Op dit moment heb ik een DC staat op basis van Server 2012 R2.
Hier draait (natuurlijk) DNS op. Ik heb DNS zo ingesteld dat hij gebruik maakt van OpenDNS als forwarders en het vinkje van gebruik root servers staat uit.
Hierdoor kan ik netjes gebruik maken van de DNS web filtering van OpenDNS.
Dit werkt prima zo.
Alleen nu heb ik van een aantal mensen klachten gehad en zij moeten om het filter heen.
Omdat ze bepaalde websites moeten kunnen bereiken.
Is het mogelijk om op basis van intern IP of mac adres een andere DNS forwarder in te stellen?
Dus ik stel meerdere forwarders in op mijn DNS server.
OpenDNS en Google DNS bv.
Als client 1 zijn request doet dan forward hij de request naar OpenDNS (dus met filtering).
Als client 2 zijn request doet dan forward hij de request naar Google DNS (dus zonder filtering).
Is dit mogelijk?
Hier draait (natuurlijk) DNS op. Ik heb DNS zo ingesteld dat hij gebruik maakt van OpenDNS als forwarders en het vinkje van gebruik root servers staat uit.
Hierdoor kan ik netjes gebruik maken van de DNS web filtering van OpenDNS.
Dit werkt prima zo.
Alleen nu heb ik van een aantal mensen klachten gehad en zij moeten om het filter heen.
Omdat ze bepaalde websites moeten kunnen bereiken.
Is het mogelijk om op basis van intern IP of mac adres een andere DNS forwarder in te stellen?
Dus ik stel meerdere forwarders in op mijn DNS server.
OpenDNS en Google DNS bv.
Als client 1 zijn request doet dan forward hij de request naar OpenDNS (dus met filtering).
Als client 2 zijn request doet dan forward hij de request naar Google DNS (dus zonder filtering).
Is dit mogelijk?