Dag allen,
Ik ben op zoek naar wat advies over een upgrade voor mijn oude gamesysteem. Die is namelijk al 6 jaar oud op het moment.
Ik zal allereerst de standaard vragen kort beantwoorden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast standaard internetgebruik en dergelijke is hij vooral voor gamen bedoeld. Mijn monitor is echter gewoon 1920x1200 en die ga ik niet binnenkort vervangen. Ik ben ook niet op zoek naar een pc die echt alle grafische details uit een game kan persen. Hij moet moderne spellen soepel kunnen draaien met de grafische instellingen op hoog niveau. Ultra of 4K zijn aan mij niet besteed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is op het moment ongeveer 750-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het is een upgrade en niet een heel systeem. Wat ik meeneem uit mijn oude systeem:
De upgrade bestaat uit moederbord, processor, processorkoeler, geheugen en nieuwe harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaart wil ik niet direct vervangen; dat staat voor later dit jaar of volgend jaar op de planning. Ik wil daarnaast een M2 ssd gebruiken die 4 PCI-e x3 lanes opslokt en dat mag niet ten koste gaan van de videokaart. Ik wil dus minimaal 12 PCI-e lanes op mijn moederbord, met voorkeur voor 20.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje toekomstgericht. Ik wil niet over 2 jaar weer upgraden. Ik ben wel van plan om ergens dit jaar of volgend jaar mijn videokaart te vervangen voor een beter model.
Ga je overklokken?
Overklokken hooguit om een kleine, stabiele 24/7 overklok te halen. Het is niet heel belangrijk voor me.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben op zoek naar feedback over de geselecteerde componenten. Misschien dat ik ergens geld weggooi of een slimmere keuze kan maken.
Dit is wat ik nu voor ogen heb:
Ik hoor graag wat jullie ervan denken.
Bram
Ik ben op zoek naar wat advies over een upgrade voor mijn oude gamesysteem. Die is namelijk al 6 jaar oud op het moment.
Ik zal allereerst de standaard vragen kort beantwoorden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast standaard internetgebruik en dergelijke is hij vooral voor gamen bedoeld. Mijn monitor is echter gewoon 1920x1200 en die ga ik niet binnenkort vervangen. Ik ben ook niet op zoek naar een pc die echt alle grafische details uit een game kan persen. Hij moet moderne spellen soepel kunnen draaien met de grafische instellingen op hoog niveau. Ultra of 4K zijn aan mij niet besteed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is op het moment ongeveer 750-800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het is een upgrade en niet een heel systeem. Wat ik meeneem uit mijn oude systeem:
- Behuizing - Coolermaster ATCS 840
- Voeding - Corsair HX750W
- Videokaart - MSI GTX 660Ti PE 2GB
- Monitor - Dell Ultrasharp U2410
- Generieke DVD brander
De upgrade bestaat uit moederbord, processor, processorkoeler, geheugen en nieuwe harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Videokaart wil ik niet direct vervangen; dat staat voor later dit jaar of volgend jaar op de planning. Ik wil daarnaast een M2 ssd gebruiken die 4 PCI-e x3 lanes opslokt en dat mag niet ten koste gaan van de videokaart. Ik wil dus minimaal 12 PCI-e lanes op mijn moederbord, met voorkeur voor 20.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Beetje toekomstgericht. Ik wil niet over 2 jaar weer upgraden. Ik ben wel van plan om ergens dit jaar of volgend jaar mijn videokaart te vervangen voor een beter model.
Ga je overklokken?
Overklokken hooguit om een kleine, stabiele 24/7 overklok te halen. Het is niet heel belangrijk voor me.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben op zoek naar feedback over de geselecteerde componenten. Misschien dat ik ergens geld weggooi of een slimmere keuze kan maken.
Dit is wat ik nu voor ogen heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 211,95 | € 211,95 |
1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 179,- | € 179,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 94,95 | € 94,95 |
1 | Scythe Fuma | € 40,95 | € 40,95 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Samsung 950 Pro 256GB | € 181,95 | € 181,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,75 |
Ik hoor graag wat jullie ervan denken.
Bram
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410