Gratis sms site zo tussen 2002-2005

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoolander
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2022

Zoolander

superslim!

Topicstarter
Wie weet wat ik bedoel.

Ik wil graag voor mij zelf, hobby development, een site maken waar ik kan zien hoe lang het geleden is dat ik iemand een sms/ mail/ iets gestuurd heb. Ik weet precies hoe ik het wil hebben, maar dan totaal niet meer want...

Nou... was er vroeger een website waar je gratis sms kon sturen naar mensen en ik wil heel graag weten hoe die heette en nog liever: hoe zag hij er ook alweer uit? Op Google kom ik nergens dus ik hoop dat iemand anders beter geheugen heeft dan ik 8)7

Het was een site met een aantal kleuren achtergrond als ik het me goed herinner, je kon dan contacten aanmaken en hun nummer ingeven. Naarmate de tijd/dagen verstreken had je een bloem en die verwelkte/ blaadjes kregen andere kleuren als je geen sms stuurde. Ik dacht dat je ook kon instellen hoeveel dagen je bij een persoon een sms wilde sturen. Zo kon je goed zien hoe je er sociaal voor stond :)

Heeft iemand enig idee? Ik zou die site, met dat uiterlijk, heel graag weer leven inblazen lokaal en misschien wel met leuke API koppelingen online willen zetten.

Hoop dat dit goede thread is...

mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Was dat voipbuster?
Zoolander schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:43:
[...]

Hoop dat dit goede thread is...
offtopic:
De thread heb jij net zelf gemaakt ;) Maar nee, hij staat niet in het juiste forum, ik zou hem in TL geplaatst hebben.

[ Voor 88% gewijzigd door Room42 op 08-03-2016 23:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even afgezien van je zoektocht (en waarschijnlijk onze ouderdom); SMS is tegenwoordig "relatief" duur en langzaam voor de jeugd. Ik denk dat de gemiddelde gebruiker van een smartphone van jonger dan 25 jaar, amper nog SMS't voor de sociale contacten en je ziet dat er vooral abonnementen worden verkocht met weinig belminuten/SMS maar vooral meer data (want Whatsapp, Instagram etc).

Ik hou je topic wel ff in de gaten; het idee en de denkwijze van het bijhouden van SMS, heb ik wel interesse in :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk 't niet ;)

Verder zie ik idd niet waarom dit in WEB staat (Waar hoort mijn topic?) en dus krijg je een tikje naar TL ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmmm maar later hadden ze ook een gratis sms gateway, meen ik :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik schop hem even door naar Algemene Zaken, maar of dit de beste plek is? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEQREEL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 17:01

SEQREEL

Altijd bezig....

Ik ben zelfs bang dat je een groot deel van de huidige generatie even moet uitleggen wat SMS is....

Nec timide, nec tumide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
was dat niet smscity ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
HotSMS.nl?

Op O2.nl en een voorganger daarvan (naam vergeten) kon je ook 15 smsjes per dag ofzo versturen.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoolander

Zoolander

superslim!

Topicstarter
Ik weet nog dat het een tijdje super populair was, iedereen gebruikte het totdat KPN besloot geen gratis SMS meer te tolereren en toen zakte het ook vrij snel weer weg. Raar eigenlijk dat iets echt in vergetelheid kan raken :)

Overigens gaat het me niet om SMS maar om 'iets' te sturen en bijhouden wanneer. Maar weet nog goed dat ik de interface van deze website zooo mooi vond. En nou is die weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 11:21
Came here to say this

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47
MTN Text & SMS was destijds gratis (mtnsms.com).

Vizzavi kwam later.

[ Voor 33% gewijzigd door nescafe op 09-03-2016 08:53 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Yep, volgens mij was het inderdaad MTN SMS, ook nog veel gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Via Lycos kon je ook gratis sms'jes versturen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
Nostalgie topic dit :)

Bij al die sites echt ohja-momenten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Hi.nl kon je ook altijd smsjes versturen :)

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Bij een bloemetje denk ik aan ICQ ...
Maar dat was destijds (1996?) meer een chat website

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

HotSMS was volgens mij 1 van de eerste, geel/oranje site als ik het mij goed herinner.
Die site was slecht beveiligd :') ik had een keer naar een maatje van mij toen een SMS-bom gestuurd (gewoon continu op 'verzenden' drukken). Ik werd toen gebeld door een een gast van dat bedrijf dat ze mijn account verwijderd hadden, omdat hun systeem over de zeik was (en ze waren aan het bekijken of ze 'stappen' konden ondernemen tegen mij, nooit iets van gehoord uiteindelijk) :') en de telefoon van die maat van me was een dag onbruikbaar, omdat hij maar SMS'jes bleef ontvangen, en zijn Nokia had een opslag van 20 SMS'jes ofzo. Aaah mooie tijden :D

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 09-03-2016 10:20 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.H.
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 09:05
-tom-562 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:17:
HotSMS was volgens mij 1 van de eerste, geel/oranje site als ik het mij goed herinner.
Die site was slecht beveiligd :') ik had een keer naar een maatje van mij toen een SMS-bom gestuurd (gewoon continu op 'verzenden' drukken). Ik werd toen gebeld door een een gast van dat bedrijf dat ze mij mijn account verwijderd hadden, omdat hun systeem over de zeik was :') en de telefoon van die maat van me was een dag onbruikbaar, omdat hij maar SMS'jes bleef ontvangen, en zijn Nokia had een opslag van 20 SMS'jes ofzo. Aaah mooie tijden :D
_O- ooh prachtig >:)

Ik kan me smscity nog wel herinneren. En dan elke dag 2 gratis ofzoiets. En zo was er toen nog een website. Per dag dus 4 hele gratis smsjes :9

[ Voor 9% gewijzigd door R.H. op 09-03-2016 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoolander

Zoolander

superslim!

Topicstarter
https://web.archive.org/w...10/http://www.mtnsms.com/

sweet :)

Ik zie dat bloemetje staan volgens mij! Dat is een mooie lead al. Thanks. Nu nog kijken of er screenshots/ code ergens rondzweeft. Dit wordt zo'n ding waar ik veel te veel tijd in ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
MAX3400 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:50:
Even afgezien van je zoektocht (en waarschijnlijk onze ouderdom); SMS is tegenwoordig "relatief" duur en langzaam voor de jeugd. Ik denk dat de gemiddelde gebruiker van een smartphone van jonger dan 25 jaar, amper nog SMS't voor de sociale contacten en je ziet dat er vooral abonnementen worden verkocht met weinig belminuten/SMS maar vooral meer data (want Whatsapp, Instagram etc).

Ik hou je topic wel ff in de gaten; het idee en de denkwijze van het bijhouden van SMS, heb ik wel interesse in :)
Tegenwoordig SMS je vanuit de meeste bundels gratis. Daarbij wordt SMS nog erg veel gebruikt in andere landen (zoals de USA). Ik weet natuurlijk niet of TS een internationale site wilt gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Zoolander schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:39:
https://web.archive.org/w...10/http://www.mtnsms.com/

sweet :)

Ik zie dat bloemetje staan volgens mij! Dat is een mooie lead al. Thanks. Nu nog kijken of er screenshots/ code ergens rondzweeft. Dit wordt zo'n ding waar ik veel te veel tijd in ga steken.
Ik kwam er niet op maar idd een oo---jaaa--dat--was---hem---jaa..

veel gebruikt in die tijd, grappig :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Fijn, waarschuw de volgende keer even voor de pijn aan mijn ogen..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! Bestaat nog steeds! http://www.oddessey.nl/

Heel veel mee gedaan vroeger, net als SMS City wat hier al werd genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 14:10
Ik kan nog steeds gratis SMSjes versturen (op en 2euro abbo). Belachelijk dat in NL daar nog geld voor gevraagd mag worden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ha, MTNsms. Heb in 2000 ooit eens met behulp van dit topic een SMS notificatie aangemaakt voor Tweakers Headlines :P

plan: Tweakers.net SMS script

Alleen was ik geloof ik vergeten een ID goed in te vullen, waarmee ik dus 300 SMS'jes kreeg ofzo. 8)7

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Brent schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 17:00:
Ik kan nog steeds gratis SMSjes versturen (op en 2euro abbo). Belachelijk dat in NL daar nog geld voor gevraagd mag worden.
Ik heb een abo bij zowel KPN als Tmobile (laatstgenoemde zonder beldbundel!) en bij beiden is SMS gratis. Iedereen die zegt dat SMS'en duur is, leeft denk ik onder een steen.
Pagina: 1