Toon posts:

Kan niet meer blijven typen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik vind het heel lastig om te omschrijven wat er mis gaat maar ga mijn best doen.
Afgelopen weekend heb ik mijn laptop hersteld, dit omdat hij niet meer normaal aanging. Nu heb ik inmiddels alles weer geïnstalleerd zoals het was maar ik blijf 1 probleem houden.
Het begon toen ik een film keek via windows media player. Het scherm bleef een paar minuutjes groot en daarna werd hij klein, alsof ik met mijn muis het klein klikte.
Daarnaast heb ik het ook met schrijven.Zoals ook nu deze tekst.
Ik denk dat om de minuut mijn scherm waar ik in werkt in actief raakt, alsof ik op mijn taakbalk klik.
Ik blijf het scherm dus zien maar moet telkens weer op mijn scherm klikken waar ik in aan het schrijven ben. Het lijkt wel alsof mijn muis telkens op de taakbalk klik ofzo. Weet iemand waar dit aan ligt?
...
Ik heb een sony vaio SVF153A1YM ik heb hem denk ik 2 jaar nu
...
Heb nog niets echt geprobeerd, maar heb ook niet heel veel verstand hiervan!
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-03-2016 14:23)

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Je zou kunnen kijken of Windows update nog een nieuwere driver voor je laptop heeft.

Als je met de rechtermuisknop op het Windows logo (linksonder in de taakbalk) klikt komt er een menu tevoorschijn. In dat menu komt de optie "Apparaatbeheer" voor.

Als je daarop klikt krijg je een scherm te zien met al je apparaten zoals Windows ze ziet.
Daarbij staat ook je muis/touchpad, deze wordt weergeven als "aanwijsapparaat" of "muis" of als "muis en touchpad" of iets dergelijks, het kan zijn dat je het icoontje kunt uitklappen (dat is te zien aan het pijltje als het naar rechts staat kun je het uitklappen) en daaronder nog een subgroep staat (bij een van mijn systemen wordt de muis in die subgroep weergegeven als "PS/2-compatibele-muis").

Als je met de rechtermuisknop op het aanwijsapparaat zoals dat wordt weergegeven in apparaatbeheer klikt staat er de optie "stuurprogramma's bijwerken..."

Als je op "stuurprogramma's bijwerken..." klikt krijg je twee optie's:
1. Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken

2. Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken.

Ik zou de beide opties proberen te beginnen met optie 2.

Klik dus op "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken en vul in het tekstvak: "Op deze locatie naar stuurprogramma's zoeken:" het volgende in:
"C:\"

Vink ook de optie: "Inclusief onderliggende mappen" aan en klik op volgende.

Je laptop gaat nu op de hele harde schijf op zoek naar een nieuwer stuurprogramma van je touchpad dan wat er nu geïnstalleerd is, dit duurt een tijdje.

Het kan zijn dat er nog een goed stuurprogramma op je systeem aanwezig is en dat 'ie dit gebruiken kan.

Als de computer aangeeft dat 'ie een nieuwer stuurprogramma gevonden en geïnstalleerd hebt dien je je laptop te herstarten en - uiteraard te kijken of dit werkt.

Zo nee, dan kun je nog kijken of Windows update nog drivers voor je touchpad heeft, dit doe je door weer naar apparaatbeheer te gaan (zie hiervoor), te kiezen voor "Stuurprogramma's bijwerken..." en dan te klikken op "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken" te klikken.

Windows gaat dan online zoeken naar een stuurprogramma voor je touchpad, indien die wat vindt installeert die het stuurprogramma en is het probleem hopelijk opgelost.

Edit
Ik zie dat 't probleem is opgelost :P

Geen dank! fijne dag verder

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:25
Windows 10 zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
is het neit dat als je typt met je arm op je touchpad leunt? heb idt ook wel eens probeer eens een muis aan te sluiten en je touchpad uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb windows 10 maar 1 dag geprobeerd en gelijk terug gezet naar windows 8, maar dat is alweer lang geleden, toen windows 10 net uitkwam. Dus heb nu windows 8. En leun niet op de touchpad, gebruik daarnaast af en toe ook een draadloze muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33

D4NG3R

kiwi

:)

Probeer eens een poos alleen je touchpad / muis te gebruiken (schakel de ander dus ook echt uit) en kijk of het dan nog voorkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2016 12:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi D4NG3R, ik heb nu bijna een half uurtje mijn touchpad van mijn latop uitgeschakeld (die werkt dus niet als ik hem aanraak) en alleen mijn losse muis gebruikt, maar blijf het probleem houden. Ook als ik het andersom doe trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Wat heb je precies hersteld aan de laptop?

Wat zijn precies de handelingen die je verricht hebt?

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 15:28
Je zou eens kunnen booten vanaf een liveCD (of USB stick) met een linux distributie, of in safe mode van Windows gaan (weet niet precies hoe eerlijk gezegd)

Als je het dan nog steeds hebt dan vermoed ik een hardware probleem, als je het probleem dan niet hebt is het waarschijnlijk een software probleem.

Op deze manier sluit je in ieder geval iets uit.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als viezigheid onder een paar toetsen van je toetsenbord die daardoor contact maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rubén89,
Mijn laptop wilde opnieuw opstarten, voor updates. Nadat hij dit wilde doen kreeg ik een zwart scherm met een tekst, ik weet niet meer precies wat, maar ze zeiden overal dat ik dan windows + r moest klikken wat bij mij geen reactie gaf. Toen heb ik mijn laptop gereset en gekozen voor herstel, dus naar fabrieksinstellingen. En dat was het eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33

D4NG3R

kiwi

:)

Op de gok genomen gaat er dan iets fout op softwareniveau, heb je de drivers voor je touchpad en eventueel muis al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm drivers voor touchpad en muis? Waar vind ik die? Ik had er hiervoor een last van het is dus echt sinds ik hersteld heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Zijn de touchpad drivers van de fabrikant geïnstalleerd?

Of - en dit is misschien wat vergezocht - zou het misschien statische elektriciteit zijn die het probleem veroorzaakt.

Kun je de laptop uitschakelen, 'm ontkoppelen van de netstroom de accu eruithalen en vervolgens de aan/uit knop 30 seconden indrukken.
Dit zodat eventuele statische lading verdwijnt.

Edit:
Weetje zeker dat je het juiste model / typenummer hebt weergegeven in je eerste post?
Ik ben namenlijk op zoek naar drivers maar kan zo 1-2-3 op je typenummer geen drivers vinden....

Edit 2:
Welk besturingssysteem heb je nu op je laptop draaien? Windows 7, of 8.1?

[ Voor 28% gewijzigd door Rubén89 op 09-03-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb latop uitgezet, accu eruit en knop 30 sec, maar dat werkt nog niet.
Ik heb windows 8.1 en type vond ik op de achterkant van mijn laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Ik heb geen drivers kunnen vinden voor exact het typenummer zoals door jou opgegeven, maar wel voor iets wat daar waarschijnlijk veel op lijkt.

Komt het uiterlijk van je notebook overeen met de laptop zoals te zien is op deze webpagina van Sony?:
http://www.sony.co.uk/support/en/product/SVF1532A1E

Zo ja, dan kun je de volgende driver proberen:
http://www.sony.co.uk/sup...vers_win8_9347/SVF1532A1E

Het programma moet je downloaden en installeren, daarna je PC even herstarten, het helpt met het aansturen van je touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de driver uitgevoerd en opnieuw opgestart. Het leek eerst te werken, want ik kon langer dan normaal door blijven typen, maar toch doet hij het niet. Er zit wel langere tijd tussen gek genoeg! Misschien dat ik vanmiddag wel even langs de winkel ga, want ik heb echt twee digitale linker handen!

EDIT:
Lijkt nu toch wel te werken, nog een keer opnieuw opgestart en het is tot nu toe nog niet gebeurd. Wat super fijn zeg!! Dank allemaal en hopen dat het zo blijft!
Fijne dag ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 14:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
Je zou kunnen kijken of Windows update nog een nieuwere driver voor je laptop heeft.

Als je met de rechtermuisknop op het Windows logo (linksonder in de taakbalk) klikt komt er een menu tevoorschijn. In dat menu komt de optie "Apparaatbeheer" voor.

Als je daarop klikt krijg je een scherm te zien met al je apparaten zoals Windows ze ziet.
Daarbij staat ook je muis/touchpad, deze wordt weergeven als "aanwijsapparaat" of "muis" of als "muis en touchpad" of iets dergelijks, het kan zijn dat je het icoontje kunt uitklappen (dat is te zien aan het pijltje als het naar rechts staat kun je het uitklappen) en daaronder nog een subgroep staat (bij een van mijn systemen wordt de muis in die subgroep weergegeven als "PS/2-compatibele-muis").

Als je met de rechtermuisknop op het aanwijsapparaat zoals dat wordt weergegeven in apparaatbeheer klikt staat er de optie "stuurprogramma's bijwerken..."

Als je op "stuurprogramma's bijwerken..." klikt krijg je twee optie's:
1. Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken

2. Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken.

Ik zou de beide opties proberen te beginnen met optie 2.

Klik dus op "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken en vul in het tekstvak: "Op deze locatie naar stuurprogramma's zoeken:" het volgende in:
"C:\"

Vink ook de optie: "Inclusief onderliggende mappen" aan en klik op volgende.

Je laptop gaat nu op de hele harde schijf op zoek naar een nieuwer stuurprogramma van je touchpad dan wat er nu geïnstalleerd is, dit duurt een tijdje.

Het kan zijn dat er nog een goed stuurprogramma op je systeem aanwezig is en dat 'ie dit gebruiken kan.

Als de computer aangeeft dat 'ie een nieuwer stuurprogramma gevonden en geïnstalleerd hebt dien je je laptop te herstarten en - uiteraard te kijken of dit werkt.

Zo nee, dan kun je nog kijken of Windows update nog drivers voor je touchpad heeft, dit doe je door weer naar apparaatbeheer te gaan (zie hiervoor), te kiezen voor "Stuurprogramma's bijwerken..." en dan te klikken op "Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken" te klikken.

Windows gaat dan online zoeken naar een stuurprogramma voor je touchpad, indien die wat vindt installeert die het stuurprogramma en is het probleem hopelijk opgelost.

Edit
Ik zie dat 't probleem is opgelost :P

Geen dank! fijne dag verder

Pagina: 1