Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Via het uitzendbureau heb ik al verschillende keren deze overeenkomst gekregen. Ze hebben helaas elke keer zo weinig werk voor mij. Maar elke keer lees ik in de overeenkomst dat ze minimaal elke maand 80 uur werk voor mij moeten hebben. Dat staat bij 5.1.
Nou is mijn vraag eigenlijk, klopt dat wat ik denk dat ik lees dat dat ook voor hun bindend is? En als ik dus te weinig uren heb gewerkt moeten ze dan ook de uren die ik te weinig heb gewerkt voor hun ook vergoeden?

Datum
21 september 2015
Plaats Zwolle
Betreft Detacheringsovereenkomst

Beste Blah blah bla,
In de bijlage bij deze brief bevestigen wij de afspraken die wij met jou gemaakt hebben over de duur en de inhoud van de tussen ons gesloten detacheringsovereenkomst. Deze afspraken zijn gemaakt in het verlengde van de door jou geaccordeerde Voorwaarden van uitzenden en detacheren.

We gaan ervan uit dat we de gemaakte afspraken juist en volledig hebben weergegeven. Als je je kunt vinden in deze bevestiging hoef je niks te doen. Klopt er naar jouw mening iets niet? Laat ons dit dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 kalenderdagen weten. Je kunt daarvoor gebruik maken van de button Niet akkoord. Zijn jouw opmerkingen terecht, dan zorgen we voor een aangepaste bevestiging van de detacheringsovereenkomst. Reageer je niet binnen 5 dagen, dan gaan wij ervan uit dat je akkoord bent en staat de inhoud van de detacheringsovereenkomst vast.

De afspraken die we maken of al hebben gemaakt over jouw detachering bij (één van) onze opdrachtgevers worden apart bevestigd in de bevestiging van detachering. Ook deze wordt beschikbaar gesteld in T-Point. Je krijgt per e-mail bericht zodra er een (nieuwe) bevestiging van detachering in T-Point staat.

Mocht je nog vragen hebben over de bevestiging van de detacheringsovereenkomst, neem dan contact op met je contactpersoon bij Tempo-Team Flexresult Services.
Met vriendelijke groet,
Tempo-Team Flexresult Services

D. Hermans Algemeen Directeur

KvK 14061720, Kijk voor onze algemene voorwaarden op www.tempo-team.nl/algemenevoorwaarden

TTG.01264.R5131 4490 13618031

Bijlage: Bevestiging van detacheringsovereenkomst voor bepaalde tijd (fase A)
Tempo-Team Flexresult bv, handelend onder de naam Tempo-Team Flexresult Services, gevestigd te Amsterdam en onder meer kantoor houdende te Zwolle, (hierna ‘Tempo-Team’);
en

zijn – in het verlengde van de door de medewerker geaccordeerde Voorwaarden van uitzenden en detacheren - een detacheringsovereenkomst aangegaan als bedoeld in artikel 1 g van de CAO met de volgende inhoud:
1. Begrippen
1.1 De in deze bevestiging van de detacheringsovereenkomst gebruikte begrippen hebben dezelfde betekenis als in de ABU CAO voor Uitzendkrachten (hierna “de CAO”) en de door de medewerker geaccordeerde Voorwaarden van uitzenden en detacheren, tenzij anders vermeld. In deze bevestiging wordt met de Personeelsgids bedoeld: de Personeelsgids voor gedetacheerden van Tempo-Team Flexresult Services.
2. Positie in fasensysteem
2.1 De medewerker volgt de fasentelling van de CAO. De medewerker bevindt zich bij aanvang van deze detacheringsovereenkomst in fase A van de CAO.

3.
Aanvang, duur en beëindiging
3.1. De detacheringsovereenkomst treedt in werking op 14 september 2015.
3.2. De detacheringsovereenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tot en met 13 december 2015 en eindigt dan van rechtswege, zonder dat opzegging nodig is.
3.3. De detacheringsovereenkomst eindigt van rechtswege op de dag waarop de medewerker de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt.
4. Werkzaamheden en detachering
4.1. Tijdens de looptijd van de detacheringsovereenkomst kan de medewerker één of meerdere keren gedetacheerd worden bij (een) opdrachtgever(s) van Tempo-Team. Tijdens een detachering worden werkzaamheden verricht onder leiding en toezicht van de betreffende opdrachtgever of een door deze aan te wijzen derde. De medewerker dient de aanwijzingen en voorschriften van de opdrachtgever en/of de derde op te volgen.
4.2. De medewerker gaat in beginsel werkzaamheden verrichten als Productiemedewerker. De daadwerkelijk door de medewerker uit te voeren functie kan – binnen de door de CAO en de Personeelsgids gestelde grenzen - per opdrachtgever en per detachering verschillen.
4.3. Van de medewerker kan worden verlangd dat hij passende arbeid aanvaardt binnen een straal van tenminste 50 kilometer per auto of 1,5 uur reistijd per openbaar vervoer (enkele reis) vanaf zijn huidige woonplaats. Voor zakelijk verkeer kan een langere reistijd of reisafstand gelden.
4.4. Elke detachering wordt schriftelijk aan de medewerker bevestigd. In die bevestiging van detachering staat onder meer vermeld wat er is afgesproken over de ingangsdatum van de detachering, de vermoedelijke duur van de detachering (dit is een indicatie van de duur van de detachering), de functie, de inschaling, de vermoedelijke arbeidsomvang en werktijden, de toepasselijke beloningsregeling en het feitelijk loon tijdens de detachering. Daarnaast staan op die bevestiging de relevante gegevens van de opdrachtgever.
4.5. De medewerker zal tijdens de looptijd van de detacheringsovereenkomst zonder schriftelijke toestemming van Tempo- Team geen werkzaamheden – in dienstbetrekking, zelfstandig of anderszins – verrichten voor derden. Deze toestemming zal niet op onredelijke gronden worden onthouden.
4.6. De medewerker is bereid cursussen of opleidingen te volgen indien dit door Tempo-Team wenselijk of noodzakelijk wordt geacht in verband met de (toekomstige) werkzaamheden bij (een) opdrachtgever(s) of de herplaatsbaarheid van de medewerker in andere passende arbeid. Omtrent de kosten van de cursus/opleiding wordt zo nodig een aparte

opleidingsovereenkomst gesloten.
5. Arbeidsomvang
5.1. De arbeidsomvang bedraagt minimaal 80 uren en – behoudens incidenteel meer- of overwerk - maximaal 160 uur per periode (4 weken).
6. Beloning
6.1. Het feitelijk loon wordt per detachering bepaald met inachtneming van het bepaalde in hoofdstuk 4 van de CAO. Het feitelijk loon wordt vermeld in de bevestiging van detachering.
6.2. Indien en voor zover er geen passende arbeid beschikbaar is, heeft de medewerker in fase A geen recht op loon. Na fase A heeft de medewerker in dat geval recht op het terugvalloon, mits hij voldoet aan de daarvoor volgens de wet, de CAO en de Personeelsgids geldende voorwaarden.
6.3. Indien en voor zover de medewerker de overeengekomen werkzaamheden niet kan verrichten wegens ziekte heeft hij - na één wachtdag - recht op het in artikel 53 lid 6 CAO bedoelde loon, mits hij voldoet aan de daarvoor volgens de wet, de CAO en de Personeelsgids geldende voorwaarden.
6.4. Tenzij voor een specifieke detachering of periode vierwekelijkse verloning wordt overeengekomen, wordt het loon uitbetaald in de week na afloop van iedere week, waarin de medewerker heeft gewerkt, althans recht heeft op loon, mits wordt voldaan aan het bepaalde in de Voorwaarden van uitzenden en detacheren en de Personeelsgids over de tijdverantwoording. In afwijking van het bepaalde in de vorige zin kan het loon één of twee weken later dan overeengekomen worden uitbetaald als het tijdverantwoordingsproces bij de opdrachtgever ertoe leidt dat de tijdverantwoording pas later kan worden verwerkt. Als sprake is van zo’n zogenaamde pendelweek of – weken wordt dit vermeld in de bevestiging van detachering.
7. Vakantie en verlof
7.1 De medewerker bouwt bij een 40-urige werkweek 192 uren vakantie per jaar op. Werkt hij minder dan 40 uren per week, dan bouwt hij vakantie op naar evenredigheid van het aantal gewerkte uren.
8. Pensioen
8.1 Indien en zodra de medewerker 21 jaar of ouder is en in 26 weken voor Tempo-Team heeft gewerkt neemt hij deel aan de voor hem toepasselijke pensioenregeling.
9. Toepasselijke voorwaarden en regelingen
9.1. Op de detacheringsovereenkomst zijn de volgende voorwaarden en regelingen van toepassing:
● de door de medewerker geaccordeerde Voorwaarden van uitzenden en detacheren;
● de CAO, inclusief eventuele toekomstige aanpassingen daarvan;
● de Personeelsgids, waaronder het daarin opgenomen vakantiereglement, inclusief toekomstige aanpassingen van die Personeelsgids.
9.2. De Personeelsgids bevat een toelichting op en nadere regeling van het bepaalde in de wet, de CAO, de Voorwaarden en de detacheringsovereenkomst. Daarnaast staat hierin informatie over de bij Tempo-Team geldende regels en procedures. Regelingen, voorwaarden en procedures kunnen wijzigen. Tempo-Team behoudt zich dan ook het recht voor de inhoud van de Personeelsgids eenzijdig te wijzigen.
9.3. Aan de medewerker is een exemplaar van de door hem geaccordeerde Voorwaarden van uitzenden en detacheren beschikbaar gesteld. Deze Voorwaarden en – de meest recente versie van - de CAO en de Personeelsgids worden ook getoond via T-Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ja, de overeenkomst is voor minimaal 80 uur per periode van vier weken.
Dat ze niks voor je te doen hebben is niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:37
Bedoelen ze niet dat áls ze je detacheren, dat die arbeidsomvang dan minimaal 80 uur per 4 weken is? Maar als ze je niet detacheren, er dus ook geen arbeidsomvang bestaat?

Oh, en je overeenkomst is al geëindigd:

3.2. De detacheringsovereenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tot en met 13 december 2015 en eindigt dan van rechtswege, zonder dat opzegging nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
ze laten me vaak40 een paar uur werken per week waar ik in totaal nooit aan de 40 uur per week kom.. Nee dit was gewoon een van de overeenkomsten, de rest ziet er allemaal het zelfde uit.

Ik zit dus in fase A.. weet niet of dat iets uitmaakt, maar vraag me wel af dan wie de uren vergoed die ik dus te kort kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Heb je deze vraag al bij Tempo Team zelf neergelegd? Want anders ga je akkoord met een overeenkomst die je eerlijk gezegd niet goed kan doorzien. Lijkt me voor jou ook niet prettig :)

En als je in fase A zit en er geen passend arbeid is, dan krijg je dus ook geen loon, lees ik in artikel
6.2. Indien en voor zover er geen passende arbeid beschikbaar is, heeft de medewerker in fase A geen recht op loon. Na fase A heeft de medewerker in dat geval recht op het terugvalloon, mits hij voldoet aan de daarvoor volgens de wet, de CAO en de Personeelsgids geldende voorwaarden.

[ Voor 52% gewijzigd door Jason X op 08-03-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Ik heb de vraag bij tempo team neergelegd, maar dan wordt er gezegt van dat is niet voor jou van toepassing, maar ik denk , ja ik ga hier toch niet voor niks mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Dat lijkt me een kul antwoord van Tempo Team. Laat ik even voorop stellen dat ik geen verstand heb hiervan dus ik denk enkel even met je mee uit boerenlogica. Maar ze sturen jou een overeenkomst met voorwaarden die niet van toepassing zouden zijn. Laat ze maar onderbouwen waarom niet (is dat het fase A verhaal? En wanneer kom je in Fase B?).

[ Voor 0% gewijzigd door Jason X op 08-03-2016 14:51 . Reden: Typeau ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
fase B is nog ver weg.. geloof 78 weken... maar deze overeenkomst is voor fase A.. en ja als ik logisch denk dan klopt het wat ik zeg. maar ja .. aadngezien.. er in het kleine landje nog weinig logica te vinden is .. en je vaak slecht geïnformeerd wordt dacht ik ik vraag het hier maar eens.
Ik ben gewoon benieuwd hoe de vork in de steel zit en als ik gelijk heb wie mij die uurtjes gaat vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:02
Simpel, in fase A krijg je alleen betaald als je werkt, zie paragraaf 6.2. Pas in fase B heb je recht op doorbetaling, ongeacht of ze al dan niet werk voor je hebben.

Bottom line: no work, no pay.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat Malfunctions inderdaad zegt. Zie ook Google: http://www.judex.nl/recht...eem-en-hoe-werkt-het_.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
waarom staat er dan die 5.1 er in ? waar staat dat er minimaal 80 uur werk per 4 weken voor mij zal zijn?
Dan zal er toch eigenlijk moeten staan 0 tot 160 uren , dan zou het kloppen.

Als dat wat bij judex staat klopt.. waarom staan dat soort dingen dan in de arbeidsvoorwaarden, is totaal nutteloos..

[ Voor 24% gewijzigd door QSYS op 08-03-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
daar staat het antwoord.

Daarbij wel gelet dat hier eigenlijk staat dat ze minimaal voor 80 uur jouw inzetten in een periode van 4 weken, met een maximum van 160 uur.

Maar de catch daarbij is dat ze dus een opdracht moeten geven voor minimaal 80 uur over die 4 weken, indien je dus wel een opdracht had en deze maar 60 uur per 4 weken was geweest, je daar wel wat had van kunnen zeggen.

Maar je had geen opdracht, dus treedt 6.2 in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
NVM

[ Voor 177% gewijzigd door Jason X op 08-03-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Als ik bij my t-point kijk van tempo team staat er bij opdrachten plaatsingen en dan diverse data's.. en dat ik gedetacheerd ben van datum tot datum en in die periodes haal ik de uren nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
5.1 is de bepaling dat als ze werk voor je hebben, dit tenminste 80 uur per 4 weken zal zijn. Het is wat verwarrend idd, maar tegelijk ook wel fijn. Ze zullen je dus niet ergens op een 0-uren afroep positie inzetten.

En dat is ook wel fijn.

*Ik heb ooit een werkgever gehad die probeerde om iets dergelijks in te voeren, de ene week 32 uur werken, de andere week 12. Ik heb hem vriendelijk bedankt voor het aanbod en hem verzocht eens met mijn werkgever te babbelen om te kijken of die dat leuk vonden met mijn fase C contract. Dat flexibele rooster is er nooit van gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
zo gebeurt het met mij dus, dan 8 uur dan 24 uur, dan weer 16 uur.. Je wordt er gewoon gek van. Ik vraag mij ook elke dag af, waarom zou ik gemotiveerd mijn werk doen.. ze doen toch niks voor mij. Ze werken nu al jaren zo bij dit bedrijf, en dat zal ook nooit veranderen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik zou een andere baan zoeken, maar dat is wellicht makkelijker gezegd dan gedaan.

De moderne trend van 'flexibele' arbeid is wat mij betreft een vorm van slavernij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Is niet verkeerd wanneer je via een uitzendbureau werkt. Nee ik heb geen aandelen bij rechtsbijstandsverzekeringen maar wel ervaring met inhuren via uitzendbureau's, en daar wordt over het algemeen alleen een uitzendbureau echt veel beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:25
goed punt van Tehh. Ik heb hetzelfde gedaan voor iets totaal anders maar kwam er wel achter dat ze daar een afdeling hebben die de stukken bekijken en voor jou bekijken of de tekst op meerdere wijzes kan worden geïnterpreteerd. Het was gratis en ze geven aan altijd binnen 1 werkdag te reageren. Op zich wel handig aangezien sommige personen van jou een antwoord verwachten binnen 5 werkdagen...

En dit zit me ook het meeste dwars. Heb jij al een overeenkomst met hen afgesloten? En zijn ze nu van plan om dit aan te passen naar iets wat in jouw geval nadelig kan zijn?

Dan is dat ook iets wat bekeken moet worden of het mag aangepast zonder jouw goedkeuring: voor mij is geen antwoord ook geen bevestiging van wijziging en dus niet geldig.

(allemaal adviezen van iemand die niet genoeg weet van het recht maar zijn boerenverstand gebruikt)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Pagina: 1