Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Rays
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-03 10:57
Mijn vraag is of ik nog ergens geld kan besparen in deze build? Geen andere processor of videokaart dus bijvoorbeeld andere RAM of PSU: gallery: Blue Rays

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik game vooral maar gebruik mijn laptop op dit moment ook voor school natuurlijk. Zwaarste game die ik heb is BattleField 3 of ArmA 2.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Goedkopere powersupply en RAM maar die waren slechte kwaliteit en dat lijkt me niet zo handig.
Mijn budget is voor de PC 500-550 en zou het liefst dus een paar tientjes willen besparen aan gezien deze build rond de 530 is.

Alvast bedankt.
Matthijs

Beste antwoord (via Blue Rays op 11-03-2016 21:32)

• Miyazono
  • Laatst online: 10-07 14:42
Je bespaart zeker al een paar euro (en met een paar bedoel ik ook echt een paar) als je gewoon in Nederland je HDD koopt, voor die op Ebay betaal je in totaal 54 euro terwijl je ook 3 euro kan besparen, pricewatch: Seagate Desktop HDD, 1TB
Maar ja, in princiepe maakt 3 euro niet zo veel uit.

Moederbord heeft twee RAM sloten, als je later nog wilt upgraden naar meer RAM is het makkelijker om nu gewoon 1x8GB te nemen in plaats van 2x4GB, en 1x8GB is nog eens goedkoper ook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Aangezien je mobo maar 2 ram sloten heeft zou ik zeker voor 1 8gb stick gaan ipv 2x4.
Aangezien je cpu heavy games speelt is het dan niet verstandiger om gelijk een i5 te scoren? En de gpu ben ik geen fan van :) maar aangezien je budget niet echt meer toelaat, is het dan geen beter idee om een 2e hands kaart te scoren? Voor dat geld heb je al een r9 280x.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
Je bespaart zeker al een paar euro (en met een paar bedoel ik ook echt een paar) als je gewoon in Nederland je HDD koopt, voor die op Ebay betaal je in totaal 54 euro terwijl je ook 3 euro kan besparen, pricewatch: Seagate Desktop HDD, 1TB

Moederbord heeft twee RAM sloten, als je later nog wilt upgraden naar meer RAM is het makkelijker om nu gewoon 1x8GB te nemen in plaats van 2x4GB, en 1x8GB is nog eens goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:06
Ik zou het mobo en de i5 van deze meneer scoren :

http://tweakers.net/aanbod/user/687292/

Ik zou me niet blindstaren op die skylake processor. De i5 4460 is maar 1 generatie ouder en presteert ong. net zo goed.

en dan aanvullen met de spullen die je nodig hebt.

Prima basis.

[ Voor 27% gewijzigd door Baloes op 08-03-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Rays
  • Laatst online: 24-03 10:57
Miyazono schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:19:

Ik had ergens gezien dat het beter is om 2x 4GB RAM te nemen i.p.v. 1x 8GB, ik neem aan dat daar dus niks van klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Blue Rays schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:53:
[...]

Ik had ergens gezien dat het beter is om 2x 4GB RAM te nemen i.p.v. 1x 8GB, ik neem aan dat daar dus niks van klopt?
Het is inderdaad beter om 2x4GB te nemen, maar om kosten te besparen (scheelt 5 euro maar alsnog) kan je ook 1x8GB nemen. Nu heeft het moederbord dat jij wilt gebruiken (en ik trouwens ook wil gaan gebruiken) maar twee RAM sloten. Als je van plan bent om in de toekomst bijvoorbeeld 16GB RAM te nemen dan kan je dus die 4GB reepjes eruit halen en vervangen voor 2x8G, wat er dus voor zorgt dat je uiteindelijk duurder uit bent. Als je nu niet van plan bent om in de toekomst naar 16GB te gaan is het natuurlijk beter om 2x4GB te nemen.
Pagina: 1