Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hallo

Sinds kort heb ik af en toe flikkeringen in mijn beeldscherm van mijn 4 maanden oude HP pavilion ab140nd. pricewatch: HP Pavilion 15-ab140nd

Soms is hij voor een paar seconden roze, maar voornamelijk flikkeringen zijn er.

weet iemand waar dit op kan duiden? Driver problemen of moet ik mijn laptop terugsturen voor het beeldscherm?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

nelizmastr

Goed wies kapot

Terugsturen idd. Is geen driver die dat kan veroorzaken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
nelizmastr schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:28:
Terugsturen idd. Is geen driver die dat kan veroorzaken.
Hmm das klote.

Toch bedankt voor je snelle reactie! K ga HP maar even bellen

[ Voor 5% gewijzigd door TweakTweet op 09-03-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TweakTweet schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:03:
Soms is hij voor een paar seconden roze, maar voornamelijk flikkeringen zijn er.

weet iemand waar dit op kan duiden? Driver problemen of moet ik mijn laptop terugsturen voor het beeldscherm?
Dit neigt heel erg naar de bandkabel die defect is. Dit is de kabel die tussen de videokaart en je scherm zit. En inderdaad is dit een gevalletje garantie.

Overigens heb je de laptop bij HP gekocht of bij een andere winkel? Als het een andere winkel betreft, moet je officieel daar terecht voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:47:
[...]

Dit neigt heel erg naar de bandkabel die defect is. Dit is de kabel die tussen de videokaart en je scherm zit. En inderdaad is dit een gevalletje garantie.

Overigens heb je de laptop bij HP gekocht of bij een andere winkel? Als het een andere winkel betreft, moet je officieel daar terecht voor de garantie.
Ik heb hem bij de officiële HP student Store gekocht.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is? Kan me niet voor de geest halen dat er iets raars is gebeurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TweakTweet schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:19:
[...]
Ik heb hem bij de officiële HP student Store gekocht.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is? Kan me niet voor de geest halen dat er iets raars is gebeurd
Dan moet je inderdaad bij HP zijn. Brakke bandkabel kan van alles zijn: van productiefout tot veel gebruik.

Aangezien jou laptop pas een aantal maanden oud is, is het waarschijnlijk een productiefout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
rens-br schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:23:
[...]

Dan moet je inderdaad bij HP zijn. Brakke bandkabel kan van alles zijn: van productiefout tot veel gebruik.

Aangezien jou laptop pas een aantal maanden oud is, is het waarschijnlijk een productiefout.
UPDATE: Heb net met HP gechat, daar heeft een medewerkster mijn computer overgenomen, vervolgens drivers gecontroleerd: in orde. Daarna heeft ze een BIOS update gedaan en nu ''lijkt'' het opgelost, normaal kreeg ik bij het opstarten meteen strepen en roze kleuren maar nu zie ik geen rare dingen meer. Ze heeft met me afgesproken het 2 dagen aan te kijken en elkaar op de hoogte te houden via de mail.

Ben benieuwd of het is opgelost! Ik zal het hier ook nog laten weten voor eventueel andere die dit probleem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TweakTweet schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:53:
[...]

UPDATE: Heb net met HP gechat, daar heeft een medewerkster mijn computer overgenomen, vervolgens drivers gecontroleerd: in orde. Daarna heeft ze een BIOS update gedaan en nu ''lijkt'' het opgelost, normaal kreeg ik bij het opstarten meteen strepen en roze kleuren maar nu zie ik geen rare dingen meer. Ze heeft met me afgesproken het 2 dagen aan te kijken en elkaar op de hoogte te houden via de mail.

Ben benieuwd of het is opgelost! Ik zal het hier ook nog laten weten voor eventueel andere die dit probleem ook hebben.
Ik ben inderdaad ook benieuwd. Hopelijk is het nu opgelost! Welke bios versie heeft de HP medewerkster geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
rens-br schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Ik ben inderdaad ook benieuwd. Hopelijk is het nu opgelost! Welke bios versie heeft de HP medewerkster geflasht?
Ik heb er tot nu toe helemaal geen last meer van gehad, ze heeft via de HP website en dan bij drivers en software de nieuwste BIOS gedownload.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/98NwZBsO1rdEqMFpiEda3Aau/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTweet
rens-br schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Nog steeds geen problemen gehad dus ik neem aan dat het probleem is opgelost.
Pagina: 1