2 HD's voor RAID? IBM 60GXP of 75GXP?

Pagina: 1
Acties:

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023
M'n broer vraagt mij van welke type HD hij er 2 moet bestellen voor z'n RAID-systeem. Hij heeft het over de IBM Deskstar 60GXP en de IBM Deskstar 75GXP. Graag ook vermelden waarom je welke zou kiezen.

Ik heb nog niet gezocht omdat ik op het moment op het werk ben...

Sites en ervaringen zoek ik...

Hier staan ze op de site van IBM: http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/table.htm

tnx!

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2025
ik zou de 60 gxp kiezen
ik had een 75 gxp dlta 45 gb die was na 2 weken al stuk

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Maar IBM blijf het beste hoor.. Wat er ook gebeurt... het beste. Geloof het nou maar, al gaan ze bij bosjes dood, gewoon stug door blijven kopen want ze zijn het beste! |:(

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik heb 2 60GXP's van 40GB op RAID 0 draaien en die draaien als een trein! :9
Volgens mij is het enige verschil tussen de 60 en de 75 dat de 60 20MB platters heeft en de 75 15MB. Dit betekend hogere dichtheid = grotere snelheid.
(want ze draaien beide op 7200 toeren)

Je moet op tweakers.net maar eens op 60GXP zoeken in nieuws, dan kom je genoeg info tegen.
VB. http://www.tweakers.net/nieuws/16883?highlight=60GXP

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 16:32 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Maar IBM blijf het beste hoor.. Wat er ook gebeurt... het beste. Geloof het nou maar, al gaan ze bij bosjes dood, gewoon stug door blijven kopen want ze zijn het beste! |:(
als je de topics hierover leest zie je dat de meeste gebruikers dik tevreden zijn ...me 2... >:)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Als je echt topsnelheid wil (je wil RAID, dus dat zal wel) dan is de 60GXP beter en is waarschijnlijk een stuk betrouwbaarder.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 16:32 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
De IBM 75GXP (en dan vooral de dtla-307045) heeft inderdaad een wat hoger uitvalpercentage. Maar het was een zeer populair schijfje en der zijn er veeel van verkocht, dus het absolute aantal wat kapot gaat is ook groter. Maar ik heb 'r zelf ook 1, en hij bevalt me wel aardig. Niet echt stil, maar met accoustic management hoor je 'm helemaal niet meer. Al moet ik trouwes wel toegeven dat je altijd een beetje huiverig blijft dat je hd toch een keertje crasht en je alles kwijt bent... :'(

Verder zou ik voor raid dus voor de 60GXP kiezen, de opvolger van de 75GXP. De kans dat 1 van die 2 schijfen kapot is, is natuurlijk groter en met de 75GXP is deze kans nog groter. En de 75GXP zal ondertussen nog maar heel moeilijk te vinden zijn omdat ze uit de handel genomen zijn door IBM.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb de IBM DTLA307075 (75GB) en ben echt bijzonder tevreden !

Nu krijg ik raid en wil natuurlijk 2x IBM erbij ...

Uiteraard IBM, wat anders ?

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023
Bedankt voor de reacties... ik zal hem deze posts voorleggen... kan hij z'n conclusies zelf trekken.

tnx! *D

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Verwijderd

2x een slechte 60GXP in 3 dagen:
http://www.storagereview.com/welcome.pl?/http://www.storagereview.com/jive/sr/thread.jsp?forum=1&thread=13951

Ik vertrouw die IBM schijven echt niet meer. Ik zou een Seagate kopen. Want bij een aantal mensen werkn de schijven perfect, maar ze kunnen het elk moment dus begeven!

Verwijderd

Ik heb op dit moment 2 IBM GXP60 40GB in RAID-0 draaien.
Transfer ligt op 70MB/sec :9~

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:34 schreef iefje het volgende:
Ik vertrouw die IBM schijven echt niet meer. Ik zou een Seagate kopen. Want bij een aantal mensen werkn de schijven perfect, maar ze kunnen het elk moment dus begeven!
IMHO nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen... Van elke schijf is er wel een percentage brak. Maar ik ben ook zeeeer benieuwd. Als de 60GXP ook al slecht is, moet IBM heeel erg op gaan passen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:39 schreef oppertweaker het volgende:
Ik heb op dit moment 2 IBM GXP60 40GB in RAID-0 draaien.
Transfer ligt op 70MB/sec :9~
Op zaterdag 23 juni 2001 00:47 schreef PsyFlux het volgende:
IMHO nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen... Van elke schijf is er wel een percentage brak. Maar ik ben ook zeeeer benieuwd. Als de 60GXP ook al slecht is, moet IBM heeel erg op gaan passen.
Jep. Precies. Net zoals de eerste Quote: Het doet het misschien wel heel erg snel enzo. Dat was ook zo bij de 75GXP, maar daarvan hebben een heleboel het begeven (heb veel mensen erover gehoord, en nee niet alleen op GoT) en wat ik dus zei in mijn 1ste post, er zijn ook al kapotte 60GXP's, en daarom vertrouw ik het niet meer. Dus als ik ga upgraden zet ik 2 Seagate schijven in RAID 0 i.p.v. die IBM's, want die 3ms access time maakt mij geen flikker uit. Of die 0,3MB transfer rate p/s meer, merk je toch niet.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
3ms accestime is veel hoor op 10ms.
Die 75GXP is kut, de 60GXP is perfect. Weet ik uit ervaring. :)
Geloof me nou maar O-)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 00:34 schreef iefje het volgende:
Want bij een aantal mensen werkn de schijven perfect, maar ze kunnen het elk moment dus begeven!
Dit is wel de uitspraak van het jaar. Dit gaat op voor elke merk en elk type. "Ze werken perfect, maar kunnen elk moment kapot gaan"

(Is zelfs van toepassing op Seagate Cheatha's)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Op zondag 24 juni 2001 02:28 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Dit is wel de uitspraak van het jaar. Dit gaat op voor elke merk en elk type. "Ze werken perfect, maar kunnen elk moment kapot gaan"

(Is zelfs van toepassing op Seagate Cheatha's)
Niet alleen Cheeta's (dat zijn SCSI-schijven, toch?) maar ook de IDE Medialist Pro, die van mij begaf het na 11 maanden al geheel (geen headcrash, maar kon niet meer lezen/schrijven, en is dood verklaard >:) ) en sindsdien geen Seagate meer voor mij (alhoewel, kheb nog een 5 jaar oude 540MB schijf liggen, nog altijd 100% perfect)

Verder hoor ik hier nog niemand over MAXTOR, da's ook een goed en betrouwbaar merk, ze worden niet al te heet, zijn behoorlijk stil (helemaal stil met ACM aan) en nog verrekte snel ook :) heb hier al meer dan een jaar een 40GB 7200 en die is perfect, nog steeds. Heb bijna een jaar een 2e van diezelfde er bij, ook nog steeds perfect :) en die ga ik binnenkort (ik hoop komende week al als m'n mobo binnen komt) RAID-0 van maken, als backup heb ik al een Maxtor 80GB :)
Pagina: 1