[Windows 10] PC/Device needs repair.....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Pc/device needs to be repaired 0xc000000e

Deze melding heb ik opeens op mijn pc. Er is een device 'not accessible'.

Ik zal uitleggen hoe het is 'ontstaan'. Mijn systeem draait W10 op drive C (Samsung EVO 830 - 128GB). Ik had een 2e hands Samsung EVO 840 (256GB) gekocht en had deze even aan mijn systeem gehangen via een externe sata poort op mijn computerkast. De 840 was verder leeg en leek goed te werken verder. In de storage manager heb ik hem geinitialiseerd en er een volume aan toegekend.
Na een reboot kreeg ik dus het blauwe scherm met de bovenstaande melding en error code. Ik kom met de opties F8 of een restart niet verder. Ik heb de recovery disk al gebruikt, en via advanced opties geprobeerd om opstartproblemen te verhelpen, maar dit lukt niet. Hij blijft met dezelfde melding komen. Ik heb de 840 (en andere schijven) losgekoppeld, dus ik het kan volgens mij geen conflict zijn. Op dit moment hangt dus alleen mijn oorspronkelijke 830 met OS eraan.

Ik heb de bootschijf (830) uit het systeeem gehaald en even aan mijn laptop gehangen, maar hij is gewoon toegankelijk in de file explorer. Alle gegevens staan er gewoon nog op.

Als ik op dit onderwerp zoek, dan komen ze telkens weer met de recovery dvd/usb optie, maar dit heb ik al gedaan en dit werkt niet. Ik zit nu dus vast en wil graag alles nog proberen om een compleet nieuwe installatie te voorkomen.