Toon posts:

Welke 4gb Videokaart PC Zoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Mijn zoon van 12 heeft een nieuwe PC gekocht maar bij aanschaf was zijn budget te klein voor een 4gb videokaart.

Inmiddels heeft hij 200 euro te besteden.
Kan hij voor dit bedrag een goede 4gb Videokaart kopen zodat hij zijn PC optimaal kan benutten ?

Dit zijn de specs:
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz 31 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 800MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MSI B85M-E45 (MS-7817) (SOCKET 0) 30 °C
Grafisch
Philips 221V (1920x1080@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 6670 (Sapphire/PCPartner) 33 °C
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10JPCX-24UE4T0 (SATA) 21 °C
118GB Intenso SSD Sata III (SSD) 31 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-224FB
Geluid
High Definition Audio-apparaat

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Nieuwsgierigheid: Hoeveel heeft je zoon betaald voor deze PC?
On topic:

Aangezien je zoon op 1080p speelt, en er een budget is van 200 euro, is de meest logische optie de pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate . Wil je een zeer toekomst bestendige videokaart, dan zou ik er 100 euro bovenop gooien en een http://tweakers.net/categ...BkWWKOklW0koWJqaVSbG1tLQA kopen.

Show me your moves.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je per se 4gb wilt wat niet per se nodig is op 1920x1080 zou ik naar een amd kaart gaan kijken. Daarnaast zal ik op een budget van €200 eerder voor een goede 2gb/3gb kaart gaan...

Je zou kunnen gaan kijken naar een r9 380 dat is een mooie 4gb maar wel net iets boven het budget.
bij nvidia kun je naar de gtx 960 gaan kijken er zijn 4gb varianten maar daar heb je weinig aan.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Ik zou denk gaan voor een mooie 2e hands R9 290. Kijk of je 1tje met bon (niet ouder dan 18 maanden, heb je nog 6 maanden garantie) kan vinden bij vraag & aanbod. Heb je zelfs nog paar 10tjes over voor een leuke game

edit:
De 6670 is overigens toch ook nog wel een aardige kaart, of niet?

[ Voor 105% gewijzigd door Gamebuster op 08-03-2016 14:30 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
Ik denk dat het belangrijkste is om te achterhalen wat voor een voeding in dit systeem zit.
Zonder dat kan er geen advies gegeven worden over de nieuwe videokaart.

Als het niet in de "papieren" te vinden is, kijk dan even in de pc. Vaak zit er een label op de voeding waar het merk en typenr. op te vinden zijn.
Wel eerst even de pc uitzetten natuurlijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Baloes op 08-03-2016 14:25 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Baloes schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:23:
Ik denk dat het belangrijkste is om te achterhalen wat voor een voeding in dit systeem zit.
Zonder dat kan er geen advies gegeven worden over de nieuwe videokaart.

Als het niet in de "papieren" te vinden is, kijk dan even in de pc. Vaak zit er een label op de voeding waar het merk en typenr. op te vinden zijn.
Wel eerst even de pc uitzetten natuurlijk :)
Er zit nu een AMD 6670 in. Ik denk dat de voeding wel een kaart als de 960 of R9 380 aankan, zoveel verschilt stroomverbruik niet.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
Uh... Dat weet je toch niet? Een HD 6670 verbruikt max nog geen 60 watt.. Verder heeft een HD 6670 geen PCI-E connector nodig, dus misschien zit er een laag wattage voedingkie in zonder PCI-E stekkers.. Dus eerst maar even wachten op het antwoord van TS :)

[ Voor 4% gewijzigd door Baloes op 08-03-2016 14:43 ]

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:38

Trygve

Redacteur
Welke spellen wil hij gaan spelen? Is er nog een specifieke reden dat de kaart 4GB moet zijn?

En zoals hierboven gezegd; welk merk+typenummer is de voeding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Staar je niet blind op die 4GB videogeheugen. Zoals aangegeven, hoeveelheid videogeheugen is verre van meest belangrijke factor voor bepalen hoe snel een videokaart is. Veel relevanter is wat de GPU (de controllerchip op de kaart) aankan. Daar kun je niet eenvoudig een getal als richtlijn nemen. Je moet kijken naar benchmarks, dus naar hoe snel zo'n ding presteert in een taak/spel. Een handige overzicht vind je hier:
http://www.tomshardware.c...harts/benchmarks,186.html

Er zijn genoeg snelle kaarten met minder dan 4GB die beter presteren dan trage kaarten met 4GB.

Maar zoals al aangehaald, wat mogelijk is, hangt totaal af van de voeding in je systeem. Worst-case is de huidige kaart al de max dat je met die voeding kan trekken. In dat geval kom je als enige zinnige upgrade uit bij de GTX750Ti, hooguit een mid-range kaart, maar wel een erg zuinige die desondanks meer dan drie keer de prestaties neerzet tov de huidige HD6670.

Oslik blyat! Oslik!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:50
dion_b schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 16:47:
Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Staar je niet blind op die 4GB videogeheugen. Zoals aangegeven, hoeveelheid videogeheugen is verre van meest belangrijke factor voor bepalen hoe snel een videokaart is. Veel relevanter is wat de GPU (de controllerchip op de kaart) aankan. Daar kun je niet eenvoudig een getal als richtlijn nemen. Je moet kijken naar benchmarks, dus naar hoe snel zo'n ding presteert in een taak/spel. Een handige overzicht vind je hier:
http://www.tomshardware.c...harts/benchmarks,186.html

Er zijn genoeg snelle kaarten met minder dan 4GB die beter presteren dan trage kaarten met 4GB.

Maar zoals al aangehaald, wat mogelijk is, hangt totaal af van de voeding in je systeem. Worst-case is de huidige kaart al de max dat je met die voeding kan trekken. In dat geval kom je als enige zinnige upgrade uit bij de GTX750Ti, hooguit een mid-range kaart, maar wel een erg zuinige die desondanks meer dan drie keer de prestaties neerzet tov de huidige HD6670.
En how about een GTX950 dan, ik vind de 750ti zelf namelijk nogal traag.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De GTX750Ti is snelste GPU die even weinig verbruikt als wat hij nu heeft en geen PCIe power connector nodig heeft (althans, sommige uitvoeringen). En het is in vrijwel alle benchmarks 3 tot 4 keer zo snel als wat hij nu heeft, dus daadwerkelijk zinnige upgrade.

Zonder te weten wat voor voeding hij heeft (vermogen, kwaliteit, connectoren) durf ik niets wat meer vereist aan te raden.

Oslik blyat! Oslik!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:34:
De GTX750Ti is snelste GPU die even weinig verbruikt als wat hij nu heeft en geen PCIe power connector nodig heeft (althans, sommige uitvoeringen).
De 750TI is niet langer de snelste gpu zonder PEG connector. Bij Nvidia worden er op dit moment 950 GTXen uitgebracht zonder 6-pin connector :)

Maar inderdaad, er is informatie over de voeding nodig alvorens er advies gegeven kan worden.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GTX950 zonder PCIe? Lijkt me uitdagend...

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/geforce-gtx-950/power-load.gif
Dat ding verbruikt onder load 41W meer dan de GTX750Ti. De GTX750Ti (enkel de kaart) verbruikt 68W max, dus die GTX950 zou 109W nodig hebben. Asus beweert dat z'n GTX950 STRIX maar 90W nodig heeft, maar een review waar puur de kaart gemeten wordt komt toch uit op 111W:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/O/G/520576/gallery/Power_w_600.png

PCIe 16x kan max 75W leveren... ik mis ergens 36W :o

Oslik blyat! Oslik!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:41
Je kunt het natuurlijk ook googlen :)

https://www.google.nl/sea...ei=35vhVtyrEsjt6QTE3ZbwBw

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

dion_b schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:03:
GTX950 zonder PCIe? Lijkt me uitdagend...

[afbeelding]
Dat ding verbruikt onder load 41W meer dan de GTX750Ti. De GTX750Ti (enkel de kaart) verbruikt 68W max, dus die GTX950 zou 109W nodig hebben. Asus beweert dat z'n GTX950 STRIX maar 90W nodig heeft, maar een review waar puur de kaart gemeten wordt komt toch uit op 111W:
[afbeelding]

PCIe 16x kan max 75W leveren... ik mis ergens 36W :o
Geselecteerde chips op een lager voltage? Ze brengen hem uit, dus het zal wel werken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En vergeet niet dat hoewel de PCI slot berekend is op 75w, volgens mij niet je tegenhoudt om stiekem wat meer eruit te trekken. Gebeurd ook nog wel eens met die PEG stekkertjes, vandaar dat kijken naar hoeveel kabeltjes erin moeten niet bepaald nuttig is.

Belangrijkste is: welke voeding zit erin? Stel het is een goede, is een 380 een idee, stel het is iets wat nog zonde is van de sticker die erop zit, dan zou ik die sowieso gaan vervangen.

People as things, that’s where it starts.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik lees aankondigingen en beloftes, geen harde meetwaardes - of performance cijfers. Dit ding is nog niet beschikbaar en zo het al beschikbaar zou zijn is het nog niet gezegd dat het gaat lukken met deze voeding/PC.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1