Toon posts:

Athlon Classic of Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt in advertenties altijd gesproken over AMD Athlon. Wordt hier nu de Classic bedoeld of de Thunderbird ? Of is er boven een bepaalde snelheid alleen een Thunderbird verkrijgbaar?

Is er een site waar terug te vinden is wat de belangrijkste verschillen zijn tussen de diverse processoren van Intel en AMD. Als ik in de Prijswatch ga kijken kan ik er geen touw meer aan vast knopen met al die toevoegingen (E, EB , FC, FCPGA enz.)

Verwijderd

Over die achtervoegsel bij de Intel cpu's heb ik wat bij tomshardware gelezen. Al een poosje geleden maar zo uit mijn hoofd geloof ik dat:
-E staat voor coppermine (maar boven bepaalde snelheden weggelaten omdat ze allemaal coppermine zijn.)
-B staat voor 133Mhz fsb
-FC weet ik niet, maar
-FCPGA staat (geloof ik) voor de socket uitvoering.

Wat betreft Athlon zij er denk ik wel winkels die het alleen hebben over Durons en Athlons, waarbij ze dan wellicht Thunderbirds bedoelen. Als het Socket A is ipv Slot A dan gaat het in ieder geval om een Thunderbird.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als ik het ergens mis heb dan moet iemand dat maar even corrigeren.

Beetje rondzoeken bij tomshardware.com levert je allicht wat gedetaileerdere antwoorden op.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

T'is ok te zien aan de L2 cache, meetsal staat het erbij. Als het om 512KB gaat dan is het een oude athlon(Classic) en heb je 256Kb dna is het een Thunderbird.

Er bestaat wel Slot A Thunderbirds dus goed opletten!!!!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

FC= Flip Chip (toch??)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Animal_X=> Dat klopt :), en volgens mij lijkt het erg op FCPGA.

Volgens mij is FCPGA ook geschikt voor Slot 1, correct me if I'm wrong, weet het namelijk niet zeker.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

FCPGA is socket! Dus geen Slot, maar je kunt d.m.v. een socket to slot converter wel een fcpga cpu op een slot1 systeem gebruiken... maar volgens mij bedoelde je dat laatste ;)

Verwijderd

Was het niet FCPPGA = Flip Chip Plastic Pin Grid Array?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
hlpdsk:

ppga=plastic pin grid array
fcpga=flip chip pin grid array

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

En het verschil is???

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

ppga = celeron = 66mhz
fcpga = coppermine = 100mhz/133mhz

onder andere, er zijn meer verschillen ;)

Verwijderd

Je hebt ook FCPGA processors op 66Mhz FSB.
Kijk maar eens naar de celeron 2.

Verwijderd

lekker makkelijk allemaal hè? :)
Pagina: 1