Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeyes
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-03 16:16
Hallo,

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon + mic of een headset voor mijn PC.
Mijn huidige headset is de steelseries siberia V2 en hij beviel me zeer alleen helaas heeft hij het na 2 jaar begeven (een van de drivers kapot) :'(
Ik gebruik mijn headset vooral voor First Person Shooters (dus voetstappen zijn belangrijk) en muziek luisteren. Nu zoek ik een headset of hoofdtelefoon met mic los voor 100 euro (het mag max 20 euro duurder maar daar niet boven). Het liefst over-ear en niet van (nep)leer (zweet heel erg)

Eisen:
-100 euro (120 max)
-over-ear
-geen leer
-goed voor gamen en redelijk voor muziek luisteren
-Heldere mic

Pc specs (alleen relevante informatie):
- geen geluidskaart
- moederbord: Z97 MSI gaming 5

Al gekeken naar:
-Logitech g930
-Kingston HyperX CLoud 1 en 2
-Razer Kraken 7.1

Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt, Joep

[ Voor 0% gewijzigd door deeyes op 08-03-2016 17:50 . Reden: correctie reageerder ]

Beste antwoord (via deeyes op 12-03-2016 16:02)

Verwijderd

Bijna elke "gaming-headset" heeft tegen virtual surround. Naar mijn mening is het een totaal zinloze feature maar het vermarket het product zo lekker.

Mijn advies is: kijk niet naar "gaming headsets" dat is één en al troep (zelfs de goed gereviewde Cloud II en Roccat sets). Ik heb vorige maand de Logitech G930 en de Kingston HyperX geprobeerd. Het zit best comfortabel maar het geluid dat die 2 dingen produceren is niet muzikaal te noemen.

Ga gewoon voor een echte koptelefoon (beyerdynamics, senheiser etc). Ik kan geen specifieke set aanraden omdat ik weinig tot geen ervaring heb met hoofdtelefoons van 100,-. Als je bereid bent iets meer uit te geven zou je naar de Beyer dynamic 770 pro (16OHM) kunnen kijken, maar die is 3 tientjes boven je budget.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 14:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Audio Technica ATH-M40X krijgt heel goede reviews. Met over 700 gebruikerservaringen, krijgt ie 4,6/5 op Amazon.com.
https://www.bol.com/nl/p/...n-zwart/9200000044328293/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Razer Kraken 7.1 niet over ear?
Ik ben 27 en mijn oren passen er prima in ( met nog ruimte tussen, geen druk gevoel )
geluid is erg goed, alleen erg irritant zoals bij andere headsets: kabelgeruis hoor je goed als kabels ergens tegenaan schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca_Scorpion
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08 17:27
Ik heb zelf een Cloud 2, daar ben ik zeer over te spreken. Het geluid is top, ook voor muziek luisteren erg goed. Het virtuele surround vind ik ook fijn (al is dit de enige headset die ik ken die dat heeft, dus ik kan niet echt vergelijken). De microfoon is ook goede kwaliteit, alleen soms wel wat zacht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna elke "gaming-headset" heeft tegen virtual surround. Naar mijn mening is het een totaal zinloze feature maar het vermarket het product zo lekker.

Mijn advies is: kijk niet naar "gaming headsets" dat is één en al troep (zelfs de goed gereviewde Cloud II en Roccat sets). Ik heb vorige maand de Logitech G930 en de Kingston HyperX geprobeerd. Het zit best comfortabel maar het geluid dat die 2 dingen produceren is niet muzikaal te noemen.

Ga gewoon voor een echte koptelefoon (beyerdynamics, senheiser etc). Ik kan geen specifieke set aanraden omdat ik weinig tot geen ervaring heb met hoofdtelefoons van 100,-. Als je bereid bent iets meer uit te geven zou je naar de Beyer dynamic 770 pro (16OHM) kunnen kijken, maar die is 3 tientjes boven je budget.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nog een Apcom 120.17 liggen voor dat geld. Enige wat er moet gebeuren is 2 jacks er aan solderen in plaats van 1 4-polige XLR-kabel.
Pagina: 1