Goedendag,
Na jaren in de logistiek te hebben gezeten is het voor mij nu helaas WW tijd. Mijn vorige werkgever moest krimpen en ik moest helaas vertrekken. Echter, zit ik nu al 8 maanden in de WW en is werk vinden voor mij toch wel lastig, zeker terug in mijn vakgebied.
Ik heb altijd wel wat met computers/software gehad (PC/MAC) en ben sterk aan het denken om te gaan
omscholen naar de ICT. Ik heb alleen werkelijk geen idee waar te beginnen. Ik heb een LOI boek aangeschaft, maar daar staan zoveel opleidingen in op ICT gebied dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook weet ik uberhaupt niet of de LOI goede opleidingen zijn om in de ICT te rollen.
Nog wat aanvullende informatie over mijzelf:
- 39 jaar jong (in de arbeidsmarkt niet de jongste meer
) alleen ervaring in de logistiek
- MBO detailhandel diploma
- Jarenlange ervaring met PC, ook hardwarematig, desktops assembleren
- Simpele websites maken is geen probleem, zelf aangeleerd
- Grafisch redelijk sterk mbt ontwerpen van bv, logo's, banners, posters etc.
- Sinds enkele jaren MAC gebruiker.
- 12 jaar geleden een keer een netwerkcursus gevolgd, niet heel spannend, paar avondjes. Dus niet echt een certificaat waar bedrijven onder de indruk van raken
- Wis-, rekenkundig niet heel erg sterk
- Taalsterk (engels, duits en nederlands)
- Technisch inzicht/snel eigen worden met techniek, dat wil zeggen; ik lees nooit geen handleidingen omdat het me snel duidelijk is.
- Zit erg graag achter een computer, programmeren zou me kunnen boeien
Ik ben zelf aan het denken om op MBO nivo een opleiding te volgen. Heb alleen nog niet een idee of dat dan een deeltijd opleiding moet zijn, of beter een dagopleiding (hoe te combineren met mijn WW?)
Graag zou ik ergens een basis willen leggen op ICT gebied om vanuit daar verder te werken/studeren/ontwikkelen
Mijn vragen;
Voltijd of deeltijd?
Welke opleiding op MBO ICT gebied als basis?
Welke instantie staat hoog aangeschreven?
Welke vervolg opleiding waar veel vraag naar is?
Graag had ik wat aanknopingspunten willen hebben van de ervaringsdeskundigen alhier.
Alvast bedankt!
Na jaren in de logistiek te hebben gezeten is het voor mij nu helaas WW tijd. Mijn vorige werkgever moest krimpen en ik moest helaas vertrekken. Echter, zit ik nu al 8 maanden in de WW en is werk vinden voor mij toch wel lastig, zeker terug in mijn vakgebied.
Ik heb altijd wel wat met computers/software gehad (PC/MAC) en ben sterk aan het denken om te gaan
omscholen naar de ICT. Ik heb alleen werkelijk geen idee waar te beginnen. Ik heb een LOI boek aangeschaft, maar daar staan zoveel opleidingen in op ICT gebied dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook weet ik uberhaupt niet of de LOI goede opleidingen zijn om in de ICT te rollen.
Nog wat aanvullende informatie over mijzelf:
- 39 jaar jong (in de arbeidsmarkt niet de jongste meer
- MBO detailhandel diploma
- Jarenlange ervaring met PC, ook hardwarematig, desktops assembleren
- Simpele websites maken is geen probleem, zelf aangeleerd
- Grafisch redelijk sterk mbt ontwerpen van bv, logo's, banners, posters etc.
- Sinds enkele jaren MAC gebruiker.
- 12 jaar geleden een keer een netwerkcursus gevolgd, niet heel spannend, paar avondjes. Dus niet echt een certificaat waar bedrijven onder de indruk van raken
- Wis-, rekenkundig niet heel erg sterk
- Taalsterk (engels, duits en nederlands)
- Technisch inzicht/snel eigen worden met techniek, dat wil zeggen; ik lees nooit geen handleidingen omdat het me snel duidelijk is.
- Zit erg graag achter een computer, programmeren zou me kunnen boeien
Ik ben zelf aan het denken om op MBO nivo een opleiding te volgen. Heb alleen nog niet een idee of dat dan een deeltijd opleiding moet zijn, of beter een dagopleiding (hoe te combineren met mijn WW?)
Graag zou ik ergens een basis willen leggen op ICT gebied om vanuit daar verder te werken/studeren/ontwikkelen
Mijn vragen;
Voltijd of deeltijd?
Welke opleiding op MBO ICT gebied als basis?
Welke instantie staat hoog aangeschreven?
Welke vervolg opleiding waar veel vraag naar is?
Graag had ik wat aanknopingspunten willen hebben van de ervaringsdeskundigen alhier.
Alvast bedankt!