Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-07 16:47
Hoihoi,

ik ben op zoek naar wat hulp mbt een iPhone 6S Plus clone die ik vandaag in mijn handen gedrukt kreeg. Het probleem met de telefoon is dat zodra het toestel de playstore en de play services update er om de zoveel seconden de melding verschijnt dat de play services zijn gestopt... totaal onwerkbaar. Omdat deze updates alleen verschijnen wanneer je bijvoorbeeld een app probeert te installeren en deze dus niet automagisch als update verschijnen is mijn vermoeden erg sterk dat het dus aan een ontbrekende update ligt van een ander deel van de Google apps/play-services.

Nu ben ik normaal gesproken vrij zelfredzaam met dergelijke zaken maar ik loop nu toch eventjes helemaal vast... de eigenaar heeft het toestel gekregen, deze telefoon werd geleverd in een doos die compleet 1:1 is met die van de iPhone zelf... alles wat er op de doos staat tot aan de sticker aan toe is nep, nergens staat echt relevante informatie, het verwijst allemaal terug naar een echte iPhone.

Het vermoeden is dat het een GooPhone betreft maar ook dat is niet zeker. Door de zwaar aangepaste interface missen er een flink aantal elementen in de omgeving zoals app beheer om ook maar iets zinnigs terug te vinden, sterker nog de helft van de knoppen in de menu's en onder instellingen doet niet eens wat. Ook de informatie onder 'info' is geheel iPhone gecloned... 8)7

Ik zou al een hele stap vooruit komen met een methode om te kunnen achterhalen waar ik nu werkelijk mee te maken heb.

Ik heb mij uiteraard al rot gezocht naar mogelijk heden met grote vriend google, maar omdat ik eigenlijk 0,0 kan achterhalen over het toestel sta ik compleet met lege handen. Ik zou daarom heel graag horen van iemand die vaker met dergelijke chinese iphone clones te maken heeft gehad om ook maar enigszins richting te krijgen.

Alvast zeer bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik neem aan dat het je bedoeling is een rom te vinden die je op dit toestel flashen kunt die fatsoenlijk werkt.
Ik denk dat de kans dat die überhaupt bestaat vrijwel nul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
ASW1 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:27:
Ik neem aan dat het je bedoeling is een rom te vinden die je op dit toestel flashen kunt die fatsoenlijk werkt.
Ik denk dat de kans dat die überhaupt bestaat vrijwel nul is.
Zover bedoel ik nog niet eens, ik zou al blij zijn met een manier om te kunnen achterhalen waar ik nou werkelijk mee te maken heb... :)

Uiteraard werkt opstarten met volume up + powerknop om in het menu te komen, maar daar staat niets relevants.

Volume down + powerknop lanceert ook een menu maar is volledig in het chinees... ik eet het graag maar spreek of lees het niet :'(

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 08-03-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Gewoon een willekeurig bij elkaar geraapt zooitje hardware waarvoor nooit een rom geschreven is.
Ik denk niet dat het erg interessant is te weten welke onderdelen erin zitten.
Aangezien er behalve het uiterlijk geen geld in het ontwerp is gestoken zit er vermoedelijk een zwakke/oude mediatek soc in, maar wat zou het verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
De telefoon zelf is zeker geen zooitje, vrijwel niet van een echte iphone te onderscheiden... echt heel netjes. Ook ziet de interface er heel netjes uit, op wat rare vertalingen na en knoppen die niets doen is het vrijwel 1:1 iOS... wat dat betreft is het wel een clone waar tot op zekere hoogte energie in is gestoken.

Ik ben inmiddels wel een klein beetje verder door simpelweg wat opties in het chinese menu te proberen... er zit blijkbaar een MT6735 chip in... het draait op android 5.1