Toon posts:

Asus P/I-XP55T2P4 Configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat nog steeds mijn pc draaien op dit (fijne) mobo`tje.

Config:
asus xp55t2p4 / 512kb plb s-ram cache
p166@200mmx / 64mb edo-ram
stealth 2000pro (4mb ram)/ 3dfx monster I
sb 32awe / adi duo 17"

Was dus al aan `t puzzelen wat ik nu kan kopen voor een fijne upgrade, blijkt er nog een AMD K6-2/3 op te kunnen draaien.
Op dit ATX bord max.400(396,ivm.max.6*66).
(Is er btw.echt geen mogelijkheid om boven de 66 FSB te komen?)

Nu is de vraag, wie kan mij vertellen wat de meest optimale videokaart is die straks mijn Pc nog een jaartje mee kan laten doen in deze snelle tijden...;-)

Eventueel andere aanbevelingen mbt. config en/of mobo zijn van harte welkom.

grtz.Martin

Verwijderd

Dit is zo'n mooi plankje ! Met dit Asus bordje begon voor mij het overklokken. Hij kan, als je ram een beetje redelijk is op 83 mhz bus draaien. Alles wat je moet weten staat hier:
http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000725/index.html

Het is het mooiste als je een K6 2+ 500 of 550 kan vinden en die overklokken naar 600 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de moeite Kopermijn maar had dit en al veel meer al gezien...

Gaat mij voornl. om dit :

Ik bezit de ATX versie (XP) en kan
dus niet boven de 66MHz,
(JP8 afwezig,waarom eigenlijk ?)
De aanbevolen combo videokaarten (liefst 3 stuks),door Tom`s,is omdat de PCI ook overgeklokt wordt bij 83MHz en dus andere eisen stelt, ik ga in mijn ATX-geval niet boven de 66MHz heen en kan dus een willekeurig ander/beter? 3D-PCI videokaartje kopen.
Drie stuks aanschaffen naast een K6 en nog wat EDO-ram?
Dan toch maar richting nieuw systeem.

grtz.Martin...

wie weet nog wat te verzinnen???

Verwijderd

Sorry, had niet gezien dat je de ATX versie had. Voor zover ik weet is die inderdaad niet over de 66mhz bus te tillen en dat is een stevige rem op de prestaties. Om eerlijk te zijn weet ik niet of het wel de moeite waard is om de boel up te graden. Je moet eigenlijk meer dan 64mb hebben en je wil natuurlijk geen EDO meer aanschaffen. De K6-3 is mondjesmaat te krijgen maar is ook nogal duur en op een K6 2+ zou ik niet rekenen en als je wil gamen is de K6 reeks niet een echt goede keus. Als videokaart dacht ik aan een Voodoo 3 3000 PCI of een van de andere PCI kaarten van 3dfx. Misschien kan je beter tweedehands een BX plank met Celeron 450 of 550 en geheugen op de kop tikken want upgraden van je oude systeem zou ik niet aanraden.