Geen video-output na installatie videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Youster
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-02-2023
Mijn vraag

Hi Iedereen!

Ik heb een Club 3D HD 7850 RoyalKing aangeschaft. Nu heb ik deze geïnstalleerd maar als ik de PC opstart komt geen video-output. Alle fans en externe apparatuur doen het gewoon (fan CPU en GPU draaien/staan aan en harde schijf, muis, keyboard etc. staan aan). Weet iemand waardoor dit ontstaat en hoe ik dit goed kan zetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10 Pro 32 bit
MSI G41M-S01 moederbord (intel 775 socket)
Intel Pentium E5300 @ 2,6 GHz
Fortron Source FSP 400 Watt AT voeding (ik heb een 2x molex naar 1x 6-pin PCI-e voedingsadapter gebruikt)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Videokaart doet het in een andere PC.
BIOS geupdatet naar meest recente versie.
In de BIOS de Primary Graphics Output Source (iets in die richting) op 'internal' en 'PCI-e' gezet. Tevergeefs.

Mijn vermoeden is dat mijn moederbord/BIOS zo'n type videokaart gewoonweg niet ondersteunt (mobo heeft een PCI-e gen. 1 x16 slot) of heel misschien ligt het aan de voeding. Ik weet niet of mijn PC windows opstart, maar ik zie mijn USB-WLAN wel knipperen, net zoals mijn HDD indicatielicht.

Heeft iemand suggesties? Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt!

EDIT: bedankt voor alle reacties! Maar kan mijn PC zoals het was deze videokaart wel ondersteunen of is ie er te oud voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Youster op 09-03-2016 09:47 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: Club 3D Radeon HD 7850 royalKing -> "PCI-e 3.0 x16"

Het kan ook zijn dat jouw PSU het gewoon niet trekt; als ik snel de specs Google, kom ik op maximaal 15A op een 12V-rail en dat is onder optimale omstandigheden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Youster
MAX3400 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:45:
pricewatch: Club 3D Radeon HD 7850 royalKing -> "PCI-e 3.0 x16"

Het kan ook zijn dat jouw PSU het gewoon niet trekt; als ik snel de specs Google, kom ik op maximaal 15A op een 12V-rail en dat is onder optimale omstandigheden.
Maar hoe kan de fan van de GPU dan wel draaien? Als er niet genoeg stroom (ampère) aan de videokaart wordt geleverd, hoort ie dan niet naar de interne graphics te switchen, of werkt dit niet zo?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-01 15:58
Sowieso werkt een 7850 zelfs nog op een PCIe 1.1 slot. Dus daar zal het niet aan liggen. Maakt je GPU fan "normaal geluid" of gaat hij direct 100% ?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Youster
Biersteker schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:37:
Sowieso werkt een 7850 zelfs nog op een PCIe 1.1 slot. Dus daar zal het niet aan liggen. Maakt je GPU fan "normaal geluid" of gaat hij direct 100% ?
Gewoon normaal lijkt het me. Het maakt geen lawaai (geen hard geluid), maar draait wel gewoon.

• Youster
Als er te weinig ampère wordt geleverd, kan de PC dan geen video-output meer geven (GPU en interne graphics)?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:41

MsG

Forumzwerver

Start de PC wel echt daadwerkelijk goed door? Hoor je ook de initialisatiebiepjes na het starten?

Bij mij ging ook alles gewoon aan, maar m'n PC startte niet goed door.

Bios-batterij er uit en 5 minuten later er weer in en voila hij werkte.

Ik zou zeggen probeer dat nog eens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Youster
MsG schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:50:
Start de PC wel echt daadwerkelijk goed door? Hoor je ook de initialisatiebiepjes na het starten?

Bij mij ging ook alles gewoon aan, maar m'n PC startte niet goed door.

Bios-batterij er uit en 5 minuten later er weer in en voila hij werkte.

Ik zou zeggen probeer dat nog eens.
Ik heb geen interne speaker, dus hoor geen geluidjes. Ik hoor en zie wel gewoon de fan van de CPU en GPU draaien. Ook gaat alle randapparatuur aan. Ik krijg gewoon geen video-output, dus ik weet niet of er helemaal geen POST plaatsvindt of dat er slechts geen video-output is.
Zal de batterij-tip later even proberen!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou ook even die adapter opnieuw verbinden. Heb met een 5770 laatst hetzelfde gehad. Even de twee molex stekkers opnieuw verbonden en aangedrukt en het leefde weer.

Verder kan het idd de voeding zijn die onvoldoende stroomsterkte levert. Even testen met een andere voeding kan wel helpen. Geen bagger plofvoeding van 300W uiteraard maar iets semi-degelijks met 20A of meer op 12V.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 19:30
Wat voor videokaart had je eerst? Het zou ook een driver issue kunnen zijn nl. Het is te testen door windows even te starten in safe mode (even googlen hoe precies). Mocht dat lukken kan je met een driver cleaning programmaatje alle drivers eruit gooien en de nieuwe (crimson) drivers installeren.

Als dat ook niet lukt is er iets anders aan de hand. je voeding is niet heel top, maar zou het volgens mij prima moeten trekken. Ben benieuwd of het lukt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Benjamin1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:24:
Wat voor videokaart had je eerst? Het zou ook een driver issue kunnen zijn nl.
Driver issue? De BIOS komt niet eens door zijn POST dus voorlopig kan je elke driver uitsluiten als oorzaak.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Youster
Benjamin1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:24:
Wat voor videokaart had je eerst? Het zou ook een driver issue kunnen zijn nl. Het is te testen door windows even te starten in safe mode (even googlen hoe precies). Mocht dat lukken kan je met een driver cleaning programmaatje alle drivers eruit gooien en de nieuwe (crimson) drivers installeren.

Als dat ook niet lukt is er iets anders aan de hand. je voeding is niet heel top, maar zou het volgens mij prima moeten trekken. Ben benieuwd of het lukt!
Hiervoor geen videokaart. De interne grafische chip was toen in gebruik (van het moederbord). Volgens mij heet het intel g41 graphics. Ik probeerde de drivers te installeren, maar kwam tot de conclusie dat je de GPU geplaatst moet hebben en je in windows moet kunnen booten als je de driver wilt installeren (wat dus niet kan XD)

• Youster
MAX3400 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:34:
[...]

Driver issue? De BIOS komt niet eens door zijn POST dus voorlopig kan je elke driver uitsluiten als oorzaak.
Ik krijg idd geen POST scherm te zien (totaal geen video-output) maar alle onderdelen (fans, randapparatuur etc.) staan wel aan. Als ik de GPU eruit haal en de monitorkabel in het moederbord steek, dan krijg ik wel gewoon video-output.

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 19:30
Youster schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Ik krijg idd geen POST scherm te zien (totaal geen video-output) maar alle onderdelen (fans, randapparatuur etc.) staan wel aan. Als ik de GPU eruit haal en de monitorkabel in het moederbord steek, dan krijg ik wel gewoon video-output.
Ah oke, dat verandert de zaak dan inderdaad. Is er in het BIOS te zien dat er een kaart in zit? Als dat niet het geval is ligt het misschien aan je PCI-e slot. Heb je er een andere videokaart in gehad die het wel deed? Anders is inderdaad de PSU een goede optie om te testen Zoals Max al aangaf.

• Youster
Benjamin1987 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:01:
[...]

Ah oke, dat verandert de zaak dan inderdaad. Is er in het BIOS te zien dat er een kaart in zit? Als dat niet het geval is ligt het misschien aan je PCI-e slot. Heb je er een andere videokaart in gehad die het wel deed? Anders is inderdaad de PSU een goede optie om te testen Zoals Max al aangaf.
Ik krijg geen BIOS of POST scherm te zien (geen video-output) als de GPU in de PC zit. Als de GPU eruit is en ik de monitorkabel direct aan het moederbord koppel (moederbord heeft geïntegreerde G41 graphics) dan werkt alles wel en krijg ik wel video-output. erg vreemd.....

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat hoeft niet zo vreemd te zijn. BIOS batterij er al eens uitgehaald zoals ik had geadviseerd? Fix anders even zo'n moederbord speakertje, dan kan je horen of het moederbord specifieke biepjes teruggeeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Youster
MsG schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 10:31:
Dat hoeft niet zo vreemd te zijn. BIOS batterij er al eens uitgehaald zoals ik had geadviseerd? Fix anders even zo'n moederbord speakertje, dan kan je horen of het moederbord specifieke biepjes teruggeeft.
Thnx, de batterij-tip zal ik later op de dag ('s avonds) uitproberen. Ben nu niet thuis namelijk.

Iedereen, bedankt voor al jullie reacties!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je ook al gekeken of je misschien toch beeld hebt op de interne video-aansluiting ook al heb je de GPU aangesloten? Heb je alle video-aansluitingen op je PC geprobeerd zodra je de GPU er in had?

• Youster
MsG schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:17:
Heb je ook al gekeken of je misschien toch beeld hebt op de interne video-aansluiting ook al heb je de GPU aangesloten? Heb je alle video-aansluitingen op je PC geprobeerd zodra je de GPU er in had?
Heb ik geprobeerd ja. Als de GPU is aangesloten krijg ik geen video-output via de interne video-aansluiting en de GPU zelf. Ik ga er later op op de dag mee aan de slag.

[ Voor 4% gewijzigd door Youster op 09-03-2016 12:04 ]

• Youster
Hi Iedereen, hij doet het! De batterij en trick hielpen helaas niet.

Wat ik uiteindelijk heb gedaan is dat ik de BIOS heb teruggezet naar de originele versie (had een back-up gemaakt) en weer geupdatet naar een wat nieuwere versie (niet de nieuwste). Nu nog de drivers installeren en i'm all set!

Alleen krijg ik pas beeld te zien als Windows begint te laden, dus de BIOS en POST scherm krijg ik niet te zien, maar ach...

Bedankt iedereen voor jullie support!

[ Voor 15% gewijzigd door Youster op 09-03-2016 22:53 ]

Pagina: 1