Ik wil misschien een nieuwe harde schijf kopen van het merk western digital. Nu zit ik dus te twijfelen of ik een 5400 of 7200 toeren zal kopen. Ze zijn allebei udma 100 en 30 gig maar zou het erg goed te merken zijn dat die van 7200 veel sneller is of valt het wel mee? Effe reacties graag!
Verwijderd
Ja.
Kijk op stroragereview voor de mooie benchmarks.
En nu wordt het wachten op de ALTIJD EN EEUWIGE "neem maxtor, neem IBM etc etc followups
Kijk op stroragereview voor de mooie benchmarks.
En nu wordt het wachten op de ALTIJD EN EEUWIGE "neem maxtor, neem IBM etc etc followups
Nou nou beetje rustig aan allemaal. Als je niet normaal kunt antwoorden doe het dan niet. In ieder geval wel bedankt voor die link naar de benchmarks en dat een 7200 sneller is weet ik ook wel!
Verwijderd
Vooral met opstarten van win2k op m'n nieuwe 7200-schijf scheelt het enorm veel tijd t.o.v. m'n oude schijf (ik zal geen merken noemen
)
Ik ga je dus absoluut de 7200 aanraden !
Ik ga je dus absoluut de 7200 aanraden !
waarom vraag je het dan?????en dat een 7200 sneller is weet ik ook wel!
5400rpm is uit de tijd btw.
koop gewoon minimaal 7200rpm, of je moet heeeeel veel korting krijgen, en je moet er dan ook geen os van runnen.
Verwijderd
Ik heb een 5400 en een 7200 rpm schijfje in mijn PC zitten en het verschil in snelheid is duidelijk merkbaar (ook omdat de 7200 rpm schijf nieuwer is). Voor OS/Games enzo raad ik je een 7200 rpm schijf aan, voor data opslag (mp3, divx enz.) kun je net zo goed 5400 rpm nemen.
LOOOOOOOOOOL, joh! denk je?!Op vrijdag 22 juni 2001 15:17 schreef Tony_Montana het volgende:
7200 is sneller
I see dead pixels...
En hoe zit het dan als je bijv een 7200 schijf hebt udma 66 of 5400 udma 100. Wat is dan het snelheidsverschil
Verwijderd
Er zijn anders nog genoeg mensen die een nieuwe 5400 RPM schijf kopen hoor. Waarom ze dat doen...Op vrijdag 22 juni 2001 15:22 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
5400rpm is uit de tijd btw.
Verwijderd
7200 rpm ATA66 is in 't algemeen sneller dan 5400 rpm ATA100. Alleen uit de cache benader je de theoretische snelheid van 100 MB/s. Ik haal met mijn 7200 rpm schijfje zo'n 27 MB/s, dus een ATA33 controller is voldoende
Ik heb op dit moment een 7200 toeren harde schijf udma 33 maar is een 5400 toeren schijf udma 100 niet beter dan? Ik wil heel goedkoop een nieuwe en hij moet iets groter zijn dan de 14.4 die ik nu heb.
Hmm ik had eerst een 9 GB 5400rpm UDMA66...
Vervolgens een 30 en 42 Gb 7200rpm ATA100 en dat verschil merk je toch wel duidelijk
Kortom: als je niet op een paar tientjes kijkt, koop een 7200rpm...
Vervolgens een 30 en 42 Gb 7200rpm ATA100 en dat verschil merk je toch wel duidelijk
Kortom: als je niet op een paar tientjes kijkt, koop een 7200rpm...
Voor schrijven van zelfde capaciteit per platter kan de RPM wel veel verschillen, maar als je een "kleine" 7200RPM vergelijkt met een grote 5400, dan is het nog maar de vraag welke de snelste zijn...
Ligt dus ook aan de dichtheid, maarre... van zelfde klasse zou ik ook voor de 7200 gaan.
Ligt dus ook aan de dichtheid, maarre... van zelfde klasse zou ik ook voor de 7200 gaan.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
7200rmp is ut snelst 
had eerst een besturing systeem draaien op een 5400rmp (wilde soms wel vastlopen)
nu 7200rmp gebeurt het veel minder!
Ohja.. neem geen western Digital... zuigt..
Me western digital is gecrasht
maar had nog garantie.. kreeg een ander merk 
Western Digital werkte nie zow goed samen met me Moederplank
had eerst een besturing systeem draaien op een 5400rmp (wilde soms wel vastlopen)
nu 7200rmp gebeurt het veel minder!
Ohja.. neem geen western Digital... zuigt..
Me western digital is gecrasht
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Was dat toevallig een MSI K7T Turbo (RAID)?
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
ik had eerst een seagate 10Gb 5400rpm en nu een maxtor 40GB 7200rpm
.. verschil merk je wel degelijk.. in de eerste instantie lijkt het niet zoveel uit te maken maar als je dr een beetje mee gewerkt hebt merk je het verschil echt wel.. bijv. win2k opstarten gaat toch wel een stuk sneller en met DAP een groot bestand in elkaar zetten (als downloaden voltooid is) gaat ook stukken sneller. En ik heb gewoon een ata33 hd controller.
Ik heb een IBM 22GB 7200 rmp en een Maxtor 80GB 5400 rpm, en de Maxtor is toch sneller. (Misschien niet wat betreft seektime.)
Siditamentis astuentis pactum.
He Michel, sinds wanneer heb jij 7200 toeren schijfje????? Je zei toch eerst dat het 5400 toeren was! (Tenminste dat dacht ik dan
dat je dat zei op school)
Gr. Erik
Gr. Erik
Life's not a Krentenbol
Pagina: 1