Mijn vraag
Sinds dit weekend heb ik problemen met mijn videodisplay. Dit zijn de symptomen:
- Flikkerende textures in 3D games
- Textures die uitsmeren (zie de screenshots hieronder)
- Geforce drivers die crashen
Belangrijk om op te merken is dat deze problemen vrij acuut zijn begonnen - voor dit weekend geen last van. De game Far Cry 4 crashte, en daarna was het raak. 2D applicaties werken daarbij prima, maar 3D textures leveren problemen op. In configuratie of drivers was op dat moment niets gewijzigd. Zie ook de screenshots - het lijkt daar mee te vallen, maar in de praktijk is het een wirwar aan knipperende textures.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik vrees dat mijn videokaart (uiteraard een maand na het verlopen van de garantie) de geest aan het geven is, maar kan de vinger er niet op leggen en zoek ook nog naar mogelijke oplossingen.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mobo: ASUS P8Z77-V
CPU: Intel Core i7 3770K / 3.5 GHz
PSU: Sea Sonic X-650 v2
GPU: ASUS GTX660 TI-DC2T-2GD5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- Geforce drivers bijgewerkt, opgeschoond, teruggezet naar andere versies, etc (zelfde probleem)
- Windows 7 opnieuw (schoon) ingestalleerd (zelfde probleem)
- De kaart geprobeerd via een Windows XP partitie (zelfde probleem)
- BIOS (mobo en gpu) bijgewerkt
- Furmark gedraaid (geen issues)
- 3d Mark gedraaid (eerste twee tests draaien zonder grafische problemen (!), de zwaarste twee crashen de videokaart drivers)
Wie helpt/adviseert mij?!?
Voorbeeldplaatjes:

Sinds dit weekend heb ik problemen met mijn videodisplay. Dit zijn de symptomen:
- Flikkerende textures in 3D games
- Textures die uitsmeren (zie de screenshots hieronder)
- Geforce drivers die crashen
Belangrijk om op te merken is dat deze problemen vrij acuut zijn begonnen - voor dit weekend geen last van. De game Far Cry 4 crashte, en daarna was het raak. 2D applicaties werken daarbij prima, maar 3D textures leveren problemen op. In configuratie of drivers was op dat moment niets gewijzigd. Zie ook de screenshots - het lijkt daar mee te vallen, maar in de praktijk is het een wirwar aan knipperende textures.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Ik vrees dat mijn videokaart (uiteraard een maand na het verlopen van de garantie) de geest aan het geven is, maar kan de vinger er niet op leggen en zoek ook nog naar mogelijke oplossingen.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Mobo: ASUS P8Z77-V
CPU: Intel Core i7 3770K / 3.5 GHz
PSU: Sea Sonic X-650 v2
GPU: ASUS GTX660 TI-DC2T-2GD5
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- Geforce drivers bijgewerkt, opgeschoond, teruggezet naar andere versies, etc (zelfde probleem)
- Windows 7 opnieuw (schoon) ingestalleerd (zelfde probleem)
- De kaart geprobeerd via een Windows XP partitie (zelfde probleem)
- BIOS (mobo en gpu) bijgewerkt
- Furmark gedraaid (geen issues)
- 3d Mark gedraaid (eerste twee tests draaien zonder grafische problemen (!), de zwaarste twee crashen de videokaart drivers)
Wie helpt/adviseert mij?!?
Voorbeeldplaatjes:

[ Voor 11% gewijzigd door jamsi op 08-03-2016 14:46 . Reden: thumbnails gefixt ]