Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afspraken online aanmaken / inlog / sync

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:01
Beste mede-Tweakers,

2 vrienden en ik delen sinds een tijdje een auto en nu willen we al een tijdje een soort agenda hiervoor gebruiken om te zien wie wanneer de auto gebruikt. Nu zullen jullie wel denken, sync gewoon een Google Calendertje, maar ik heb mijn alu-hoedje opgezet (beschik ook niet over een google account) en wil graag gewoon iets simpels als een pakketje hosten op een van onze sites waarbij je simpelweg dingen in een calender kunt stoppen. Een andere oplossing zou zijn om en app te gebruiken die een calender kan syncen, maar meestal gebruik je hierbij een emailadres. Een extra emailadres aanmaken lijkt mij overbodig, maar zou kunnen.

We beschikken over:
- Webhosting
- Servertje
- Alle 3 een android-toestel (en ik zonder gapps)

Ik zag ook net dit weer voorbij komen in de software updates: downloads: SOGo 3.0.2 , maar dit lijkt me wat moeilijk en weet niet eens of het kan doen wat ik wil.
Dit heb ik ook nog gezien: downloads: Zarafa Collaboration Platform 7.1.0 , maar geen idee of dit wat is.

Maar nogmaals, het liefst iets heel simpels met een interface dat je kunt hosten.

Alvast bedankt voor jullie suggesties. :Y

Beste antwoord (via snsgn op 09-03-2016 05:36)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
OwnCloud. Daar zit een kalenderfunctie in die je prima kunt synchroniseren met meerdere mensen. Op Android hoef je geen OwnCloud app te hebben, je moet wel een CalDav-app hebben omdat dit standaard niet in Android gebakken zit.

Alle reacties

• snsgn
Niemand?

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Wat voor server heb je? Je zou iets op een synology kunnen doen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• snsgn
Gewoon een desktop met Windows Server erop.

Acties:
  • Beste antwoord

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
OwnCloud. Daar zit een kalenderfunctie in die je prima kunt synchroniseren met meerdere mensen. Op Android hoef je geen OwnCloud app te hebben, je moet wel een CalDav-app hebben omdat dit standaard niet in Android gebakken zit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

snsgn schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:08:
Gewoon een desktop met Windows Server erop.
Gewoon? Dan kan je ook "gewoon" Exchange Server installeren en daar je Agenda in gaan beheren. Je kan ook "gewoon" 1 nieuw mail-adres aanmaken, een opensource mailclient (met calendar) installeren en daarmee overweg gaan.

Maar ja, het gaat hier over 3 individuen die alle 3 hooooogswaarschijnlijk een mail-adres hebben; doe niet te moeilijk, open een shared workbook in Google Sheets of op OneDrive en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• snsgn
sypie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:15:
Super, hier ga ik even naar kijken.
OwnCloud draait er al op, dus dat komt goed uit.
Pagina: 1