Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
hey mensen ik wil een nieuwe telefoon heb niet heel veel geld maar ik ga een Macbook kopen voor mijn opleiding en ik ben Samsung wel een beetje zat dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met iPhone en als het even kan ook de overstap vanaf Samsung naar iPhone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:12
Je hebt niet veel geld en daar moet dan nog een Macbook van af. Dan hou je nog minder geld over. Koop dan geen Samsung of iPhone maar het goedkoopste modelletje wat er overblijft. En ga er niet mee bellen want dat kost ook geld.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
Macbook krijg ik van mijn ouders voor studie maar ik wil een nieuwe telefoon die niet zo crack is als de telefoon die ik nu heb(Samsung Galaxy Core) en het beltegoed krijg ik ook van mijn ouders alleen de telefoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
chris99 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:35:
hey mensen ik wil een nieuwe telefoon heb niet heel veel geld maar ik ga een Macbook kopen voor mijn opleiding en ik ben Samsung wel een beetje zat dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met iPhone en als het even kan ook de overstap vanaf Samsung naar iPhone
Als je een computernerd bent die van interface customizen houdt en daarnaast vaak fotos, videos op zijn telefoon zet dan ben je bij de iphone aan het verkeerde adres.

- Interface customizen kan niet
- fotos eraf halen is makkelijk. Erop zetten een hel.
-videos eraf halen ook makkelijk. Erop zetten een nog grotere hel omdat je het ook moet converteren.
Wel kan je vlc speler erop zetten, dan is het wel heel makkelijk om videos erop te zetten.
- muziek erop zetten gaat via itunes en is wel ok.

Als die negatieve punten je niet boeien dan raad ik zeer zeker een iphone aan. Op alle andere vlakken heel gebruiksvriendelijk en vind het persoonlijk ook veel fijner dan android. Is echt een telefoon waar je niet echt meer naar hoeft om te kijken nadat alles ingesteld is.
Voor social media, filmpjes en muziek streamen, games en apps de perfecte telefoon.
En een iphone blijft vaak langer meer waard dan een android toestel voor als je het na 1 of 2 jaar wilt verkopen.

Weet niet hoe hoog je budget is maar een iphone 6 of 6s is aan te raden. Het grotere scherm is heel fijn.
Lager dan een iphone 5s raad ik je niet aan.

Daarnaast moet je letten op opslag aangezien je dit niet later kan uitbreiden. 16gb is te weinig als je veel fotos en muziek erop hebt. Al helemaal als je ook nog eens erop wilt gamen met spellen zoals fifa of modern warfare.

[ Voor 9% gewijzigd door Valinor op 08-03-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
D2FValinor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Als je een computernerd bent die van interface customizen houdt en daarnaast vaak fotos, videos op zijn telefoon zet dan ben je bij de iphone aan het verkeerde adres.

- Interface customizen kan niet
- fotos eraf halen is makkelijk. Erop zetten een hel.
-videos eraf halen ook makkelijk. Erop zetten een nog grotere hel omdat je het ook moet converteren.
Wel kan je vlc speler erop zetten, dan is het wel heel makkelijk om videos erop te zetten.
- muziek erop zetten gaat via itunes en is wel ok.

Als die negatieve punten je niet boeien dan raad ik zeer zeker een iphone aan. Op alle andere vlakken heel gebruiksvriendelijk en vind het persoonlijk ook veel fijner dan android. Is echt een telefoon waar je niet echt meer naar hoeft om te kijken nadat alles ingesteld is.
Voor social media, filmpjes en muziek streamen, games en apps de perfecte telefoon.
En een iphone blijft vaak langer meer waard dan een android toestel voor als je het na 1 of 2 jaar wilt verkopen.

Weet niet hoe hoog je budget is maar een iphone 6 of 6s is aan te raden. Het grotere scherm is heel fijn.
Lager dan een iphone 5s raad ik je niet aan.

Daarnaast moet je letten op opslag aangezien je dit niet later kan uitbreiden. 16gb is te weinig als je veel fotos en muziek erop hebt. Al helemaal als je ook nog eens erop wilt gamen met spellen zoals fifa of modern warfare.
ik heb nu op mijn samsung 8gb waarvan die gek genoeg maar 4gb kan vullen en dan heb ik nog een sd kaart met muziek van 16gb, die sd kaart kunnen trouwens geen apps op bij mijn mobiel.
de desktop die ik nu heb die vraag automatisch of je wil converteren dus dat zal geen probleem zijn en nu gebruik ik mx player maar vlc player heb ik ook gebruikt. mijn budget is alles behalve hoog het liefst doe ik het met een abonement die ik dan moet betalen van een simpele kranten wijk dus de iPhone 6 word het niet. ik hoef ook niet perse een iPhone maar ik houd er van dat mijn computer en mobiel goed kunnen samenwerken en als ik geen macbook had gehoeven was ik ook naar microsoft overgestapt inplaats van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
ik moet trouwens ook nog deels van de krantenwijk sparen dat eisen mijn ouders van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Concreet, wat is je budget vandaag of per maand (bij een abonnement en er van uitgaande dat je 18+ bent)?

Als Chris99, de 99 staat voor 1999 dan mag je zelf nog geen abonnement afsluiten.

[ Voor 28% gewijzigd door EWK op 08-03-2016 18:14 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
abonement kan ik via mn ouders betalen wordt namelijk pas 17. maar ik ben bijna jarig en dan heb ik iets van 40 euro en maximaal 15pm erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
chris99 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:06:
ik heb nu op mijn samsung 8gb waarvan die gek genoeg maar 4gb kan vullen
Dat is altijd, ongeacht het merk. Je OS moet ook ergens staan...
en dan heb ik nog een sd kaart met muziek van 16gb
Dat kun je bij Apple wel vergeten, dan moet je een 16GB of 32 GB smartphone kopen. Je kunt hooguit een OTG cardreader kopen maar dat is dan wel extern.

Al met al wil je dus vooral dat de boel met elkaar samenwerkt en dat het niet veel mag kosten. Wat vind je zo "crack" aan je Samsung? Wil je de telefoon in één keer kopen of wil je de telefoon betalen in een abonnement? Hoeveel dragen je ouders bij? Hoeveel wil / kun je zelf bijleggen? Edit: € 40 eenmalig en € 15 per maand... Dat is niet heel veel :) Hoeveel minuten en MB's?

Als je de bedragen, minuten en MB's invult in één van de vele vergelijkingssites dan komen daar vast modellen en bedragen uit waar je uit kunt kiezen :)

Qua overstappen zelf: Veel apps zijn beschikbaar voor beide platformen, en anders is er wel een alternatief. Enkel de data overnemen wordt lastig, waarbij mensen vaak vooral WhapsApp missen.

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 08-03-2016 18:17 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
ik heb android jelly bean weet ff niet zo welke precies en dat van de sd is alleen om aan te duiden hoeveel opslag ik nodig heb.

ik zal het zelf moeten betalen dus zal via een abonnement moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je verder tevreden bent met Android, dan kan je altijd nog kijken naar de meer chineze merken, daar zitten aardig wat 'more bang for the bucks' tussen. Een iPhone met krap budget zal niet bijzonder worden, denk dat je dan al snel richting een iPhone 4 moet gaan (misschien een 5c?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
ik zat ook al te kijken naar de 5c. en wat betreft die chinesen ik ken een paar mensen met die dingen en die versies vind ik niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
eigenlijk alleen samsung weet ik van tot nu toe dat ik het fijn vind qua android. en over mijn telefoon die ik nu heb daar zitten verschillende fouten in heb ik terug gebracht om te repareren maar zij konden niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Schopje naar MAA.

Overigens, chris99 we verwacht op GoT wel wat eigen inzet. Dat zit hem ook in het gebruik van hoofdletters en leestekens. Maar daarnaast is je TS natuurlijk erg mager. Vanwege de goede replies sluit ik hem niet, maar let daar wel op in het vervolg. In het algemeen zijn er genoeg ervaringen te vinden. Maar wat maakt jouw situatie anders? Waar twijfel je nou echt over?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
Hoedje schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:32:
Schopje naar MAA.

Overigens, chris99 we verwacht op GoT wel wat eigen inzet. Dat zit hem ook in het gebruik van hoofdletters en leestekens. Maar daarnaast is je TS natuurlijk erg mager. Vanwege de goede replies sluit ik hem niet, maar let daar wel op in het vervolg. In het algemeen zijn er genoeg ervaringen te vinden. Maar wat maakt jouw situatie anders? Waar twijfel je nou echt over?
Sorry voor het niet gebruiken van leestekens en hoofdletters(ik gebruik nooit leestekens omdat ik dislexy heb en dus niet altijd weet waar het moet maar ik zal mijn best doen).

ik had nog niet echt titels gezien waarvan ik dacht het de moeite waard was om helemaal door te lezen, maar ik hoop eigenlijk om volledig overtuigd te worden van iPhone aangezien ik nooit iets met Apple heb gehad maar nu ik verplicht een Macbook moet wil ik eigenlijk volledig over naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris99
Voor als er iemand een abonnement gaat zoeken voor me bel minuten en sms'jes maken mij niet heel veel uit hoeveel zolang het maar mogelijk is maar ik heb wel minimaal 500MB nodig daarom vindt ik het ook zo moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:15
chris99 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:39:
Voor als er iemand een abonnement gaat zoeken voor me bel minuten en sms'jes maken mij niet heel veel uit hoeveel zolang het maar mogelijk is maar ik heb wel minimaal 500MB nodig daarom vindt ik het ook zo moeilijk te vinden.
Kom op Chris, dit kun je toch echt wel zelf vinden? Waar en hoe heb je zelf al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
chris99 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:37:
maar ik hoop eigenlijk om volledig overtuigd te worden van iPhone aangezien ik nooit iets met Apple heb gehad maar nu ik verplicht een Macbook moet wil ik eigenlijk volledig over naar Apple.
Tja, dat is gewoon heel erg persoonlijk. Android en iOS zijn allebei erg volwassen besturingssystemen die beiden eigenlijk gewoon exact hetzelfde doen: Zorgen dat je kunt bellen en dat je apps kunt draaien. De verschillen zitten hem in de details en een beetje filosofie, zo zul je op een iPhone wat minder kunnen customizen dan op een Android, de vraag is vooral of je dat gaat missen.

Ik heb zelf al een hele tijd iPhones (3GS, 4 en 4G, mijn huidige) en een tijdje een Android-toestel gehad. Het enige wat ik miste aan de iPhones was toentertijd een simpel toegankelijk menu waarmee je wifi, bluetooth etc makkelijk aan en uit kunt zetten maar dat zit er sinds jaar en dag al in, en toen ik op Android zat merkte ik dat ik het iOS-toetsenbord net iets fijner vond. Je kunt ongetwijfeld bij Google Play een Android-toetsenbord vinden dat gelijk is aan het iOS-toetsenbord, dus ook dat is geen reden (meer?) om voor de ene of de andere te gaan.

Het komt gewoon echt helemaal neer op wat jij fijn vindt en wat jij wil. Beide systemen zijn gewoon goed.

Qua abonnement, je maandbedrag is eigenlijk net te laag om daar iets mee te doen, maar ruim hoog genoeg bijvoorbeeld sim-only, maar dan is het bedrag dat je in één keer neer kunt leggen weer erg laag om een iPhone mee te kunnen kopen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
chris99 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:39:
Voor als er iemand een abonnement gaat zoeken voor me...
Wij gaan niet voor jou zoeken, want zo werkt het hier niet. Zoals mijn collega hierboven al zei verwachten we eigen initiatief. Aangezien je het bericht van Hoedje volledig negeert is het bestaansrecht van dit topic inmiddels wel geweest. En daarom gaat dit topic op slot, met een verwijzing naar De regels voor dit forum
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.