan 24fps op 4K.

Ik denk dat je e.e.a. op je buik kan schrijven op basis van de basale vraagstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342009

Topicstarter
Dank je wel voor de reacties! zoals ik al zei ben ik een digibeet en wil ik een zo goedkoop mogelijke laptop kopen die ik ook kan aansluiten op mijn TV (waarop mijn geluidsinstallatie staat aangesloten) die cd kwaliteit HD en of UHD films kan afspelen…Maar ik geloof zover ik het begrijp dat dit niet mogelijk is en dat dit alleen via dure laptops kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 342009 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:27:
Dank je wel voor de reacties! zoals ik al zei ben ik een digibeet en wil ik een zo goedkoop mogelijke laptop kopen die ik ook kan aansluiten op mijn TV (waarop mijn geluidsinstallatie staat aangesloten) die cd kwaliteit HD en of UHD films kan afspelen…Maar ik geloof zover ik het begrijp dat dit niet mogelijk is en dat dit alleen via dure laptops kan.
Tja, wat is duur; ik kan niet in jouw portomonnee kijken. Misschien dat je je vraag anders moet gaan aanpakken/onderzoeken:

- welke formaten 4K zijn er allemaal?
- welke hardware (processor & grafische kaart) kan dit eventueel afspelen?
- welke uitgangen (HDMI bijvoorbeeld) heb ik nodig voor 4K en op hoeveel Hz kijk ik dan?
- zitten de resultaten van deze vragen in een laptop of desktop?
- is deze laptop of desktop te rijmen met mijn portomonnee?