`Snelle map` naast NAS > SSD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44
Hallo allen,

Ik maak op mijn werk veel gebruik van Solidworks, met veel uitgebreide bestanden waarbij veel data geladen moet worden wanneer deze geopend worden. Dit wil zeggen, intensief schijfgebruik, zowel lezen als schrijven.

De map waarin deze bestanden zich bevinden, bevindt zich op een NAS, alhoewel deze vrij vlot werkt, verkrijg ik niet dezelfde prestaties als wanneer ik solidworks op mijn eigen laptop gebruik, welke een SSD bevat.

Nu was mijn idee, om in de pc waarin ik op mijn werk met Solidworks werk, een SSD te plaatsen. Op deze SSD zou dan gewerkt worden in een bepaalde `Solidworks map`. Deze map zou dan moeten syncen met de NAS, zodat ook de andere pc´s die gebruik maken van de NAS deze map altijd up-to-date hebben.

Ik weet dat er vroeger zoiets bestond als een werkmap, maar heb het idee dat dit inmiddels wat achterhaald is.

Graag hoor ik jullie meningen en creatieve oplossingen hoe zo'n systeem vormgegeven zou kunnen worden.

Kleine kanttekening is dat ik totaal nieuw ben in het NAS gebeuren, maar ik zal m'n best doen alles te kunnen volgen.

Groet,
Arno

Alle reacties

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01

Quakie

quakelen

Meeste gangbare modellen van diverse fabrikanten kunnen dit zoals Synology, Qnap, etc.

Ze bieden allemaal hun eigen cloud software waar sync een onderdeel van is: het in sync houden van bepaalde mappen kan vrij eenvoudig..

Ik verwijs je graag door naar de diverse vraag en antwoord topics (synology, Qnap, etc) hier op GoT. Daar vind je vast nog meer informatie.

Ik teken nergens meer voor