Barneveld Games (DOS spellen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532677

Topicstarter
In het tijdperk van de diskettes heb ik ooit voor mijn verjaardag een floppy gekregen met negen spelletjes genaamd 'Barneveld'. Op die floppy stonden spellen waarvan ik me slechts enkele titels kan herinneren: 'Blokken', 'Haasje Over' (of H-over), 'Diamant', 'Zanzibar' 'hinkelen' en 'Matrix'. Ik zou deze spellen heel graag weer eens willen spelen. Ze waren in het Nederlands en volgens mij gemaakt door een hobby-programmeur.

Ik hoop dat iemand mij meer informatie kan geven of mij een link kan geven van de spellen. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Grappig dat ik een dezelfde vraagstelling in 2015 op het net vind. Een barneveld diskette alleen ga je het niet mee redden, je hebt denk ik de naam van de programmeur nodig om uberhaubt iets verder te komen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 02:54:
Grappig dat ik een dezelfde vraagstelling in 2015 op het net vind. Een barneveld diskette alleen ga je het niet mee redden, je hebt denk ik de naam van de programmeur nodig om uberhaubt iets verder te komen ermee.
Dat ben ik ook ;) Ik ben nog steeds zoekende. Ik heb het via verschillende dingen al geprobeerd. Ik heb floppy's in de buurt opgehaald van mensen die er niks meer mee deden, in de hoop zo een of meerdere van deze spellen te vinden. Maar na een kleine 800 diskettes ben ik ermee gestopt.

Over de programmeur was niks bekend. Het enige wat je zag op het titelscherm was

1. Start spel
2. Uitleg
3. Scores

Esc. Afsluiten

en helemaal onderaan stond dan "Barneveld games"

Dit 'menu' gebruikte elk van deze spellen met ertussen elementen die voorkwamen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-03 19:52
Heel veel oudere games vindt je terug op internet. Deze websites bestaan al jaren en je vindt er ook veel games terug voor oa consoles die in vorm van Roms worden aangeboden *knip*
Je kan die spelen dmv een emulator (zie emulatorzone).

Van deze soort games kan je niet alle games terug vinden op hun website. Ze krijgen namelijk van Nintendo ea. ook takedowns voor bepaalde games omdat die via heruitgave nog rendabel zijn of omdat er nog geldende rechten op zijn.
Daarom dat deze sites ook een vorm van bestaansrecht hebben vermoed ik.

Alles draait om de gedachte van abandonware.

Voor die nog oudere pc games zou ik beginnen via DOSBox.
En dan heb je natuurlijk nog tal ;) van sites waar je je linkjes kan vinden.

gamesnostalgia
myabandonware
abandonia
abandonwaredos
emuparadise
bestoldgames
dosgamesarchive

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 13-05-2016 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kan niet beoordelen welke sites illegale contact bevatten, linkjes naar de rom sites maar even weg gehaald.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
misschin kan je de bestanden decompilleren om aanwijzingen te vinden in de broncode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
ard1998 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:50:
misschin kan je de bestanden decompilleren om aanwijzingen te vinden in de broncode :)
Als hij daadwerkelijk de floppydisk al had was dit een optie geweest. Maar hij is er juist op zoek naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-03 19:52
Chaoss schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:48:
Kan niet beoordelen welke sites illegale contact bevatten, linkjes naar de rom sites maar even weg gehaald.
Ik weet het eigenlijk ook niet al te goed. Maar het feit dat een aantal van deze eerder genoemde rom sites al meer dan 10 jaar draaien vind ik erg vreemd mocht het illegaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op geen van al die sites staan de spellen. Het zijn Nederlandse games, en die zijn bijna niet te vinden op emulatie/rom-sites. Heb op alle sites gekeken die hier geplaatst zijn, maar helaas zonder resultaat. Ik heb ze nog steeds niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb vorige week weer een 'retro momentje' gehad en ben weer DOS-games gaan spelen. Toen moest ik weer aan deze spellen denken en na een lange zoektocht zonder resultaten ben ik weer op dit topic terecht gekomen.

Misschien dat nu iemand dit topic leest en meer weet over de programmeur of mij andere info kan vertellen over deze spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CircusRens
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 01-02 20:20
Geen idee of er nog een zoektocht gaande is, maar ik heb hier zojuist meer gevonden:
https://www.batssoft.nl/computer/uitgevers/hvb
HVB Barneveld zou het moeten zijn en de diskette die oa. Haasje over bevat is speldiskette 2 "Galgje"
Hier te vinden (en online te spelen!):
https://www.batssoft.nl/c...evers/hvb/speldiskette/02
Pagina: 1