Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 18:20
Ik ben nu een half jaar bij een werkgever en binnenkort krijg ik een "persoonlijke ontwikkeling" gesprek....

Bij vorige werkgevers had ik 2 keer per jaar een gesprek naar ik krijg het idee dat ze dat niet gewend zijn en ik de eerste ben waarbij ze het gaan toepassen .

Tot nu toe heb ik kunnen bewijzen hoe ik ben gegroeid zonder certificaat te halen. Ik krijg echter het idee dat ze hier toch meer waarde hechten aan certificaten. Iemand enig idee wat ik kan certificeren bij:

PHP
Laravel
Solr
Sql

Ik heb al is scrum master aangedragen omdat ze dit nog niet goed kunnen uitvoeren. Dit is uitgesteld.....

Coursera is bij mij bekend maar ik twijfel nog erg over de kwaliteit van de stof als ik een voorbeeld bekijk.

Als iemand nog tips heeft qua cursus of hoe ik dit ga vastzetten naar salarisverhoging bij behalen van een cursus hoor ik dit graag.

EDIT:

een beetje achtergrond:

Ik ben afgestudeerd op embedded. Na een paar maanden ook vacatures erbij gehaald die C als vereiste hadden. Uiteindelijk daar op aangenomen, maar na een week hadden ze geen C opdrachten en mocht ik zonder enige budget gaan leren hoe ik OO PHP ging programmeren en wat MYSQL was 8)7
Dit is eigenlijk bij elke opvolgende werkgever hetzelfde geweest omdat ze als de dood waren dat ik gelijk weg zo gaan zodra ik wat had geleerd.Uiteindelijk bij de werkgever gekomen die zei dat "de sky de limit" was.

Dus voor iemand die door de bomen het bos niet meer ziet: wie heeft nog ideeën voor certificering of diploma's die hem of haar de afgelopen tijd hebben geholpen _/-\o_ :9~

[ Voor 29% gewijzigd door gr8-jen op 09-03-2016 07:15 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Salarisverhoging & "persoonlijke ontwikkeling" staan in principe niet met elkaar in verband. Veel werkgevers gooien desondanks termen door elkaar en het kan best zijn dat ze wel een gesprek willen om daar een bepaalde maatstaf (technisch, persoonlijk & financieel) aan willen koppelen.

Ik heb 0 info over jouw baan, opleiding, ervaring etc. dus ik kan geen antwoord geven op wat je het beste kan gaan doen zoals PHP of SCRUM. Wat ik je wel kan meegeven, is zeer goed te luisteren in het gesprek en vooral vragen te stellen als bepaalde opmerkingen/afspraken niet geheel eerlijk/duidelijk op jou overkomen. Probeer ook een evaluatie-moment in te bouwen zodat er tijdig van beide kanten kan worden gestuurd op deadlines, afspraken of wijzigingen hierin.

Mochten er inderdaad consequenties worden vastgelegd (ontslag, promotie, salaris, bonus), is het over het algemeen niet onzinnig om de werkgever dit SMART (mode-term) te laten vastleggen maar ook zeker jouw goedkeuring & handtekening onder het definitieve document te hebben.

Vergeet ook niet dat dit soort gesprekken, hoe knullig ook, tegenwoordig "verplicht" zijn om op een later moment de nieuwe ontslagregeling makkelijker te laten verlopen. Zorg er dus voor dat het document waterdichte taal bevat en voor beide partijen heldere afspraken bevat. Het heeft ontzettend weinig zin om, helaas, over anderhalf jaar naar het juridisch loket te moeten omdat je ontslagen bent op basis van multi-interpreteerbare zinnen/teksten.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 08-03-2016 21:31 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohitsrobinn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-09-2022
*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 20-09-2022 14:52 ]

Dit topic is gesloten.