Apple TV 3 & Wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Dag Tweakers,

Ik ben sinds kort over gegaan op een apple tv 3.
Ik gebruik dit vooral om films te streamen van mijn macbook naar mijn tv
Als ik films via quicktime of muziek via airplay stream dan is er niks aan de hand en werkt het perfect. maar bepaalde dingen kunnen niet rechtstreeks via airplay worden gestreamd, en maak ik gebruik van het casten van mijn macbook op tv om bijvoorbeeld Kodi te kunnen afspelen.
Echter merk ik dat bij het casten van mijn scherm, mijn wifi er constant uitvliegt. Ik moet dan de cast weer uitzetten om weer opnieuw met wifi verbinden. (via quicktime of alleen muziek streamen gebeurt dit niet)

Iemand een idee hoe dit mogelijk is? is mijn router (Sitecom X4 N300) te zwak voor het casten van mijn macbook via apple tv? Normaliter heb ik een stabiel wifi netwerk, waarop ik bijvoorbeeld zonder problemen online kan gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Haal je niet meerdere dingen door elkaar? Apple is AirPlay en Google is Casten. Als je vanuit Chrome op je TV cast heeft de Apple TV geen werk... Of bedoel je dat je je volledig scherm via AirPlay mirrioring op je Apple TV tovert? Dat hapert vaak omdat het vaak een vrij hoge resolutie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

sitecom....

Waar staat de router? Je gaat wel volledig bereik nodig hebben om die stream te kunnen verwerken over WiFi.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 16:33
Het kan zijn dat je een Apple TV 3 hebt met een foutieve wifi chip, Apple heeft hiervoor een Replacement Program opgezet.

Zie link:
http://www.macrumors.com/...wifi-connectivity-issues/

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Excuus voor de verwarring ik bedoel uiteraard niet casten maar mirroring naar mijn tv.
Mijn Apple TV valt niet onder de serienummer met een foutieve wifi chip. En aangezien muziek en quicktime zonder problemen gaat. Zal dat het ook niet zijn.

Mijn router staat in de metekast. Ongeveer 6 meter van mijn Apple TV (appartement). Met een badkamer er tussen.

Het is puur de mirroring van mijn macbook naar mijn tv. Wat ervoor zorgt dat de wifi er uit valt. (ook als mijn Apple TV via kabel is aangesloten, dan verliest mijn macbook alsnog wifi)

Daarnaast hoort mijn internet ook snel zat te zijn (glasvezel 200mb)

[ Voor 6% gewijzigd door AlphaWierie op 12-03-2016 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

AlphaWierie schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 03:32:
Excuus voor de verwarring ik bedoel uiteraard niet casten maar mirroring naar mijn tv.
Mijn Apple TV valt niet onder de serienummer met een foutieve wifi chip. En aangezien muziek en quicktime zonder problemen gaat. Zal dat het ook niet zijn.

Mijn router staat in de metekast. Ongeveer 6 meter van mijn Apple TV (appartement). Met een badkamer er tussen.

Het is puur de mirroring van mijn macbook naar mijn tv. Wat ervoor zorgt dat de wifi er uit valt. (ook als mijn Apple TV via kabel is aangesloten, dan verliest mijn macbook alsnog wifi)

Daarnaast hoort mijn internet ook snel zat te zijn (glasvezel 200mb)
200mb haal je niet over wifi op die afstand, sowieso gaat het hier over lokaal netwerk, niet internetsnelheid. Na pakweg twee-drie meter zit je al onder de 150 op zo'n sitecom, dus 6m is echt te veel voor een mirror van een retina scherm. Dat wordt een repeater of twee ethernetkabels, een in je mac, een in je AppleTV.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Ok thxz voor de info. Dus retina mirroring is te zwaar voor mijn wifi? En dat zorgt ervoor dat de wifi in z'n geheel eruit klapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Zie het als een soort DDOS op je router. Je macbook wordt dan tijdelijk eruit gegooid. Wat je kan proberen is de router naast de appletv te zetten (er ligt immers al een kabeltje) en dan ff kijken hoe het gaat.

Als je op je mac op het wifi icoontje klikt met de alt toets ingedrukt dan zie je alle instellingen, frequentiebanden en linkspeeds. Wat staat er nu qua PHY en tx-link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
supersnathan94 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:53:
Zie het als een soort DDOS op je router. Je macbook wordt dan tijdelijk eruit gegooid. Wat je kan proberen is de router naast de appletv te zetten (er ligt immers al een kabeltje) en dan ff kijken hoe het gaat.

Als je op je mac op het wifi icoontje klikt met de alt toets ingedrukt dan zie je alle instellingen, frequentiebanden en linkspeeds. Wat staat er nu qua PHY en tx-link?
PHY-modus: 802.11n
TX: 145mbs
kanaal 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
145mbs linkspeed is te weinig. Idle zal deze op 7 staan en onder normala gebruik richting de 300 (ivm je router). Probeer de router eens anders te plaatsen dan haal je die ms.
Pagina: 1