wachten tot de nieuwe 2016 graka's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Beste mede tweakers, ik zit met een dillemal!

zal ik wachten totdat de nieuwste grafische kaarten uit gekomen zijn? heb namelijk een gtx770 van msi. wil graag overstappen op een nieuwe kaart, mijn voorkeur een amd r9 390. is goed voor gamen en ik weet dat hij qwa prestaties beter presteert dan een gtx 970. maar als ik een beetje geduld heb kan ik ook gaan voor de nieuwste amd r9 490? of de 1070? heb geen idee wanneer die uitkomen en of ze ook daadwerkelijk zo gaan heten...

ik ben een graphic hoer dus ik speel grafische zware games geen minecraft of lol maar gta v battlefield 4 / hardline of tw3 cod bo 3 (die niet zo lekker loopt) ac unity / ac syndicate xcom 2 skyrim modded etc. op mijn whislist staan battlefield 2016 star wars battlefront tomb raider the division en hitman!
dus ik wil graag een graka die die games op ultra kan draaien sws 1080p.

iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Google zegt voor Pascal Q2 2016, of dat ook echt zo is weet alleen Nvidia.
Ik zeg wachten, doe ik zelf ook al ruim een jaar, maar die keuze is natuurlijk aan jou en kunnen wij je verder niet mee helpen.

Als je nu een nieuwe grafische kaart wil kunnen we advies geven, hebben we wel je specs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
@ assix mijn specs zijn i5 4690K met 8 gb ram DDR3 1600 (binnenkort 16), msi z97 gaming 5 mobo, ssd 250gb samsung evo, 1tb opslag en 2 tb extern en een gtx 770 gaming van msi. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
Ik heb precies dezelfde specs, alleen dan een asus strix 970 4GB kaart en ik ben toch erg tevreden met de graphics, BF4 draait sowieso op ultra maar ik gok dat jouw kaart dat ook al aankan, GTA V is beperkt vanwege de 4GB geheugen.

Zie voor alle specs deze lijst: gallery: Cyw00d

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 12:48
In dit geval hangt de hoeveelheid geduld ook af.
De nieuwere generatie is waarschijnlijk sneller. Hoeveel... zijn altijd speculaties totdat daadwerkelijk getest kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:12
glenn-16, je huidige grafische settings iets verlagen en wachten op de nieuwe graka's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je alles op high wilt spelen zou ik die 390 al maar aan de kant schuiven en naar een fury gaan zien. Daar is waar AMD op inzet of zoals de rest al zegt wachten tot Q3 Q4 2016

[ Voor 15% gewijzigd door Damic op 09-03-2016 13:09 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 12:48
Of... een 2e zelfde kaart (2e hands misschien optie?) erbij doen en in SLI gaan werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
aangezien de volgende gpu's zo'n grote stap maken, zou het inderdaad zonde zijn nu geld neer te leggen. Wacht 6 maanden en kijk wat Polaris doet (NVidia duurt waarschijnlijk langer aangezien ze nog niks hebben laten zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

Ik zou, afhankelijk van je behoefte, nu eerst een simpele leuke kaart kopen. En over een jaartje (of eind dit jaar met kerst) een uber kaart voor jezelf kopen.

Voorwaarts!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:01
Het wachten wordt wel een beetje een ding nu. Mijn R6950 ventilator begint ondertussen wat luidruchtig te worden :). Dat het maar net zo'n topper mag worden als deze, kocht hem in 2011 voor 180 Euro (volgens mij een foutje in de webshop van Alternate indertijd). nooit zoveel bang for buck gehad met een graka.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glenn-16
Zo te horen lijkt het mij verstandig om de 770 dus op te maken en dan rond kerst het ultieme kerst cadeau voor mezelf aan te schaffen :) hopelijk komt AMD eerder met de kaarten kan niet wachten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
Ik heb zelf een 280x (ongeveer vergelijkbaar) en ik zit ook te wachten op de nieuwe kaarten. Als ik nu bijv. een Asus GTX 970 koop, kost mij dat €349,95 (pricewatch). De prijzen dalen niet of heel weinig, dus dan kan ik net zo goed een kaart van de nieuwe generatie kopen.

Van wat ik heb gelezen brengt AMD eerst de goedkopere kaarten uit en later pas de duurdere kaarten, maar het is toch altijd afwachten wie met wat eerst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Niet hier... aankoopadviesvragen horen in ed aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:32
Mijn mening?

Wachten is onzin, als je zo redeneerd kan je altijd wel blijven wachten. Je wacht nu bijvoorbeeld 2 maanden op een 1070, dan weer twee maanden op een 1080 want het hogere segment gaat weer langer op zich laten wachten. Daarna weer 2-3 maanden op een 1080Ti, de high-end kaarten. Nogmaals, als je elke keer maar wilt/moet wachten op nieuwe tech dan blijf je bezig. Een jaar wachten op een nieuwe kaart vind ik dan ook krankzinnig.

Ik zou gewoon de kaart halen die je wilt, komt de nieuwe generatie uit dan kan je die kaart weer verkopen, mocht je echt weer de nieuwste willen. ik heb in November ook gewoon een GTX980Ti gekocht. Als ik altijd maar zou moeten wachten dan zat ik nu nog te wachten ipv te gamen.

Daarnaast zal het verschil tussen de huidige en nieuwe kaarten wel weer rond de 20% liggen. Ik lees zoveel commentaar of lui die beweren dat Pascal niks over gaat laten van de huidige situatie want dat zou Nvidia gezegd hebben... Gelul, zo heeft Nvidia het namelijk niet gezegd. Pascal zou 10x de computing power hebben vs de huidige generatie. Dat heeft met name betrekking op workstations etc.. waarbij video-editing, image-processing etc.. software het meeste van zal merken w.b.t. performance. Die computing-power heeft weinig tot geen betrekking op games.

TLDR: Gewoon de huidige generatie kaart kopen als je m echt wilt, je kunt namelijk altijd wel blijven wachten op iets nieuwers. Tot nu toe is het überhaupt nog allemaal speculeren wat betreft de nieuwe generatie kaarten, er is nog niet eens een datum geprikt voor de eerste modellen, laat staan de high-end serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben aan het overwegen een Quadro of FirePro te kopen. Ik kan op zich nog wel rustig even wachten, maar im vroeg me af of een nieuwe generatie kaarten uit die reeksen ook verwacht kan worden dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 13-03-2016 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
glenn-16 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:52:
Zo te horen lijkt het mij verstandig om de 770 dus op te maken en dan rond kerst het ultieme kerst cadeau voor mezelf aan te schaffen :) hopelijk komt AMD eerder met de kaarten kan niet wachten ...
Waarschijnlijk met 2 maanden al Pascal dus gewoon een paar maanden wachten en zeker niet nu een nieuwe kaart kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:47:
Ik ben aan het overwegen een Quadro of FirePro te kopen. Ik kan op zich nog wel rustig even wachten, maar im vroeg me af of een nieuwe generatie kaarten uit die reeksen ook verwacht kan worden dit jaar.
Gok van niet qua nvidia, MX000 quadro's zijn iig nog niet heel lang uit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
De gtx1080 lijkt me een mooie kaart maar ben zelf heel erg benieuwd naar de 1070 :) ook ben ik eigenlijk best wel nieuwsgierig naar polaris van AMD... Ben niet zo'n AMD fanboy maar gun AMD een keer n voorsprong ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Amd heeft wel vaker een voorsprong (bijvoorbeeld nu bij dpfp/€), maar het levert ze niet echt iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
R9 390 is niet sneller dan de 970 GTX. Daarnaast is de GTX 770 nog een prima kaart. Als je op 1080p zit al ruim voldoende. Overbodige upgrade zal het zijn. Maar ieders zijn eigen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
als het budget oneindig is, dan altijd bijblijven met de top high end.
echter zal dit voor de meesten geen optie zijn en is het zoeken naar de ultieme bang/buck kaart.
meestal de mid-end die 1 generatie lagt. dus als de GTX 1K-serie verschijnt, massaal opzoek naar de GTX 970ti op V&A voor < €150

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:44
MrJayMan schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:40:
als het budget oneindig is, dan altijd bijblijven met de top high end.
echter zal dit voor de meesten geen optie zijn en is het zoeken naar de ultieme bang/buck kaart.
meestal de mid-end die 1 generatie lagt. dus als de GTX 1K-serie verschijnt, massaal opzoek naar de GTX 970ti op V&A voor < €150
.... De 970 bestaat niet. En vermoed echt niet dat na de 1k release je een 970 kan kopen voor <150 euro. Denk eerder dat ze zaken tot 200 maar dat zal er een zijn die dicht bij release is gekocht. Maar vermoed dat ze niet heel erg veel zakken.
Pagina: 1