Toon posts:

meerdere virtuele accespoints op FreeBSD (NanoBSD)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb de laatste weken gewerkt aan setup om meerdere wifi netwerken de kunnen draaien
op beperkte hoeveelheid hardware.

Het is iets te groot voor thuis, is bedoeld voor een MakerSpace waar vaste bezoekers en gasten
komen. Verder is er een gescheiden IoT netwerk voor dingen... Er wordt zowel 2.4 en 5 Ghz uitgerold en
met ssh kunnen configs uit gerold worden. De basic config staat online om een indruk te krijgen van hoe je
dat zelf kan bouwen:

http://makerspaceleiden.nl/wiki/index.php/NetworkSetup_AP

Later wil ik nog een knop en een lcd schermpje maken om de passwords voor het de gasten netwerk
te kunnen recyclen... En via een bewegings melder en de PoE op de switch ap's aan en uit laten gaan
als er wel of niet mensen zijn. maar... da's voor later :)

cheers Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op verzoek weer open om er nog iets van te maken. Als dat niet lukt, gaat-ie weer dicht.

[ Voor 89% gewijzigd door Hero of Time op 09-03-2016 21:44 . Reden: Via DM gesproken. ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik vind dit een interessant onderwerp, ik draai een dergelijke setup met meerdere SSID's en VLAN's ook thuis, maar zie de discussiewaarde van dit topic niet direct.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done