Een aantal jaar geleden heb ik mijn eigen PC in elkaar gezet, hierbij heb ik hulp gekregen van Tweakers-leden (waarvoor veel dank). Mijn build van 2013 is deze:
Nu wil ik een nieuwe PC samenstellen en heb op pcpartpicker.com wat onderdelen bij elkaar gezocht:
http://pasteboard.co/27qxXYdm.png
Het lijkt me handig om onderdelen van de vorige build mee te kunnen nemen naar de nieuwe build (als mogelijk).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met dit systeem gamen, vooral de zwaardere games (denk GTA V, Fallout 4, AAA titles). Videobewerken zit er waarschijnlijk niet in, dus heb niet top-of-the-notch processor nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu twee beeldschermen (allebei 60Hz) (#1 aangesloten met HDMI, de ander met DVI); hiervoor zijn genoeg poorten op de videokaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart lijkt mij voldoende, 1 harde schijf voor massa opslag, 1 SSD voor snelle OS. Geen optical drive nodig.
Ga je overklokken?
Nee, overklokken is mijns inziens too sketchy.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil meest recente games op hoge resolutie kunnen spelen en een videokaart die twee (of meer) beeldschermen aankan. Ik zou graag willen weten of de onderdelen goed bij elkaar passen (als in compatibiliteit) en of er wellicht betere alternatieven zijn. Het zou ook tof zijn als men weet te vertellen welke onderdelen ik eventueel mee zou kunnen nemen van de vorige build naar de nieuwe!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 204,07 | € 204,07 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R7970 TF 3GD5/OC BE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | BitFenix Prodigy Zwart | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | AOC i2269Vwm Zwart | € 137,- | € 137,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Kingston KHX24C11T3K2/16X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 114,90 | € 114,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 629,82 | |
Nu wil ik een nieuwe PC samenstellen en heb op pcpartpicker.com wat onderdelen bij elkaar gezocht:
http://pasteboard.co/27qxXYdm.png
Het lijkt me handig om onderdelen van de vorige build mee te kunnen nemen naar de nieuwe build (als mogelijk).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met dit systeem gamen, vooral de zwaardere games (denk GTA V, Fallout 4, AAA titles). Videobewerken zit er waarschijnlijk niet in, dus heb niet top-of-the-notch processor nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu twee beeldschermen (allebei 60Hz) (#1 aangesloten met HDMI, de ander met DVI); hiervoor zijn genoeg poorten op de videokaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart lijkt mij voldoende, 1 harde schijf voor massa opslag, 1 SSD voor snelle OS. Geen optical drive nodig.
Ga je overklokken?
Nee, overklokken is mijns inziens too sketchy.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil meest recente games op hoge resolutie kunnen spelen en een videokaart die twee (of meer) beeldschermen aankan. Ik zou graag willen weten of de onderdelen goed bij elkaar passen (als in compatibiliteit) en of er wellicht betere alternatieven zijn. Het zou ook tof zijn als men weet te vertellen welke onderdelen ik eventueel mee zou kunnen nemen van de vorige build naar de nieuwe!