Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
Hallo,

onlangs een Xeon E5-2648L v3, Engineering Sample, aangeschaft voor 200 euro.

Na 10 dagen draaien "hangt" het ding (ESX) en na een reset knop blijft ie steken tijdens de POST.
Power cycle deed wonderen maar toch even zoeken naar een BIOS update van Supermicro.

Direct na de update kwam er geen licht meer uit..... reset jumpers niets meer dat helpt, zelfs geen piep.

De winkelier heeft het ding goed bevonden dus nu ben ik bang dat de CPU het begeven heeft.

Ik mag hem terug sturen en krijg m;n geld terug, allang blij. Maar nu?

Een beetje leuke CPU op 2011-3 socket is al snel over de 1000 euro (slik).

Zie ik in Asie een E5-2675 v3 voor: 450 euro. Geen ES variant maar eentje die vermeldt staat op CPU world (SR1XM).

Bij INTEL-ARK echter niets vermeldt. Als ik een supportvraag inschiet via de intel-site staat het ding weer wel in de lijst van "te bevragen" artikelen. Nog geen antwoord gehad echter.

Ergens las ik dat deze uit "maatwerk" servers gehaald zijn. En ja, waarom zijn die er uit gehaald.....

Iemand enig idee of dit grote compatibiliteits problemen zou kunnen zorgen? Het is een M0 stepping.

Dank,

Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hoe weet je zo zeker dat je moederbord het nog doet na de bios update? Als hij niks meer doet klinkt dat nou ook niet super.

Daarnaast: Wat is je moederbord type? Er staat op internet vast een hele lijst met ondersteunde processoren.. Meer kunnen wij er ook niet over zeggen denk ik. Het blijft altijd een gokje als hij er dan niet tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
Hoi en goedemorgen, dank voor je reactie.

Ik heb het mobo terug naar de leverancier gestuurd (azerty).

Deze heeft een paar dagen gekeken met een eigen CPU, stuurt nu het ding terug omdat ze niets vinden.

Het is een X10SRI-F van supermicro.

Dat het een gokje is blijft idd een feit. Volgens een PDF van intel zie ik het artikel alleen vermeldt staan met een OEM registratie #.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
Vraag me ook af of bedrijven hun supported CPU list "opschoont" tijdens bios update-rondes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Lekkerbek schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:44:
Vraag me ook af of bedrijven hun supported CPU list "opschoont" tijdens bios update-rondes.
Ik betwijfel of CPU's gericht eruit gepatcht worden. Dat is hoogstens ongebruikelijk. Je zou de BIOS image kunnen aanpassen en de microcode injecteren van je ES. Heel misschien kom de boel weer tot leven. Anders is-ie wss echt dood.

Of je moet een CPU kunnen lenen of je ES op een ander bord kunnen testen, maar 2011-v3 is nou ook weer niet zo gemeengoed haha.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het lijkt idd op een tragere OEM versie van de 2698 v3, al staat "oem" er ook nog niet bij in de xeon wiki.. Als je hier niet zeker over bent en de eerste cpu voldeet, dan zou je ook nog even verder kunnen zoeken?

M0 stepping, ik zie ze op ebay met C1? Hij turbo'd trouwens maar naar 2,3ghz, das wel heel weinig.

https://www.reddit.com/r/...rd_of_this_xeon_e5_2675v3

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 09-03-2016 17:16 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

maratropa schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:15:

M0 stepping, ik zie ze op ebay met C1? Hij turbo'd trouwens maar naar 2,3ghz, das wel heel weinig.
Veel CPU heb je niet nodig voor ESXi. Cores zijn belangrijker dan kloksnelheid 8)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
Het is toch een klap geld maar heel wat minder dan de retail.

En als ie wat langzamer draait, och het blijven zware locomotieven die xeons.

En anders zet ik toch een core-tje bij? :-)
Pagina: 1