Heb een asus p5a bordje, maar krijg geen beeld. Monitor is perfect, video kaart ook perfect. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen!!...
Verwijderd
Ik heb ook een ASUS P5A, maar ik zou niet echt weten wat er kapot is... voor zover ik weet geeft hij helaas geen piepjes die de oorzaak al iets duidelijker maken (staat tenminste nix over in het boekje).
Kun je anders misschien nog iets meer info geven? Gaat de hd aan, beginnen er lampjes te branden, beginnen de fans te draaien?
Druk anders de ATX stekker eens xtra goed aan. Had ik laatst ook nog: lampjes gingen aan, fans draaien, maar hd bleef uit en er gebeurde verder nix. Bleek dus dat bij het verwisselen van de koeler de ATX stekker er toch niet helemaal goed ingedrukt was...
Kun je anders misschien nog iets meer info geven? Gaat de hd aan, beginnen er lampjes te branden, beginnen de fans te draaien?
Druk anders de ATX stekker eens xtra goed aan. Had ik laatst ook nog: lampjes gingen aan, fans draaien, maar hd bleef uit en er gebeurde verder nix. Bleek dus dat bij het verwisselen van de koeler de ATX stekker er toch niet helemaal goed ingedrukt was...
Alles gaat aan, hoor verder geen piepjes, maar monitor blijft dood. Hij heeft het namelijk wel gedaan. Maar toen ik hem weer eens aandeed kreeg ik geen beeld meer. Weet je ook hoe ik de bios kan resetten zou het misschien daar aanliggen?
Heb je ervoor iets gedaan? Bv. kaartje gewisseld ofzo?
Nee eigenlijk niet, ik had nog een bordje liggen ik dacht die kunnen we mooi gebruiken voor een server dus win95 installeren werkte perfect en opeens ik zou de pc weer aandoen weg beeld erg vreemd....
Verwijderd
Als je op je mobo kijkt zie je rechtsonder de knoopcel van je mobo. Een stukkie daaronder zie je twee soldeerpuntjes met de tekst "CLRTC" derbij. Die twee puntjes moet je ff met elkaar verbinden (met een platte schroefendraaier lukt wel goed). Als je nog ff duidelijker wilt weten waar 'ie precies zit kan ik die blz uit het boekje eventueel nog wel ff inscannen.Op vrijdag 22 juni 2001 15:45 schreef benjiedubble het volgende:
Weet je ook hoe ik de bios kan resetten zou het misschien daar aanliggen?
Let je ook op de windows 95 patch voor K6-2 350 en meer?
psyflux? hou heb jij eigenlijk in godsnaam win2k er op kunnen zetten, dat is me gewoon niet gelukt (net zoals de com porten aan de praat krijgen)
Verwijderd
Was geen enkele moeite eigenlijk... kheb 'm gewoon geinstalleerd op een lege partitie en het werkte in 1x. Het enigste wat nog niet helemaal flex loopt is het uitzetten van de computer. Onder win98se ging dit allemaal vanzelf (ATX), en de P5A is ook ACPI 1.2 compatible maar toch gaat de computer niet goed uit. De hd gaat uit, maar bij de boodschap "u kunt nu uw computer uitzetten" gebeurt er nix meer. En als ik Advanced Power Management aanzet doet hij de schijf ook uit, maar gaat hij opnieuw opstarten ipv van uit 
Maar ik heb nog een tip van iemand, die ik nog steeds moet proberen dus ik denk dat ik het uiteindelijk wel aan de gang krijg. Hibernate heb ik tot zover nog niet geprobeerd, en standby zou ik niet weten want die optie krijg ik niet te zien omdat ik Internet Sharing geinstalleerd heb.
En verder leverde win2k een geweldige snelheidswinst op!!! Ik moest m'n processor wel ietsje terugklokken omdat hij onder win2k niet helemaal stabiel was (van 6x105 naar 6x100 terug geklokt). Maar zelfs dan is alles 30-40 procent sneller onder win2k! Spelletjes, 3dmark, tekstherkenning, benchmarks, alles! Ik heb het vermoeden dat dit ook komt doordat win2k beter gebruik maakt van de xtra cache van die k6-3+, maar dat is slechts een vermoeden.
Maar ik heb nog een tip van iemand, die ik nog steeds moet proberen dus ik denk dat ik het uiteindelijk wel aan de gang krijg. Hibernate heb ik tot zover nog niet geprobeerd, en standby zou ik niet weten want die optie krijg ik niet te zien omdat ik Internet Sharing geinstalleerd heb.
En verder leverde win2k een geweldige snelheidswinst op!!! Ik moest m'n processor wel ietsje terugklokken omdat hij onder win2k niet helemaal stabiel was (van 6x105 naar 6x100 terug geklokt). Maar zelfs dan is alles 30-40 procent sneller onder win2k! Spelletjes, 3dmark, tekstherkenning, benchmarks, alles! Ik heb het vermoeden dat dit ook komt doordat win2k beter gebruik maakt van de xtra cache van die k6-3+, maar dat is slechts een vermoeden.
Verwijderd
tja die laatste theorie betwijfel ik gewoon.. ik denk dat het gewoon aan de manier lag in welke staat jouw 98 lag want zelfs met mijn 98se kwam ik nog altijd met hogere benchies uit dan jij onder 2000. terwijl ik ook nog op 5,5x100 draai.Op zaterdag 23 juni 2001 13:30 schreef PsyFlux het volgende:
Was geen enkele moeite eigenlijk... kheb 'm gewoon geinstalleerd op een lege partitie en het werkte in 1x. Het enigste wat nog niet helemaal flex loopt is het uitzetten van de computer. Onder win98se ging dit allemaal vanzelf (ATX), en de P5A is ook ACPI 1.2 compatible maar toch gaat de computer niet goed uit. De hd gaat uit, maar bij de boodschap "u kunt nu uw computer uitzetten" gebeurt er nix meer. En als ik Advanced Power Management aanzet doet hij de schijf ook uit, maar gaat hij opnieuw opstarten ipv van uit
waar is trouwens het +'en topic schop omhoog geven dat ding
hmm vaag, ik zal eens proberen de prof versie ipv de as versie tedoen dan.
Ik kon ook gewoon W2k draaiend krijgen op een P5a, dit overigens zonder merkwaardige performace toename..
Verwijderd
Zeker doen, want ik gebruik ook de prof versie!Op zaterdag 23 juni 2001 16:24 schreef HermeS het volgende:
hmm vaag, ik zal eens proberen de prof versie ipv de as versie tedoen dan.
Verder heb ik trouwes geen flauw idee of m'n compoorten wel of niet werken, ik heb ze in de bios uitgeschakeld om weer twee IRQ's te besparen
Heb je toevallig een tnt2 kaartje, had zelf met deze mobo en viper v700 tnt2(jaja), alleen maar problemen, totdat ik erachter kwam dat er in de chipset(mobo) een fout zat, waardoor hij met tnt2 kaarten conflicten gaf. als ik me het goed herinner was het een VIA chipset.
Verwijderd
Idd, de Ali Alladin 5 chipset ondersteunt de TNT2-serie nietOp zaterdag 23 juni 2001 19:31 schreef Vae_Victis het volgende:
Heb je toevallig een tnt2 kaartje, had zelf met deze mobo en viper v700 tnt2(jaja), alleen maar problemen, totdat ik erachter kwam dat er in de chipset(mobo) een fout zat, waardoor hij met tnt2 kaarten conflicten gaf. als ik me het goed herinner was het een VIA chipset.
Gevolg: hele irri vastlopers in Windows (of soms nog eerder
(Dit is bij de computer van mij broertje. Ikzelf had ook een Asus P5A met een AMD K6-2 500 Mhz erop. Wel een Matrox G200, en dat werkte perfect. Maar ja he, een Duron 800 @ 960 en binnenkort een Tbird 1,333 @ minstens 1,5 Ghz werkt toch wat beter
ja, dat weet ik , dat komt omdat windows (directx) gebruik wil maken van de agp versnelling (dxdiag.exe kun je hem mee uitzetten). je kunt ook een patch downloaden van ftp://www.ali.com ,
dan draait alles als een train. that is, onde win9x, maar onder w2k kan ik die patch alleen installeren als ik in safe mode opstart, en scheinbaar pakt hij hem dan niet. verder loopt hij ook in safemode vast, als ik bv de videokaart op een stn grafisch kaart wil zetten.
Psyflux: hoe heb je dan een muis aangesloten?
dan draait alles als een train. that is, onde win9x, maar onder w2k kan ik die patch alleen installeren als ik in safe mode opstart, en scheinbaar pakt hij hem dan niet. verder loopt hij ook in safemode vast, als ik bv de videokaart op een stn grafisch kaart wil zetten.
Psyflux: hoe heb je dan een muis aangesloten?
Verwijderd
Je wilt toch niet gaan zeggen dat jij je compoort nog gebruikt voor je muis!?!?
Mijn com muis is samen met mijn 386dx40 vervangen door een logitech mouseman die ik gewoon op PS/2 aangesloten had. En tegenwoordig heb ik alweer een halfjaartje de Logitech Mouseman Wheel Optical op de USB poort.
Mijn com muis is samen met mijn 386dx40 vervangen door een logitech mouseman die ik gewoon op PS/2 aangesloten had. En tegenwoordig heb ik alweer een halfjaartje de Logitech Mouseman Wheel Optical op de USB poort.
Op zaterdag 23 juni 2001 22:18 schreef PsyFlux het volgende:
Je wilt toch niet gaan zeggen dat jij je compoort nog gebruikt voor je muis!?!?
Ik heb (helaas) geen ps2 porten, en ook geen USB, of heb jij z'n pci uitbreidingkaartje? of een special Asus die je op je MB prikt?
Verwijderd
Nope 
Ik heb gewoon twee PS/2 poorten (toetsenbord & muis), en twee USB poorten. Die zitten allemaal gewoon op het mobo... en het werkt ook allemaal perfect: ik heb een scanner, muis en mp3-speler aan die USB poorten hangen, en m'n toetsenbord is gewoon PS/2.
Daarom ben ik ook zo tevreden met dit mobo: het heeft alles wat ik nodig heb, werkt perfect, en is snel genoeg met mijn k6-3+ voor de dingen die ik met mijn systeem doe.
Misschien dat jij een andere revisie hebt? In elk geval zou het dan wel een erg grote verandering voor een simpele revisie zijn... heb jij dan trouwes in je bios ook nix staan dat verwijst naar USB poorten? Ik heb bijvoorbeeld onder "PNP and PCI Setup" twee instellingen staan die al met de USB te maken hebben: "USB Function" en "USB IRQ". Dat moet dan toch ook in jouw bios zitten?
Ik heb gewoon twee PS/2 poorten (toetsenbord & muis), en twee USB poorten. Die zitten allemaal gewoon op het mobo... en het werkt ook allemaal perfect: ik heb een scanner, muis en mp3-speler aan die USB poorten hangen, en m'n toetsenbord is gewoon PS/2.
Daarom ben ik ook zo tevreden met dit mobo: het heeft alles wat ik nodig heb, werkt perfect, en is snel genoeg met mijn k6-3+ voor de dingen die ik met mijn systeem doe.
Misschien dat jij een andere revisie hebt? In elk geval zou het dan wel een erg grote verandering voor een simpele revisie zijn... heb jij dan trouwes in je bios ook nix staan dat verwijst naar USB poorten? Ik heb bijvoorbeeld onder "PNP and PCI Setup" twee instellingen staan die al met de USB te maken hebben: "USB Function" en "USB IRQ". Dat moet dan toch ook in jouw bios zitten?
dit is inderdaad heel vaag, ik heb alleen een DIN aansluiting. Ook de com/ltp port moet ik dus met een draaidje op het mb prikken. er zit wel een usb optie op, maar dan moet ik dus z'n slotafdek plaatje hebben en dan kan ik hem gewoon ergens op het Mb prikken geloof ik. wel jammer. maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de comporten verrot zijn. gewoon rode draaid op nr 1 gezet (en ook andersom natuurlijk geprobeerd). na, ik zoek het nog wel eens een keer uit.Op zondag 24 juni 2001 23:36 schreef PsyFlux het volgende:
Nope
bedankt voor de info
Pagina: 1