Kan ik een groepsapp versturen zoals je een mail kunt versturen als BCC, dus met geheimhouding van alle tel.nummers?
Vraag
Alle reacties
Wat is een app?
Je bedoelt echter waarschijnlijk een whatsapp-berichtje. En nee, anoniem versturen kan niet, iedereen kan elkaars telefoonnummer zien.Apps zijn kleine programmaatjes die je op je telefoon kunt installeren.
Als je inderdaad Whatsapp bedoeld zou je kunnen kijken naar een 'verzendlijst'. Staat onder de opties-knop
Voor de duidelijkheid: ik ben contactpersoon buurtpreventie en wil liever niet dat mensen elkaars nummer zien en dan alles wat ze signaleren op die groepsapp gooien.Matszs schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:55:
Als je inderdaad Whatsapp bedoeld zou je kunnen kijken naar een 'verzendlijst'. Staat onder de opties-knop
Er zijn twee mogelijkheden: of je creëert een groep waarin men inderdaad elkaars nummer kan zien en ook kan reageren/zelf dingen kunnen versturen of je gebruikt de broadcast list functie van Whatsapp om één bericht naar meerdere contactpersonen te sturen.Anoniem: 746221 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:25:
[...]
Voor de duidelijkheid: ik ben contactpersoon buurtpreventie en wil liever niet dat mensen elkaars nummer zien en dan alles wat ze signaleren op die groepsapp gooien.
Als contactpersoon buurtpreventie wil ik graag de info naar buurtgenoten beperkt houden. Als alle buurtgenoten elkaars nummer hebben ben ik bang dat er discussie ontstaat en dat is niet de bedoeling. Mensen mogen wel mijn nummer zien om iets te melden en dan zet ik het op de groepsapp.
Wellicht dat de app nextdoor iets voor je is? We gebruiken het hier in de woonwijk ook. Is een soort Facebook achtige app met berichten functie. Hierdoor kun je telefoonnummers privé houden.
via een verzendlijst kan ik geen naam zoals Buurtpreventie toevoegen toch? Mijn eigen naam incl. profielfoto blijft dan zichtbaar voor iedereen. Of kan ik dat ook aanpassen?
Via telegram kun je met een gebruikersnaam in plaats van je telefoonnummer deelnemen aan groepen volgens mij.
zou je een apart toestel met ander nummer moeten gebruiken.Anoniem: 746221 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:16:
via een verzendlijst kan ik geen naam zoals Buurtpreventie toevoegen toch? Mijn eigen naam incl. profielfoto blijft dan zichtbaar voor iedereen. Of kan ik dat ook aanpassen?
Ik weet dat dit compleet gaat tegen wat je wil, maar ik denk dat het broadcast-/verzendlijstidee voor een buurtpreventiewhatsappgroep niet het slimst is.
Hier in mijn buurt ben ik er ook onderdeel van en merk daarbij dat meteen op elkaar kunnen reageren zonder tussenpersoon zeer fijn is. Neem een voorbeeld: iemand laat zijn hond uit, ziet iets verdachts en zet het in de whatsappgroep. In het geval dat er iemand anders ditzelfde tegelijkertijd overkomt (best mogelijk) is het wel handig dat die persoon METEEN op de hoogte is en ook kan opletten. Dit kan, kortgezegd, gewoon zeer lastig worden wanneer er iemand tussen zit. Stel gewoon een paar duidelijke regels op die je iemand stuurt bij het toevoegen die er voor zorgen dat de whatsappgroep niet misbruikt wordt. Sinds de tijd dat ik er in zit (halverwege 10-2015 t/m nu) zijn er nog net geen 65 berichten langsgekomen. Er zitten een aantal dubbele in en 15 hiervan zijn wat vakantie-/buitenboordberichtjes die er eigenlijk niet in horen, maar dat weten we dondersgoed dat het eigenlijk niet hoort.
Voornaamste gebruik hiervan is dan ook op elkaar reageren wanneer er ECHT wat aan de hand is, inclusief of iemand al noodhulp heeft ingeschakeld.
Just my 2 cents.
Hier in mijn buurt ben ik er ook onderdeel van en merk daarbij dat meteen op elkaar kunnen reageren zonder tussenpersoon zeer fijn is. Neem een voorbeeld: iemand laat zijn hond uit, ziet iets verdachts en zet het in de whatsappgroep. In het geval dat er iemand anders ditzelfde tegelijkertijd overkomt (best mogelijk) is het wel handig dat die persoon METEEN op de hoogte is en ook kan opletten. Dit kan, kortgezegd, gewoon zeer lastig worden wanneer er iemand tussen zit. Stel gewoon een paar duidelijke regels op die je iemand stuurt bij het toevoegen die er voor zorgen dat de whatsappgroep niet misbruikt wordt. Sinds de tijd dat ik er in zit (halverwege 10-2015 t/m nu) zijn er nog net geen 65 berichten langsgekomen. Er zitten een aantal dubbele in en 15 hiervan zijn wat vakantie-/buitenboordberichtjes die er eigenlijk niet in horen, maar dat weten we dondersgoed dat het eigenlijk niet hoort.
Voornaamste gebruik hiervan is dan ook op elkaar reageren wanneer er ECHT wat aan de hand is, inclusief of iemand al noodhulp heeft ingeschakeld.
Just my 2 cents.
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Je zou met de API van whatsapp aan de slag kunnen, om zo het sturen van berichten in bulk te automatiseren.
Je zou het dan zo kunnen schrijven dat je een reeks telefoonnummers ingeeft, en dat je programma dan automatisch naar al die nummers een bepaald bericht stuurt.
Je zou het dan zo kunnen schrijven dat je een reeks telefoonnummers ingeeft, en dat je programma dan automatisch naar al die nummers een bepaald bericht stuurt.
Ga voor een bestaand systeem en klungel niet door met WhatsApp, het is er niet voor geschikt. Zelfs een SMS werkt beter.
Gebruik deze app voor onze wijk ook sinds 2 weken. Bijzonder nuttige app en precies voor dit doeleinde gemaakt...CrazyFool schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:42:
Wellicht dat de app nextdoor iets voor je is? We gebruiken het hier in de woonwijk ook. Is een soort Facebook achtige app met berichten functie. Hierdoor kun je telefoonnummers privé houden.
12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS
Het nadeel echter van deze functie is dat alle ontvangers het telefoonnummer van de TS in hun telefoon moeten hebben staan. Anders komen de berichten niet aan.Whatson schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:28:
[...]
je gebruikt de broadcast list functie van Whatsapp om één bericht naar meerdere contactpersonen te sturen.
Als dit het geval is, werkt de functie natuurlijk prima. Het nadeel echter is dat dit maar één kant op werkt. Jij kan dus één bericht maken en dat sturen naar alle mensen. Maar mocht er iemand anders zijn die een probleem signaleert, kan die dat alleen maar naar jou sturen en moet jij dat weer doorsturen naar de rest.Om een bericht naar contacten te sturen via een Verzendlijst, moet de contacten jouw telefoonnummer hebben opgeslagen in hun adresboek. Dit zorgt ervoor dat de gebruiker zelf kan bepalen van wie hij/zij een zendbericht wenst te ontvangen. Wij werken hard om spam berichten te minimaliseren zodat iedereen een positieve ervaring heeft.
Als alle nadelen geen probleem moeten zijn, kan de verzendlijst de oplossing zijn.
Pagina: 1