Proxmox herstellen disk image

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 21:43
Ik heb dringend hulp nodig bij het herstellen van een VM.

Ik maak gebruik van Proxmox. Op een SSD staat het OS daaraan heb 3 virtuele schijven gekoppeld (raw) en deze staan op een andere fysieke disk.

Vanmorgen heb ik per ongeluk de verkeerde VM verwijderd waardoor ook de disk images van de disk verdwenen zijn, met daarin belangrijke data die ik terug wil.

Ik kan niet direct iets vinden om het op te lossen. Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via vanputten80 op 13-08-2016 19:35)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je voldoende kan vinden als je zoekt op "undelete files linux"; helaas is er weinig/geen informatie in de startpost over de daadwerkelijke setup die jij hebt draaien. Onder andere het filesystem kan een afhankelijkheid zijn in het wel/niet terughalen van files.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik denk dat je voldoende kan vinden als je zoekt op "undelete files linux"; helaas is er weinig/geen informatie in de startpost over de daadwerkelijke setup die jij hebt draaien. Onder andere het filesystem kan een afhankelijkheid zijn in het wel/niet terughalen van files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Dank voor je antwoord. Dit is voor mij nieuw en ben redelijk aan het balen. Laatste backup is van volgende week alleen heb ik hele belangrijke fotos er in de tussentijd opgezet.

Wat bedoel je met filesystem? De disk images zijn in raw format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 15:05

S1W

vanputten80 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:52:

Vanmorgen heb ik per ongeluk de verkeerde VM verwijderd waardoor ook de disk images van de disk verdwenen zijn, met daarin belangrijke data die ik terug wil.
Waarom carve je niet op de disk, als het je alleen om de data gaat, wie weet haal je dan wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

vanputten80 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:03:
Dank voor je antwoord. Dit is voor mij nieuw en ben redelijk aan het balen. Laatste backup is van volgende week alleen heb ik hele belangrijke fotos er in de tussentijd opgezet.

Wat bedoel je met filesystem? De disk images zijn in raw format.
Wat staat er in
/etc/lvm/backup
/etc/lvm/archive

Mogelijk kan je met vgcfgrestore dan nog iets betekenen. Vind het wel lastig om je iets te vertellen als "filesystem" niet een paraat begrip is; juist als je een OS en daarbovenop een hypervisor hebt draaien, ben je op meerdere plekken afhankelijk van het filesystem (en de indeling) voor performance etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik weet wel wat filesystem is maar niet hoe het zit met Proxmox. Ik ben het an het uitproberen en heb het nu enkele weken draaien. Elke dag leer ik weer bij. Nu deze fout..
Zodra het gaat over de terminal dan moet ik veel googlen.. Zo ook met jou vraag, Wat staat er in /etc/lvm/backup

Ik zou het erg op prijs stellen als je hiermee kunt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb de fotos waar het om gaat kunnen herstellen vanaf mijn SD kaart. Ik ga nu een poging doen met Hirens recovery CD. Als dat niet lukt dan ga ik het herbouwen en andere backup stuctuur neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Je kunt beter aan de slag met de suggestie van MAX3400. Als dat niets oplevert is de eerstvolgende stap bepalen welk filesystem er op die disks wordt gebruikt.

Zo is er voor ext extundelete, die zou wel eens deleted inodes kunnen vinden. Carven is pas een redelijk middel als er echt geen filesystem metadata meer over is.
Pagina: 1