Apparaat zonder wifi, geen kabel, wat nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mensen, ik wil een apparaat aansluiten op mijn thuisnetwerk op een plek waar ik geen kabels heb liggen en ik ze ook niet naartoe kan (en wil) trekken helaas. En helaas heeft het apparaat alleen een RJ45 aansluiting en geen wifi.

Wat ik zoek is dus iets dat mijn wifi signaal oppikt en doorzet naar een ingebouwde netwerkpoort (1 is voldoende). Mijn wifi bereik is meer dan voldoende in het hele huis dus een extender heb ik zeker niet nodig. Is deze functionaliteit uit te schakelen op de meeste extenders? Of zoek ik eigenlijk 'iets anders'?

Hulp is welkom :)

Beste antwoord (via Servor op 08-03-2016 10:45)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat kan die netgear ook, zet je gewoon de AP functie uit in de software. Zie de manual.
• Enable Wireless Access Point. When this check box is selected, the extender
allows WiFi connections. Clearing this check box prevents wireless devices from
connecting to the extender. LAN devices can still connect to the extender over an
Ethernet cable

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

USB WiFi dongle? Tweede (goedkope) router in bridge zetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 13:49
Wellicht zijn 2 powerline adapters iets voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
Snelste oplossing Powerline Adapter er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, Powerline is wel een goede optie, al heb ik daar in het verleden wel eens ruzie over gehad met mijn zendamateurende buurman :P. Die had er last van op zijn apparatuur, kennelijk.

Ik zat eigenlijk aan zoiets te denken maar geen idee in hoeverre dat mijn verder prima functionerende wifi netwerk in de weg kan/gaat zitten: http://www.routercenter.n.../netgear-wn3000rp-v2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 21:45
Eigenlijk wil je geen repeater maar een bridge. Dat is een draadloze netwerkkaart waar een UTP kabel uitkomt. Verschil met een repeater is dat een bridge niet zelf nog een keer een draadloos access point gaat spelen.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat kan die netgear ook, zet je gewoon de AP functie uit in de software. Zie de manual.
• Enable Wireless Access Point. When this check box is selected, the extender
allows WiFi connections. Clearing this check box prevents wireless devices from
connecting to the extender. LAN devices can still connect to the extender over an
Ethernet cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
hans_lenze schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:29:
Eigenlijk wil je geen repeater maar een bridge. Dat is een draadloze netwerkkaart waar een UTP kabel uitkomt. Verschil met een repeater is dat een bridge niet zelf nog een keer een draadloos access point gaat spelen.
Ja, en die zijn niet heel dik gezaaid merk ik. Vond wel deze: http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_TL-WR702N.html die kennelijk een bridge mode heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
jeroen3 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:40:

[...]
Ah super. Compleet overheen gelezen in de manual dus. _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Servor schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:41:
[...]

Ja, en die zijn niet heel dik gezaaid merk ik. Vond wel deze: http://nl.tp-link.com/products/details/cat-9_TL-WR702N.html die kennelijk een bridge mode heeft!
Klopt, die heb ik hier liggen, precies voor dit doel. In de instellingen heet het dan "client mode".

Wel een tip: voordat je deze gebruikt even controleren of je de laatste firmware er op hebt staan, en anders even updaten. In de eerdere versie van de firmware zaten een paar bugjes ivm deze functionaliteit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ps elke router met openwrt/ddwrt, heeft deze functie. Ik gebruik zo enkele wrt54g met deze functie.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1