Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 20:48
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver in het budget segment.
Tijdens het zoeken worden mij ontzettend veel termen naar het hoofd gesmeten en nu ik mezelf een beetje heb ingelezen zit ik te twijfelen tussen 2 modellen.

De Denon AVR-X1200W en de Pioneer VSX-830-K.

Zowel beide beschikken over 4K, HDCP 2.2 (dit gaat in de toekomst een deal breaker worden?), Bluetooth, internet radio en alle nieuwe snufjes van het moment.
De Denon beschikt over 7.2, DTS-X, Atmos en Audyssey silver.
De Pioneer mist dit allemaal maar heeft daarentegen wel 4K upscaling en kan ik voor 270 euro van een kennis overnemen.

Is het het waard om 75 euro extra uit te geven aan de Denon? En zit er verder nog veel verschil in geluidskwaliteit in dit segment?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De apparaten die op de receiver aangesloten zullen worden zijn een PS3, RPi en Chromecast. De receiver zelf wordt aangesloten op een FullHD tv maar met oog op de toekomst wil ik wel voor een 4K receiver gaan.
Verder wordt hij 90% gebruikt voor films en series en 10% voor muziek.

Mocht het enigszins relevant zijn, ik heb een 3.1 opstelling met Tannoy speakers.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:33
Met een 3.1 opstelling heb je die 7.2 en atmos functionaliteit niet nodig natuurlijk (tenzij je van plan bent uit te gaan breiden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyBearTibbers
Ondertussen heb ik de Pioneer al aangeschaft :+
En ik ben er dik tevreden mee!
Anyway, bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-08 14:15
Vraagje: heb de Pioneer ook aangeschaft, maar sta op het punt deze terug te brengen. Zowel met mijn oude Sony 5.1 luidsperkerset als een nieuw aangeschafte 5.1 set, Quadral Aluma 2600, blijft het blikkerig klinken. Heb lopen klooien met de crossover reference, speakers staan netjes op small, maar niets helpt. Mijn 10 jaar oude originele Sony versterker klinkt een stuk beter.
Heb ik gewoon een slecht exemplaar of...? Zie ik een bepaalde instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:47
Laat die automatische inregeling eens lopen.

Die Quadral set is natuurlijk geen topmateriaal.
Ik zou eerder aan andere speakers denken dan de versterker.

Probeer ook eens andere geluidsmodi, dat kan helpen.
Het ligt echt zelden aan de versterker hoor, en die Pioneer is zeker een goede receiver.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
Mijn geluid was eerst ook teleurstellend en heb ik opnieuw de MCACC setup laten draaien.
Hierna kwam ik erachter dat mijn boekenplank speakers op large stonden. Deze heb ik op small gezet en ben handmatig de equalizer per speaker gaan fine tunen.
Even een avondje stoeien maar het kan de moeite waard zijn :)
Pagina: 1