Ik ben een systeem aan het samenstellen voor een vriend van mij. Budget is ongeveer 600 maar als het wat meer wordt en er zijn goede redenen voor dan kan dat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als er spellen gespeeld moeten worden dan wel graag wel enigszinds redelijke setting (High) op Full HD. Verder programmeren, Visual Studio, aansturen Rasberry pi's en van alles en nog wat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals gezegd zo rond de 600 exclusief Windows en randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, schijf (SSD), videokaart, CPU, GPU, geheugen. Het systeem moet in in ieder geval stil zijn omdat het in een woonkamer staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeuren. Op basis van mijn eigen systeem heb ik wat componenten gebruikt die goed bevallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, stil.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zitten er nog optimalisaties in? Een aantal componenten, bijv moederbord, kast zijn van al wat langer geleden.
Zijn er betere alternatieven?
Dit heb ik tot zover:
Graag jullie suggesties.
Edit: Videokaart aangepast, toch maar even die 30 euro extra en ander moederbord.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Als er spellen gespeeld moeten worden dan wel graag wel enigszinds redelijke setting (High) op Full HD. Verder programmeren, Visual Studio, aansturen Rasberry pi's en van alles en nog wat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals gezegd zo rond de 600 exclusief Windows en randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast, moederbord, schijf (SSD), videokaart, CPU, GPU, geheugen. Het systeem moet in in ieder geval stil zijn omdat het in een woonkamer staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen directe voorkeuren. Op basis van mijn eigen systeem heb ik wat componenten gebruikt die goed bevallen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, stil.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zitten er nog optimalisaties in? Een aantal componenten, bijv moederbord, kast zijn van al wat langer geleden.
Zijn er betere alternatieven?
Dit heb ik tot zover:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 185,95 | € 185,95 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 53,- | € 53,- |
1 | Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate | € 199,95 | € 199,95 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 32,73 | € 32,73 |
1 | Antec VPF Series 450W | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 71,95 | € 71,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 646,48 |
Graag jullie suggesties.
Edit: Videokaart aangepast, toch maar even die 30 euro extra en ander moederbord.
[ Voor 5% gewijzigd door Daan115 op 08-03-2016 14:14 ]