In ieder geval iets met hoge statische druk, want de weerstand zal enorm zijn.
Maar ik betwijfel of dit een beetje okay werkt:
Ik zie maar 1 ding wat een heatpipe kan zijn, Wel een vrij dikke, maar die kan geen warmte afgeven naar het midden van de koelbladen. Echt efficiënt kan dat niet zijn.
Je werkt de luchtstroom tegen: ik neem aan dat de fan lucht het koelblok in perst, dus hoe lager de lucht, hoe warmer. Kijk naar een luchtballon, en je snapt waarom dat niet echt tof is.
Je hebt dus fans met hoge statische druk nodig, want je perst lucht door erg lange bladen. die ook behoorlijk dicht op elkaar zitten, en de fan moet tegen opstijgende lucht vechten
Schoonmaken is een totale ramp: een normale koeler kun je makkelijk uitblazen want je ziet waar het stof is, en er is niet heel veel metaal voor het stof om aan te hechten. Bij dit ding zie je stof niet, en kan het overal aan blijven plakken.
Stel hij werkt erg efficiënt, wat ik betwijfel door bovenstaande punten, dan dump je behoorlijk warme lucht naar je VRM's, die daardoor makkelijker oververhitten.
Sowieso lijkt er erg weinig lucht naar de VRM's te gaan, terwijl bij veel moderne torenkoelers de fan een stukje "vrij" laten, waardoor er lucht onder de toren door naar de VRM's wordt gewapperd.
Dit aan een mobo bevestigen die rechtop staat lijkt mij knap lastig, omdat ik nergens iets van een bracket zie, of een plek waar je die bracket kan bevestigen.
Al met al is er een reden dat iedere heatsink eigenlijk heel simpel is, met gewoon rechte lamellen.
People as things, that’s where it starts.