Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel tijdje geleden alweer "glaasje gedraaid". We hadden gehoord dat we niet in de toekomst mochten vragen maar ja, we deden het toch. En jahoor, "hij" had alle vragen goed. Wat wij over een week gingen eten = bloemkool en wat PSV - Ajax werd aankomende zondag = ik geloof 3 - 2 etc.. Ik was toen 12 en dacht er nog niet zo bij na. Maar als ik er nu over terug denk vind ik het best wel vaag.

Bestaan geesten nou echt, of is er iets anders waardoor dat glaasje zomaar ineens kan gaan bewegen?

P.S. Als ik er zo over terug denk vind ik het best wel eng wat ik gedaan heb.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 11:27

RSP

ik heb er wel over gehoord... maar hoe gaat dat glaasje draaien nou eigenlijk ? en ik denk overigens niet dat het realiteit is.... geesten dus

Verwijderd

had ergens gelezen dat het iets te maken hebt met activiteit in de hersenen die dus je handen (zonder dat je het merkt) aanstuurt op een antwoord dat je eigenlijk 'wilt' horen

Verwijderd

ehm ja ik denk wel dat het geesten zijn Of..
de enigste andere oplossing is dat je ziel je onbewust dat glaasje naar de goede antwoorden laat schuiven..
ervan uitgaand dat je ziel tijdloos is..

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26

Elvhenk

Madam Mikmak

Nah, daar zou toch nog eens goed wetenschappelijk onderzoek naar worden gedaan door een aantal van de geachte aanwezigen van dit forum?
Toch eens een select gezelschap samenstellen... >:)

• FCA
  • Laatst online: 16-12 18:10

FCA

Glaasje draaien....

Nooit gedaan zelf. Hoe werkt het eigenlijk precies?

Verandert z'n sig te weinig.

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 22:10
Dat van die bloemkool dat meen je toch niet echt he? Ik bedoel als jij dan hoort dat je volgende week bloemkool eet en je loopt de volgende dag door de supermarkt dan denk je toch 'he ff bloemkoop meenemen' anders kan het zowiezo niet uitkomen, snappie.

Of stel dat je moeder het klaar maakt (weet ik veel) dan kan het ook nog eens zo zijn dat je altijd op dezelfde dag bloemkoop hebben

-> wat ik er in ieder geval mee wil zeggen: het glaasje laat zich makkelijk leiden door je onderbewustzijn.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 15:15 schreef Elvhenk het volgende:
Nah, daar zou toch nog eens goed wetenschappelijk onderzoek naar worden gedaan door een aantal van de geachte aanwezigen van dit forum?
Toch eens een select gezelschap samenstellen... >:)
mja of hebben onze helden dan toch hun bedenkingen gekregen :P ;)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op vrijdag 22 juni 2001 15:27 schreef Flamez het volgende:

[..]

mja of hebben onze helden dan toch hun bedenkingen gekregen :P ;)
Duidelijk een gevalletje van "if you want to get anything done, you have to do it yourself."

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Als iemand ooit gaat glaasje draaien binnenkort, vraag die geest dan of ie ook ff een reply wil sturen bij deze topic!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb het vele keren gedaan en er is NOOIT iets uitgekomen dat niet al bekend was bij iemand aan tafel. Ja, ja kan vragen of Ajax van PSV wint. Maar dat kan je aardig gokken. Heel veel mensen hebben er uit de toto 8-10 goed. Het wordt pas echt bijzonder als alle wedstrijden van de toto goed worden voorpeld. En dan bv 2 keer achter elkaar. Of probeer maar eens alle wedstrijden fout te voorspellen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Glaasje draaien zoals IK het me herinner:

je schrijf op een stuk papier het alfabet, de nummers 0 tm 9,JA en NEE.

Knip deze allemaal uit en leg deze in een ovaal. Behalve JA en NEE. deze moet je tegen over elkaar leggen in de ovaal.

Pak nu een normaal glas en zet deze op z'n kop in het ovaal.

Het moet wel een beetje domker zijn en je moet min met z'n drieen zijn anders werk het niet.(heel vaag)

Leg nu allemaal je wijsvinger op het glas en laat nu 1 iemand vragen::Geest bent u daar? als u daar bent wilt u dan naar ja toe schuiven?"(of zoiets).

Als dit gebeurt dan is hij daar op een 1 of andere manier en kun je vragen gaan stellen.

Je moet wel uitkijken dat je geen kwaaie geest aan de hengel krijg. vraag daarom altijd eerst een vraag zoals: Vindt u het erg als wij lachen? als hij "zegt" nee, dan is het een goeie:). Als hij "zegt" Ja dan is het een slechte>:) en moet je het glas op pakken en er in blazen.

Als ik dit lees kan ik het ook niet geloven dat dit werkt, maar ik heb het toch echt mee gemaakt.

That's all folks.

P.S. DOE DIT ECHT NIET THUIS!! Ik heb er een paar gekend die er rare dingen van gingen zien en nachtmerries kregen.

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 21:06

XerroR

-=:|X|:=-

Op vrijdag 22 juni 2001 15:35 schreef kazz1980 het volgende:
Als iemand ooit gaat glaasje draaien binnenkort, vraag die geest dan of ie ook ff een reply wil sturen bij deze topic!
LOL >:)

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-12 21:06

XerroR

-=:|X|:=-

Op vrijdag 22 juni 2001 15:39 schreef CritiCaL_MaSS het volgende:

[..]

je schrijf op een stuk papier het alfabet, de nummers 0 tm 9,JA en NEE.

Knip deze allemaal uit en leg deze in een ovaal. Behalve JA en NEE. deze moet je tegen over elkaar leggen in de ovaal.

Pak nu een normaal glas en zet deze op z'n kop in het ovaal.

[..]
Je hebt er toch ook van de speciale borden voor :?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Verwijderd

Topicstarter
Dat is weer een ander soort geeten op roepen.:p

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je kan het ook met een alfabet op papiertjes geschreven. Dat er mensen nachtmeries van krijgen is niet zo vreemd. Als je in spoken gelooft zie je ze ook overal. En als ik dan heel hard BOE!!!! achter je roep stuiter je met je kop door het plafond.

Dat bewijst niet dat er geesten zijn, dat bewijst alleen dat je heel nerveus bent op dat moment.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Verklaren aan de hand van de matrix (of descartes):

Je hersens hoeven niet per se de realiteit te zijn. Iets kan je bewustzijn manipuleren. Ook misschien je eigen bewustzijn.

Verwijderd

of glaasje draaien nou echt is of niet (geesten of niet dus) er zijn mensen die er gek van geworden zijn, letterlijk, zelfmoord hebben gedaan ed... op een of andere manier kan het bepaalde mensen toch beinvloeden. ik zou er gewoon niet aan beginnen...wat is het nut?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het heeft ook geen nut. Sceptische mensen die het onderzoeken vinden nooit enig bewijs dat het werkt.

Bijgelovige of labiele mensen schieten in de door zichzelf aangedane stress.

Verwijderd

nou ja houd maar in gedachten dat de Film "the exorcist" ook begon met een Ouija bord
en dat die film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal :o

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op vrijdag 22 juni 2001 17:25 schreef Ortep het volgende:
Het heeft ook geen nut. Sceptische mensen die het onderzoeken vinden nooit enig bewijs dat het werkt.

Bijgelovige of labiele mensen schieten in de door zichzelf aangedane stress.
Dat is het vaak wel. Ik zou er wel cool onder blijven, maar het scheelt ook wel als je wel vaker wat meemaakt "van gene zijde"... :P

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 15:39 schreef CritiCaL_MaSS het volgende:

Je moet wel uitkijken dat je geen kwaaie geest aan de hengel krijg. vraag daarom altijd eerst een vraag zoals: Vindt u het erg als wij lachen? als hij "zegt" nee, dan is het een goeie:). Als hij "zegt" Ja dan is het een slechte>:) en moet je het glas op pakken en er in blazen.
Er bestaan geen goede of slechte. Alleen slechte. Aldus ik en mijn bronnen.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 02:22 schreef Tzzer het volgende:

[..]

Er bestaan geen goede of slechte. Alleen slechte. Aldus ik en mijn bronnen.
Geesten zijn geesten en die zijn niet goed, bestaan overigens wel. het feit dat mensen er angsten e.d. aan over houden zegt genoeg over het wel/niet goed zijn... niet goed dus. (8>

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-10 20:23

WarPuppy

Electronic Technology

Op zaterdag 23 juni 2001 03:25 schreef Zipje het volgende:

[..]

Geesten zijn geesten en die zijn niet goed, bestaan overigens wel. het feit dat mensen er angsten e.d. aan over houden zegt genoeg over het wel/niet goed zijn... niet goed dus. (8>
Imho bestaan geesten niet, het is enkele het verderf van de zwakke mentale conditie van mensen, en de hunkering om meer te weten dan anderen.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

OUIJA Board Protection Spell (don't ask!) :P |:( ;)

"The following is a ritual I have found very useful in dispelling the dangers of Ouija boards.

For this one, you will need the following:

an altar, a Plastic Jesus, a Plastic Elvis, a green candle, a concrete yard gnome, your Blessed Bic, and a pre-consecrated waste paper basket (trash can)

Place the Ouija board on the altar and anoint with a few drops of salt water before casting your circle.

When casting your circle, use the Plastic Jesus in the North to symbolize Air, the Concrete Yard Gnome to the East as Earth, the Plastic Elvis in the West to symbolize Fire, and the green candle in the South as the element of Water, recently polluted by your local High Holy Sewage Treatment Plant.

Begin the ritual with the following chant:

Great Goddess of Common Sense, I invoke Thee in thy form of Minerva.

Help me dispel the danger of this Ouija board.

Great God of Basic Intelligence, I invoke Thee in thy form of Elvis.
(This should be addressed to the West, and be accompanied by a leer and a few ritual pelvic rotations.) Help me dispel the danger of this Ouija board.

The rest is simple:

Use your Blessed Bic to light the green candle, then use the green candle to ignite the Ouija board. Make sure to hold it over the trash can as it's burning, so you won't have to vacuum the ashes out of your carpet later. When it has been reduced to fragments and ashes, place the remains in a pre-blessed trash bag, which should be left as an offering to the Great Spirits of the Sanitation Department."

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 juni 2001 17:40 schreef Flamez het volgende:
nou ja houd maar in gedachten dat de Film "the exorcist" ook begon met een Ouija bord
en dat die film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal :o
Je had eens een url gepost daarover maar ik denk dat die met de crash verdwenen is, zou je die nog eens willen posten?

Verwijderd

Boe :0

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 19:59
Hmm hoe kunnen jullie wetenschappers nou in geesten geloven als jullie ook de evolutietheorie aanhangen? We zijn immers slechts chemische interacties die ons bewustzijn geven?

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 15:46 schreef XerroR het volgende:

[..]

Je hebt er toch ook van de speciale borden voor :?
Ja, dat klopt, maar glaasje draaien word op verschilllende manieren gedaan.
Ik denk zelf niet dat geesten echt bestaan, anders zou dat denk ik al wetenschappelijk bewezen zijn. Het heeft denk ik te maken met jezelf, jij zelf stuurd dat glaasje de goede kant op, naar wat je eigenlijk het liefst wil.
alleen zet de volgende webpage je wel aan het denken;
http://members.nbci.com/gloer/one/fun1_8.htm

HouDOe, SweeT

Verwijderd

Het enige wat ik er vanaf weet is dat ik het nooit zal geloven, tenzij ik het zelf memaak. Hoe geloofwaardig iemand ook klinkt.

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Op maandag 25 juni 2001 17:01 schreef Mastermind het volgende:
Hmm hoe kunnen jullie wetenschappers nou in geesten geloven als jullie ook de evolutietheorie aanhangen? We zijn immers slechts chemische interacties die ons bewustzijn geven?
Wat heeft evolutie te maken met het geloven in geesten :? De evolutietheorie zegt gewoon dat de soorten uitelkaar zijn ontstaan maar het sluit niet uit dat er geesten bestaan ofzo, het zegt ook niet dat er geen schepper is.

• Mastermind
Op maandag 25 juni 2001 19:24 schreef morgoth het volgende:

[..]

Wat heeft evolutie te maken met het geloven in geesten :? De evolutietheorie zegt gewoon dat de soorten uitelkaar zijn ontstaan maar het sluit niet uit dat er geesten bestaan ofzo, het zegt ook niet dat er geen schepper is.
Hoe kun je wetenschappelijk verklaren de geest een losse entiteit is van het lichaam.
Ik weet dat geesten bestaan (ervaring mee), maar het is niet iets natuurkundig verklaarbaar.

• Agent-X
  • Niet online
Misschien nog niet verklaarbaar..we kunnen nog niet aan alles een naampje geven

Verwijderd

Hoe kun je wetenschappelijk verklaren de geest een losse entiteit is van het lichaam.
Ik weet dat geesten bestaan (ervaring mee), maar het is niet iets natuurkundig verklaarbaar.
misschien wel omdat het in je hersens afspeelt en niet in de 'werkelijkheid'.

Arthur C. Clarke zei ooit eens dat het oog werkt als een 'camera' die alles registreerd en opneemt wat er gebeurt. Alle informatie wordt dus verwerkt en naar je hersenen gestuurd. Het kan dus ook goed mogelijk zijn dat er vanuit de hersenen signalen worden doorgegeven aan het oog waardoor er in feite een 'videoband' wordt afgespeeld. :)

• Ivo
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Op maandag 25 juni 2001 22:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Arthur C. Clarke zei ooit eens het oog werkt als een 'camera' die alles registreerd en opneemt wat er gebeurt. Alle informatie wordt dus verwerkt en naar je hersenen gestuurd. Het kan dus ook goed mogelijk zijn dat er vanuit de hersenen signalen worden doorgegeven aan het oog waardoor er in feite een 'videoband' wordt afgespeeld. :)
`

Heb je de matrix gekeken ofzo?? 8-)

Verwijderd

nee, Matrix hebbik nog niet gezien (zal wel weer de enigste zijn die 'm nog niet gezien heeft) :)

Arthur C. Clarke zei dat al eens ergens in 1975, tenminste zo oud was de opname van het programma van hem wat op Discovery was (een tijdje geleden) ;)

Verwijderd

how in the hell?

hoe kom ik aan een plastic elvis?

Verwijderd

Grootste onzin...

Verwijderd

:?

Verwijderd

Ik heb het ook ooit een keer gedaan, en met het glaasje draaien komt er geen geest of whatevah in het glas...

vanuit je onderbewustzijn weet je alles, je bent nml op het stoffelijke van je lichaam na tijdloos.

maar geesten, however, bestaan wel, de geest of de ziel, gevangen in het lichaam, komt vrij als de persoon sterft. (vraag me niet hoe ik dit weet dat ze bestaan, dat kan ik je vertellen, ik zie ze, en da's heel freaky...)

De ziel of geest blijft wel bestaan, misschien gaat hij/zij/het zelfs naar een ander lichaam denken veel mensen, maar hoe je het ook draait, de ziel is tijdloos, hij is, en zal altijd zijn, in een ander lichaam of niet, maakt niet uit, toch?

maar om terug te komen op glaasje draaien, ik kan je vertellen, in de toekomst was
1. puur toeval
2. je ondebewustzijn

mijn id erover dan he, en mijn id is wet... :P :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op donderdag 28 juni 2001 00:23 schreef Type het volgende:
Ik heb het ook ooit een keer gedaan, en met het glaasje draaien komt er geen geest of whatevah in het glas...

vanuit je onderbewustzijn weet je alles, je bent nml op het stoffelijke van je lichaam na tijdloos.

maar geesten, however, bestaan wel, de geest of de ziel, gevangen in het lichaam, komt vrij als de persoon sterft. (vraag me niet hoe ik dit weet dat ze bestaan, dat kan ik je vertellen, ik zie ze, en da's heel freaky...)

De ziel of geest blijft wel bestaan, misschien gaat hij/zij/het zelfs naar een ander lichaam denken veel mensen, maar hoe je het ook draait, de ziel is tijdloos, hij is, en zal altijd zijn, in een ander lichaam of niet, maakt niet uit, toch?

maar om terug te komen op glaasje draaien, ik kan je vertellen, in de toekomst was
1. puur toeval
2. je ondebewustzijn

mijn id erover dan he, en mijn id is wet... :P :)
Ik ben meestal een redelijk sceptisch mens (heb bijvoorbeeld een tijd natuurkunde gestudeerd) maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat geesten meer zijn dan onze projectie van een gevoel dat we hebben.

Zoals jij zegt, je kan ze zien. Ik kan ze af en toe voelen, de aanwezigheid van een geest beinvloed mijn gevoelsstemming. Ik heb bijvoorbeeld nu het idee dat er met mij meegekeken wordt terwijl ik dit typ (kippevel, koude wind langs mijn nek). Als ik mij omdraai en in de kamer kijk is er niets maar in de leegte bestaat wel wat.

Je kan een geest vragen om weg te gaan, dat idee heb ik.

Maar ja, het kan natuurlijk altijd projectie zijn. Wel vind ik het erg opmerkelijk dat zoveel mensen die in geesten geloven min of meer hetzelfde idee over geesten hebben.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eigenlijk wil ik het niet eens weten. Ik ben 17 jaar, en heb totaal geen behoefte aan het leven na de dood en de personages die je daar tegen komt.

Dat zie ik hopelijk over 80 jaar of later wel.

Of geesten bestaan? Ik hoop het wel.
Daar laat ik het bij, als ik mij fun heb in m`n leven vind ik het best.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 01:06 schreef mr_a het volgende:

Zoals jij zegt, je kan ze zien. Ik kan ze af en toe voelen, de aanwezigheid van een geest beinvloed mijn gevoelsstemming. Ik heb bijvoorbeeld nu het idee dat er met mij meegekeken wordt terwijl ik dit typ (kippevel, koude wind langs mijn nek). Als ik mij omdraai en in de kamer kijk is er niets maar in de leegte bestaat wel wat.

Je kan een geest vragen om weg te gaan, dat idee heb ik.
ik heb precies hetzelfde, maar soms is het ook net of ik een gedaante dan zie...

maar als je zoiets onder de douche krijgt, dan ben je zo onder die douche uit hoor! :) (ff voor iedereen die het niet meemaakt...)

• mr_a
Op donderdag 28 juni 2001 03:57 schreef Type het volgende:

[..]

ik heb precies hetzelfde, maar soms is het ook net of ik een gedaante dan zie...

maar als je zoiets onder de douche krijgt, dan ben je zo onder die douche uit hoor! :) (ff voor iedereen die het niet meemaakt...)
Ik ben blij toe dat ik ze niet zie.. that really gives me the creeps... brrr..

Misschien bedoelen geesten het wel niet zo maar hun eventuele aanwezigheid werkt op mij niet geruststellend, en ik ik heb het liefste dat ik ze niet merk.

Ik had op het VWO een natuurkunde leraar die mooie verhalen over geesten vertelde. Hij kon ze ook zien, en er woonde eentje bij hem in huis (de geest van een oud bewoner van zijn boerderij)...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Ik ben inderdaad van mening dat bij bijvoorbeeld glaasje draaien, je eigen hersenactiviteit en spanningen dingen kunnen laten gebeuren, vraag me niet hoe.... :? Persoonlijk zal ik me nooit met dit soort dingen bezig houden. Zoals iemand al noemde zijn er mensen letterlijk gek van geworden. Ik denk dat je goed moet weten waar je aan begint als dit voor de "Lol" gaat doen. Ik vraag me ook af of het zo lollig is om te doen, alleen maar omdat je wel eens verhalen hebt gehoord over wat er allemaal kan gebeuren en je dat zelf ook wel wenst te zien?? Een oud Wicca gezegde: Be carefull what you wish for, you might get it!!

Voordat iemand mij 100% zeker kan aantonen dat alle verhalen over geesten e.d. niet waar zijn, blijf ik liever voorzichtig..

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 15:48 schreef mr_a het volgende:

[..]

Ik ben blij toe dat ik ze niet zie.. that really gives me the creeps... brrr..

Misschien bedoelen geesten het wel niet zo maar hun eventuele aanwezigheid werkt op mij niet geruststellend, en ik ik heb het liefste dat ik ze niet merk.

Ik had op het VWO een natuurkunde leraar die mooie verhalen over geesten vertelde. Hij kon ze ook zien, en er woonde eentje bij hem in huis (de geest van een oud bewoner van zijn boerderij)...
nee, bij mij geen in huis :)

maar soms heb ik wel het gevoel dat mijn moeder me gadeslaat (mijn moeder is een paar jaar geleden gestorven) en controleert wat ik allemaal doe, om me van stomme fouten te behoeden...

al heeft het misschien de bedoeling me gerust te stellen, dat lukt niet, en dat zal nooit lukken, bij niemand...

gelukkig heb ik nu 2 andere mensen gevonden die soortgelijke dingen kunnen/hebben (een meisje dat kan 'praten' met geesten en een meisje dat kan voelen wanneer er iemand is, of wat iemand denkt) ja, klinkt stom, ik weet het, en vraag er verder niets over, dan voel ik me weer zo'n freak, meeste mensen begrijpen het nml niet...

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

geesten bestaan echt wel..........
een vriend van me hep ooit is zon seance gedaan in zijn eigen huis.
borden vlogen door de kamer en schilderijen draaiden in het rond!!
hij heeft een paar weken niet meer thuis geslapen.
Ik ben een heel nuchter persoon maar met dit soort dingen laat ik me gewoon liever niet in

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 20:26

mollie

hey type niet om je te kloten ofzo maar je klink als dat menneke uit the 6th sense..ik krijg er een beetje rillingen van

mollie

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 00:43 schreef mollie het volgende:
hey type niet om je te kloten ofzo maar je klink als dat menneke uit the 6th sense..ik krijg er een beetje rillingen van

mollie
in die richting moet je ook gaan denken, alleen dat is zwaar overdreven, denk ik, ik denk niet dat dat zou kunnen...

maar ergens in die richting jah... je hebt gelijk... :)

• whitehouse
  • Laatst online: 16-12 18:41
geesten bestaan wel..als je puur kijkt naar de vraag waarom wij mensen altijd nog steeds het gevoel van Goed en Kwaad bij ons dragen zegt al wat. Vraag...Waarom is het heeel vaak dat als mensen met zo'n ouja-bord (spelling?) bezig gaan, dat ze na de tijd last krijgen van angst-aanvallen, dingen zien die er "niet zijn" en andere negatieve aspecten ?
Dit komt omdat ze "contact" maken met geesten. Het nadeel van deze geesten is dat je er geen vat op hebt...zij hebben aan de andere kant wel vat op jou...(bijv. door angst-aanvallen, paniek-aanvallen e.d.) ..

Ik geloof ook in God en satan. Vandaar dus dat ik in geesten geloof, want de geesten die hier rondzweven (en die we haast nooit zien, tenzij de geest ervoor kiest) zij dan ook geesten die toebehoren aan satan (heten dus ook wel demonen)...je kunt er niets tegen doen behalve als je Jezus kent. Die geesten zijn namelijk als de dood (woorspeling) voor Jezus Christus...

Ik ben niet bang voor die geesten. Waarom niet ? omdat ik Jezus ken. Weten jullie waarom Jezus 3 dagen "dood" is geweest ? In die tijd is hij in het geestenrijk geweest (hel) en daar alle overwining behaald die er maar te krijgen was. Daarom hoef ik niet bang te zijn..Omdat ik Jezus ken !!

iemand een reactie hierop ? (niet flamen pleaz)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 23:53 schreef whitehouse het volgende:
Ik ben niet bang voor die geesten. Waarom niet ? omdat ik Jezus ken. Weten jullie waarom Jezus 3 dagen "dood" is geweest ? In die tijd is hij in het geestenrijk geweest (hel) en daar alle overwining behaald die er maar te krijgen was. Daarom hoef ik niet bang te zijn..Omdat ik Jezus ken !!

iemand een reactie hierop ? (niet flamen pleaz)
Tja......

Het zijn veel ongegronde beweringen in 1 post. Meer kan ik er niet van maken.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 23:53 schreef whitehouse het volgende:
ouja-bord (spelling?)
was toch ouya ??

maar geesten bestaan wel degelijk, jij hebt mijn posts niet gelezen denk ik?? :) :+ :P

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 00:56 schreef Type het volgende:

[..]

was toch ouya ??

maar geesten bestaan wel degelijk, jij hebt mijn posts niet gelezen denk ik?? :) :+ :P
Het is 'ouija'.

Een combinatie van het franse 'oui' en het duitse 'ja', wat allebei 'ja' betekent :)

En het lezen van jouw posts is nog geen bewijs voor het bestaan van geesten.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 00:57 schreef Codin het volgende:

[..]

Het is 'ouija'.

Een combinatie van het franse 'oui' en het duitse 'ja', wat allebei 'ja' betekent :)

En het lezen van jouw posts is nog geen bewijs voor het bestaan van geesten.
ik wil je vriendelijk vragen of je de smileyz gezien hebt...

Verwijderd

Toevallig..... :)

Toen ik vanochtend (jenever) glaasje draaide vertelde een geest me dat er vannacht een topic over Hem zou komen op Tweakers.... :? ; ik lachte hem uit maar nu ik........ ogenblik,....'k voel klamme hand in mijn nek......

... iiiikk stiiiiiiii gggdddvvvvd hlllllp ohhhhhhhh.........

Verwijderd

Ik geloof wel in het bestaan van zogenaamde "geesten" Ik zal jullie even een aantal voorbeeldjes noemen waardoor IK er in ieder geval niet de spot meer mee drijf.

1: Mijn toenmalige ;( vriendin en ik bezochten tegen een uur of elf 's avonds het graf van een goede vriendin van haar, maar om de een of andere reden voelden we allebei een zeer sterke drang om bij dat graf weg te gaan, vijandig bijna. Waarom weet ik niet maar als 2 mensen tegelijk iets voelen is er echt wel iets.

2: Een goede vriend van me en ik liepen eens richting een erg mooi parkje om daar te gaan zitten en van de mooie zonsondergang te genieten (dat hoeft niet altijd per-se met een dame :P ) maar toen we eenmaal bij de poort van dat park aankwamen besprong ons weer hetzelfde angstaanjagende gevoel dat ik eerder had meegemaakt. Ook deze keer heb ik er weer gehoor aan gegeven, maar deze keer moet ik erbij zeggen dat ik er gelukkig gehoor aan had gegeven, want we waren nog niet van het pad naar de poort af of er kwam een motor met volle vaart de poort doorgescheurd. Zoals je al kunt opmaken uit het verhaal hadden hij en ik er anders dus echt onder gelegen (poort begint direct met een blinde bocht)

Daarom twijfel ik zeker niet meer aan het bestaan van geesten.

• mr_a
Op zaterdag 30 juni 2001 03:58 schreef Fallen_angel het volgende:
Ik geloof wel in het bestaan van zogenaamde "geesten" Ik zal jullie even een aantal voorbeeldjes noemen waardoor IK er in ieder geval niet de spot meer mee drijf.

1: Mijn toenmalige ;( vriendin en ik bezochten tegen een uur of elf 's avonds het graf van een goede vriendin van haar, maar om de een of andere reden voelden we allebei een zeer sterke drang om bij dat graf weg te gaan, vijandig bijna. Waarom weet ik niet maar als 2 mensen tegelijk iets voelen is er echt wel iets.

2: Een goede vriend van me en ik liepen eens richting een erg mooi parkje om daar te gaan zitten en van de mooie zonsondergang te genieten (dat hoeft niet altijd per-se met een dame :P ) maar toen we eenmaal bij de poort van dat park aankwamen besprong ons weer hetzelfde angstaanjagende gevoel dat ik eerder had meegemaakt. Ook deze keer heb ik er weer gehoor aan gegeven, maar deze keer moet ik erbij zeggen dat ik er gelukkig gehoor aan had gegeven, want we waren nog niet van het pad naar de poort af of er kwam een motor met volle vaart de poort doorgescheurd. Zoals je al kunt opmaken uit het verhaal hadden hij en ik er anders dus echt onder gelegen (poort begint direct met een blinde bocht)

Dat van die motor kan een ander voorgevoel zijn geweest. Dat met die vriendin is misschien wel een geest oid, want voor mij is de enige interactie van een geest met mij dat ik me onprettig, opgejaagd ga voelen, en dat hadden jullie daar dus erg.

Weet je al waarom jullie niet bij haar graf mochten zijn? Wat wou die geest? Was dat haar geest? Als jullie alleen waren gekomen, had dat uitgemaakt?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Waarom weet ik niet maar als 2 mensen tegelijk iets voelen is er echt wel iets.
Nou, ik vind dat niet zo'n aannemelijk argument. Het kan evt., maar het is geen wet van meden en perzen. Als je samen bent, is elkaar (per ongeluk) opnaaien ook een goede mogelijkheid.

Verwijderd

ik wil nie zegge dta er niet gebeurd is wat je zeg dta er gebeurd is, maar sommige dieren voelen "gevaar" aan, zoals dolfijnen...soms hebben mensen dit ook, ik kan het niet verklaren maar dat staat los van geesten. Eerder een soort 6e zintuig oid. Verder is het zo wat elvhenk zeg dat je elkaar (maar ook jezelf) "op kan naaien" ook onbewust...

Niemand heeft een prettig gevoel als hij op een kerkhof loopt en al helemaal niet savonds, bij veel mensen roept dit gewoon al een bang gevoel op...terwijl de tijd opzich er neit toedoet, aangezien als er geesten zouden bestaan, dan is voor hun de boel tijdloos, enkel en alleen vinden mensen het snachts/laat op de avond enger omdat het dan donker is en je ok dingen ziet die er niet zijn (een struikje ziet er uit als een enge man, een dier wat een raar geluid maakt is direct een geest ed).

Maargoed, ik heb zelf ook het eea meegemaakt maar blijf toch sceptisch |:( :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 03:08 schreef Type het volgende:

[..]

ik wil je vriendelijk vragen of je de smileyz gezien hebt...
Ayup.

So?

Verwijderd

Dus jullie twee waren elkaar aan het opnaaien en zodoende kreeg je de rillingen?

Da's geen bewijs, da's puur zelfbedrog.
Als die motor bijna gelijk de bocht om kwam scheuren, kan het dan niet zijn dat je dat ding gewoon gehoord (een woord wat je zelf in je posting gebruikt) hebt?

Verwijderd

Nee we hebben de motor echt niet gehoord, anders zou ik het ook niet zo raar vinden, maar de motor kwam ook niet enkele seconden na dat angstige gevoel wat we hadden. We kregen beide eerst dat angstige gevoel en besloten toen terug te lopen, zeg maar het pad richting de poort weer af, en we waren ongeveer op de helft (lang pad). Toen we op 't eind van dat pad waren kwam in een keer die motor eraan scheuren.

En dat met dat graf, ik weet het niet, het was een goede vriendin van haar, en ik heb dat meisje dat daar lag nog nooit gesproken. Iedere keer als ze alleen naar dat graf ging (ook 's avonds) was er niets aan de hand, maar die ene keer dat ze mij meenam voelden we allebei een hele sterke drang om daar weg te gaan, en dit hebben we dan dus ook gedaan.

Verwijderd

Op Saturday 30 June 2001 15:11 schreef Fallen_angel het volgende:
Nee we hebben de motor echt niet gehoord, anders zou ik het ook niet zo raar vinden, maar de motor kwam ook niet enkele seconden na dat angstige gevoel wat we hadden. We kregen beide eerst dat angstige gevoel en besloten toen terug te lopen, zeg maar het pad richting de poort weer af, en we waren ongeveer op de helft (lang pad). Toen we op 't eind van dat pad waren kwam in een keer die motor eraan scheuren.
Het lijkt me dat je daar niet onder had gelegen als je door was gelopen. Die had je vast wel gehoord (en ontweken) als je door was gelopen.

Verwijderd

Ja, misschien, ik zal (gelukkig?) nooit weten hoe het anders gegaan was. Misschien waren we er wel onder gekomen, misschien 1 van ons, misschien niemand. Who knows?

Verwijderd

Waren er andere mensen die hetzelfde waargenomen hebben? Ik weet niet wat die vriend van jou gebruikt heeft, maar het kan dus zo zijn dat dit alleen in z'n eigen hoofd plaats vond.

Van zoiets zou het wel 'leuk' zijn als er video-opnamen van gemaakt werden, zodat je op z'n minst een bewijs hebt en anderen je eerder geloven.

Verwijderd

Aller grootste onzin

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-12 23:30
Ja dat glas begint uit zichzelf te schuiven |:( tuurlijk! :/ Is gewoon een of andere aap die dat spel meespeelt en expres gaat schuiven, anders kan het niet. Ik zal es een keer glaasje gaan draaien :P ik hoop dat ik een boze geest heb :o ff verrot schelden >:) kijken wat er gebeurd :P

• -_D_-
  • Laatst online: 17-12 17:40

-_D_-

Polsbandje

Op donderdag 28 juni 2001 23:45 schreef chrisstructor het volgende:
geesten bestaan echt wel..........
hij heeft een paar weken niet meer thuis geslapen.
Ik ben een heel nuchter persoon maar met dit soort dingen laat ik me gewoon liever niet in
Dit komt op mij erg onwaarschijnlijk over...

- - Ik draai en maak muziek :) - -
It's not far back to sanity
At least it's not for me
And when the wind is right you can sail away
And find serenity

• MrData
  • Laatst online: 25-07-2022
ook wel vreemd dat dit soort verhalen altijd van mensen komen die 'iemand kennen' die zoiets heeft meegemaakt...hoewel het bewijs toch wel overweldigend is denk ik (opgenomen beelden en geluid, verklaringen van mensen)...

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Verwijderd

Aller grootste onzin
slaat dit op mijn post, of op het hele topic :?

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 00:18 schreef mrdata het volgende:
ook wel vreemd dat dit soort verhalen altijd van mensen komen die 'iemand kennen' die zoiets heeft meegemaakt
mja dat mensen hun eerste hand ervaringen niet meer kunnen navertellen
geeft toch ook wel stof tot nadenken

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-12 22:03

Sogree

..::te huur::..

.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 02:04 schreef Flamez het volgende:

[..]

mja dat mensen hun eerste hand ervaringen niet meer kunnen navertellen
geeft toch ook wel stof tot nadenken
maarja, als ik hier van mijn ervaringen ga vertellen, en iemand maakt dat belachelijk, denkt men meteen dat ik een debiel ben, duz ik zou ook zeggen "een vriend"

da's een soort bescherming weet je...

Verwijderd

Ik denk niet dat "geesten" onzin zijn, daar heb ik het een en ander al mee ondervonden ;)

Maar als je dat wel vindt post dan ook niet als je wil :(

Ik maak nooit iemand belachelijk om dat soort dingen.

• Mastermind
Dus dood is niet dood volgens jullie? Beetje tegenstrijdig. We zijn immers geëvolueerde aminozuren?

Verwijderd

hmmm, goed punt, allemaal dezelfde aminozuren.
Waarom zijn er dan geen geesten van katten,honden,dodo's en berkebomen op te roepen?
Dat hele geesten oproepen klinkt mij namelijk best wel als projecteren in de oren.

• HertogJan
  • Laatst online: 03-12 17:46
:(
ik haat geesten

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 02:41 schreef [YR]paladin het volgende:
hmmm, goed punt, allemaal dezelfde aminozuren.
Waarom zijn er dan geen geesten van katten,honden,dodo's en berkebomen op te roepen?
Dat hele geesten oproepen klinkt mij namelijk best wel als projecteren in de oren.
sommige mensen zeggen dit ook te doen, en/of waar te nemen...als hun hondje dood is dat ze hem soms voelen alsof ie langs ze heen loopt enzo...of het waar is...denk het niet...maar who knows :)

indianen en andere bosnimfen denken ook met dode bomen enzo te praten en weet ik wat :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.squaregamer.com/forum/images/smilies/ghost.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.usa.venus.co.uk/weed/agifs/images72/whiteyup.gif

Verwijderd

omg, i'm seeing things!
maar serieus, waarom denken mensen alleen maar geesten te zien van dingen die 'geleefd' hebben. Eerlijk gezegd vind ik het nogal vreemd dat je menselijke karakteristieken geeft aan een 'geest' van een boom of een hond.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19

Sharky

Skamn Dippy!

Op maandag 25 juni 2001 22:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Arthur C. Clarke zei ooit eens dat het oog werkt als een 'camera' die alles registreerd en opneemt wat er gebeurt. Alle informatie wordt dus verwerkt en naar je hersenen gestuurd. Het kan dus ook goed mogelijk zijn dat er vanuit de hersenen signalen worden doorgegeven aan het oog waardoor er in feite een 'videoband' wordt afgespeeld. :)
haha ja dat heb ik hem ook horen zeggen, echt de grootste onzin ooit

stel je voor:

je hebt een oog dat prikkels ontvangt en die als signaaltjes naar je hersenen verstuurd. in je hersenen ontstaat een beeld en wordt alles verwerkt. je kijkt dus eigenlijk met je hersenen. volgens arthur zouden je hersenen een beeld naar je ogen sturen. dat kan simpelweg niet. je hersenen zijn er niet toe in staat en je kijkt helemaal niet met je ogen. das hetzelfde als je radio die zomaar signalen naar je antenne stuurt en vervolgens hoor je dat weer via de radio (of eigenlijk hoor je het via de antenne)

dacht het niet!!

This too shall pass

Pagina: 1